Toon posts:

[BC3] amd athlon 600 @ 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb min athlon 600 geklokt op 800
doormiddel van finger device ik heb een abit ka7 mainbord

wie weet of ik dat ding nog harder kan laten lopen stabiel natuurlijk >:) >:)

Verwijderd

waarschijnlijk niet, kijk eerst ff naar je cache divider ( waar staat deze op )
Wat is je Core snelheid. ik heb namelijk een 500mhz athlon gehad met een 650mhz core kwam echter niet hoger dan 800mhz. wil je hoger proberen moet je toch je chache divider aanpassen. Lukt het niet hoor ik het wel

Verwijderd

Topicstarter
hmm ben hier wel mee aan het pielen geweest zou ik eert in de bios moeten kijken geloof dat hij op drie staat

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 00:50
Ik krijg mijn Athlon 600(.18 600 core) ook niet hoger dan 800. Eerst dacht ik dat dat aan de cach lag, maar als ik de cach uitzet kom wel tot 850 maar dan loopt ie in windows vrijwel meteen vast.

Het is dus wel handig om eens te kijken hoe hoog je komt als je de cach uitzet. Als je dan veel verder kunt komen is het mischien handig om je cache te (laten) om solderen.

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ben ook al een week bezig om mijn athlon 650 over de 800 te pushen maar het wilt niet lukken. 8x100 met FSB 100 pikt ie wel maar met een FSB van 103 doet ie al niks meer. Ben er alleen nog niet achter wat het probleem is. De cache divider en het voltage zijn het niet want heb alle combinaties haast geprobeerd. Het kan natuurlijk aan mijn geheugen liggen maar dat lijkt mij stug aangezien niemand verder komt dan 800. Is wel erg toevallig ??? Maar ja als jullie een oplossing hebben hoor ik het wel

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Crosspost: [topic=155876]
Pagina: 1