Toon posts:

[BC3] Samen koper inkopen (1,2 cm dik)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals iedereen weet is koper DE hitteverspeider. Ook geld hier hoe dikker hoe beter.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles305/spread.jpg
het laatste puntje = 12,7mm.

zoals je ziet wordt de hitteverspreidings-weerstand kleiner naarmate de coldplate dikker wordt.

Waarom 12mm ?
-iemand uit het vorige topic wees mij op een metaalwinkel die koper met een dikte van 12mm verkocht, een meter lang en 8cm breed. Daar kunnen 20 coldplates uit gemaakt worden. Kosten = fl 235,- en zeg fl 15,- voor het zagen.

Wat mag dat dan kosten?
12,50 tot 25,-.
het volgende sommetje gaat op: 250,- / aantal mensen die meedoen. Teller staat nu op 11 mensen.

ter verduidelijking
- Andere winkel gevonden? ZEG HET!
- Oud metaalhandels zijn leuk, maar hebben meestal niet de goede diktes. (zoja, ZEG HET!, want dat is echt goedkoop.
- coldplates zijn eigenlijk alleen voor mensen met peltiers en/of waterkoeling. Misschien dat je er zelf een waterblok van kan maken (doe ik ook)

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan ik wel gewoon wat gaan inkopen en gaan fabriceren..

vervolgens zie ik jullie allemaal wel op CASEMOD-DAG..

Verwijderd

Topicstarter
^^

nou goed... had stiekem toch wat meer reacties verwacht :)

Verwijderd

Ik vraag me af of 12mm voor een watercooler niet een beetje dus is. Als je naar de dikte kijkt van een swiftech watercooler zit je op 25mm dik (75x75x25)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:02

ken

ik zoek een koperen plaatje van 7 * 4 cm dikte maakt niet zoveel uit moeten wel gaten inkomen aan iedere hoek

kan jij die niet voor mij maken???

natuurlijk tegen vergoeding :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik heb ook eens rondgekeken naar koper.

In Alkmaar heb je een metaalgroothandel (ook oud-metaal) OVERDIE B.V. 072-5400211
Daar hadden ze koperplaten van 2 bij 1 meter en 0,7 mm dik liggen: voor 155 gulden incl. of excl. BTW (vergeten :o).
Kun je twee kasten van maken. Koperen PC-kast!
Ik heb niet gekeken naar dikke koperstaven.

2 bij 1 meter bij 0,7 mm komt overeen met 100 bij 8cm bij 1,7cm (toch?) voor 155 of 185 piek (Het was toch 155 inclusief, meen ik). Dikke staaf lijkt mij goedkoper dan een gewalste staaf (=plaat). Dus ik denk dat het goedkoper kan dan bij jou adresje.

Verwijderd

:? bij nedcool kost een koperen plaatje 5 piek.

Verwijderd

tjah ligt eraan hoe snel je het nodig heb hé mischien kunnen we wel regelen dat er op de case mod dag verschillende coldplates en koper te koop is ?

Greetz Crea^ casemoddag crew

Verwijderd

ik ben zeker wel in voor zoiets, mag ook zeker wel wat meer kosten. MAAR dan zul je er ook iets bij moeten leveren dat het op een normale maniet op mijn T-birdje past. Zo barstens veel ruimte heb ik niet op mijn klem over.
1 a 2 mm kan misschien nog net, 3 is al echt te veel volgens mij. ( p.s. zat daarnet bij o.c. shop en daar hebben ze 40x40x3mm koperen plaatjes, maar ook 40x40x1 en 40x40x2 MM Zilveren plaatjes, das nog beter dan koper )

Maar dan terug op die klemmetjes, die worden wel verkocht geloof ik, bij die waterblok gasten. ben benieuwd wat die los kosten.

Zeg trouwens eens hoe jij van plan bent van die plaatjes koper een koelblok te maken. Ga je gaten boren ( tot 10 mm dus ) dwars door het blok heen van de zijkant, dan aan de overkant een U-bocht ( buiten het blok dus) en dan weer terug. Of ga je net als bij die swiftech-blokken gebruik maken can twee plaatjes.

OF heb je iets origineel bedacht? ben erug benieuwd namelijk. Wil ook zoiets doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 23:34 schreef ken het volgende:
ik zoek een koperen plaatje van 7 * 4 cm dikte maakt niet zoveel uit moeten wel gaten inkomen aan iedere hoek

kan jij die niet voor mij maken???

natuurlijk tegen vergoeding :)
DAT KAN!!

