Toon posts:

[BC3] Waterkoeling - Aquacool De Luxe set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de OC shop zo''n Aquacool De Luxe waterkoelingssetje gekocht en wil het binnenkort gaan monteren. Heeft er iemand ervaringen met deze set?
Het 12 volts dompelpompje lijkt me errug klein. Misschien ga ik een ander 220 volts pompje plaatsen. Welk 220 volts dompelpompje kunnen jullie me aanbevelen?? Thx!!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Hee is dat setje wat want ik twijfel er ook aan om het te kopen en eens te kijken of het wat is voor mijn test pc...thx!!!!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

ik ben aan het peltier/waterkoelen en ik heb 2 standaard intra tuin pompjes van 800l/uur gekocht en die paralel aan elkaar gekoppeld. als de ene kapot gaat gaat die andere nog. heb al een keer gezien wat er gebeurt als het pompje het begeeft.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zolang je geen peltier gebruikt, gebeurt er weinig spectaculairs met je systeem. OK, het loopt vast. That''s it.

Gebruik je een peltier, dan moet je wel gaan opletten. Wat je dan kan doen, is zorgen dat de voeding van de peltier meeschakelt met de computer,en met motherboard monitor ervoor zorgen dat boven een bepaalde proc. temp de computer automatisch uit gaat.

Ik weet niet wat de slangdiameter van de aquacool set is. Tot ± 8mm is een 400 l pompje genoeg, boven 8mm kan je grotere pompen gebruiken. (de weerstand van kleine slangen is zodanig, dat het water met een grotere pomp er niet veel harder door gaat stromen.)

Die pompjes van Aquacool zijn overigens zo gek nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Herman.

Ik ga geen peltier gebruiken, maar een tamelijke grote radiator met een Push en een Pull ventilator (een aan de voorkant en een ander aan de achterkant). Tevens wil ik die standaard bij de set geleverde siliconen slang, ik geloof dat de diameter 6 mm is, gaan gebruiken om mijn TB 1200 (hopelijk gauw op 1400)te koelen. Ik vroeg me af of het bijgeleverde 12V pompje voldoende capaciteit heeft en betrouwbaar is

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou er wel op vertrouwen. Test hem eerst een dag lang, kan je direct zien of er lekkage optreed.

Let ook op of het pompje geen herrie gaat maken.

Eens in de drie maanden wordt aangeraden de waaier even te controleren op vuil en beschadigingen. (komt in het waterkoeling geval nauwelijks voor, maar aangezien die dingen voornamelijk voor aquaria worden gemaakt, daar drijft nog wel eens wat troep in.)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

Afbeeldingslocatie: http://www.fr0st.nl/temp_resklaar.jpg

Dit is dus dat pompje. Dat ding trilt wel dus je moet hem niet aan de zijkant van het res. monteren anders gaat je hele res meetrillen. Bij mijn opstelling "hangt" het pompje aan het stroomdraadje en een klein stukje buis.

Hij staat nu all 2 dagen nonstop aan. Heb het aan mijn voeteneind van mijn bed staan. Aangesloten op een oude voeding waarvan de fan op 7v loopt. En laat me zeggen het enige dat je hoort is de 7v fan.
* dfr0st happy B-)

-

Verwijderd

..Hey! Da''s nog es een goed idee! :) Ik wist heel niet eens van waterkoeling in je Pc! |:( Toppie!

Wat heb je eigenlijk aan je handpalm? Ook al in je hand geboord net als iedere case-modder?"

Aju!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heej ik ben ook aan het zoeken naar een leuk waterblokkie voor mijn CPU en GPU dus als je eens resultaten hebt van deze set: post ze dan ff :) ik ben erg benieuwd

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Op maandag 26 februari 2001 16:35 schreef Rickaus het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan je handpalm? Ook al in je hand geboord net als iedere case-modder?"
Aju!
Yep :( maar dan met een priem (dacht dat dat ding zo hete) Ik was bezig om te vierkante gaten van de priem rond te maken door de priem te draaien toen ik doorschoot en in mijn hand stak

-

Verwijderd

Hey Mr. DFrost ik dacht dat die beschuitbus van de Blokker niet waterdicht was? Er was laatst ook iemand die zoon ding had gekocht maar zei dat ie niet waterdicht was. Is ie nou wel waterdicht of heb je dat zelf gedaan met kit ofzo?

Greetz

Verwijderd

Dat was hij :) Kit doet wonderen :)

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

yep dat was ik :

Afbeeldingslocatie: http://www.fr0st.nl/temp_kit2.jpg

-

Verwijderd

Cool man, de echte tweaker vind er zelf wat op zoals we weer kunnen zien hierzo... >:)

Greetz

• PsYgHo
ja erg mooi,maar zit wel met smart te wachten of dat kant en klaar setje wat is..

of dat ik beter aleen maar een waterblok moet kopen en de rest zelf (goedkoop) bij elkaar lopoen sprokkelen...

whee ik wil ook waterkoeling!!! >:)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
aah vet! da''s idd een mooi reservoir!

Meteen ff kijken morgen.

Gaat daar ook nog een raampje + blauw licht in? *D

Is dat een fatsoenlijke Clip die erbij zit?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dat setje een maand of 2 geleden gekocht, en ben er erg tevreden over. Er zit een heel assortiment aan clipjes bij, 2 blokjes(volgens mij danger den maar dat weet ik niet zeker), koelpasta en een hoop modificeerstukjes zodat ze op alle sockets en slots passen die je maar kunt bedenken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
dus echt wel een aanrader voor 260 piek die aqua de cool luxe ??

Pagina: 1