aangezien de meeste peltiers 4,8 x 4,8cm zijn
kan ik maar 20 coldplates maken uit mijn 100x8cm plaat. dan hou ik dus een stuk van 100x3cm over... :(
4x7cm is dan geen enkel probleem

maar ook als we een ander goedkoper adres gevonden is kan het nog steeds he..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 23:49 schreef augustus het volgende:
In Alkmaar heb je een metaalgroothandel (ook oud-metaal) OVERDIE B.V. 072-5400211
Dus ik denk dat het goedkoper kan dan bij jou adresje.
dat denk ik ook :)
Op zondag 25 februari 2001 23:55 schreef iefje het volgende:
:? bij nedcool kost een koperen plaatje 5 piek.
uhm:? kijk eens naar het plaatje bovenaan?? .. die koperplaatjes van ned-cool zijn maar 3mm dik
Op maandag 26 februari 2001 00:01 schreef The Rapier het volgende:
MAAR dan zul je er ook iets bij moeten leveren dat het op een normale maniet op mijn T-birdje past. Zo barstens veel ruimte heb ik niet op mijn klem over.
1 a 2 mm kan misschien nog net, 3 is al echt te veel volgens mij. ( p.s. zat daarnet bij o.c. shop en daar hebben ze 40x40x3mm koperen plaatjes, maar ook 40x40x1 en 40x40x2 MM Zilveren plaatjes, das nog beter dan koper )

Maar dan terug op die klemmetjes, die worden wel verkocht geloof ik, bij die waterblok gasten. ben benieuwd wat die los kosten.

Zeg trouwens eens hoe jij van plan bent van die plaatjes koper een koelblok te maken. Ga je gaten boren ( tot 10 mm dus ) dwars door het blok heen van de zijkant, dan aan de overkant een U-bocht ( buiten het blok dus) en dan weer terug. Of ga je net als bij die swiftech-blokken gebruik maken can twee plaatjes.

OF heb je iets origineel bedacht? ben erug benieuwd namelijk. Wil ook zoiets doen!
nou even over dat zilver, een 5mm koperen coldplate is een stuk beter dan een 3mm zilveren colplate. (zoals in het plaatje te zien is)

ik denk dat je die socketklem maar moet kopen of zelf maken, zo moeilijk is dat niet ;)

en mijn waterblokkie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
##################
##################
##################
##################
##################
##################
##################
##################

alle witte lijnen zijn weggefreesd tot 2mm, zodat je een soort koelvin-design overhoudt. (nou ja.. met een diamand-slijptol he)
alle #''s zijn dan koelvinnen.

het grote voordeel is dat je een STUK groter raakoppervlakte krijgt dan een ''maze'' of ''cross-drilled'' waterblok. En dat met een dunner waterblok.

vervolgens soldeer ik daar een soort kooi omheen. en dan een paar slangpilaren erop.

Verwijderd

zoals iedereen weet is koper DE hitteverspeider. Ook geld hier hoe dikker hoe beter.
Nope.
Zilver en Alu geleiden beter. :D

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 12:18 schreef Sn@ke het volgende:

[..]

Nope.
klopt he''s right

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 26 februari 2001 12:18 schreef Sn@ke het volgende:

[..]

Nope.
Alu geleid beter... |:(
Ga jij je binas nog maar eens naslaan.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Alu niet, Cusil wel. (grappig trouwens, je neemt twee materialen die goed geleiden, mengt ze, en dat goedje geleid nog beter dan de twee afzonderlijk.)

Voor clips: OC-Shop verkoopt de Danger-Den clips los. Daar kan ej behoorlijk wat tussen kwijt. Anders kan je vrij eenvoudig zelf een clip maken. Als je moederbord van gaten is voorzien, is het helemaal makkelijk (gebruik wel nylon ringetjes tegen kortsluiting. Zorg ook dat de koeler/peltier/whatever/stapel recht op je proc zit.

Verwijderd

Topicstarter
:?

volgens mij heb je nog de maandagochtend kater.

aluminium geleid een stuk slechter dan koper (ECHT EEN STUK)

en zilver doet het beter ja...

maar een 3mm dikke zilveren plaat moet het afleggen tegen 5mm dikke koperplaat

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40
de vraag is: WAT voor koper?
99,99% koper of is het met en hoop troep erin? dan geleidt het soms al snel de helft minder namelijk.
ik heb geen interesse hoor, heb al zilveren coldplates (je kunt ook overdrijven >:))

maar dat je dadelijk geen miskoop doet ofzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand anders leuke winkel gevonden??

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

offtopic:
Haal jij 3 mkeys per sec? Met je celly 900? dat kan nooit!!

systeem specs

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Bedenk wel dat je bij de handel in dit soort metalen de definitieve prijs pas bij aflevering te horen krijgt. De ''kosten koper'' vallen altijd tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 13:36 schreef P5ycho het volgende:
de vraag is: WAT voor koper?
99,99% koper of is het met en hoop troep erin? dan geleidt het soms al snel de helft minder namelijk.

maar dat je dadelijk geen miskoop doet ofzo.
thanx, ik zal er zeker op letten..

ik hoorde laatst ook dat je het koper zou kunnen persen, waardoor alle moleculen in een goede plaats gedwongen worden..

zo maken ze ook diepzee duikpakken.. (niet met koper dan he)

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, die weerstand kan wel afnemen met de dikte, maar deze weerstandwaarde is ook Weerstand/dikte!!

Met andere woorden: Hij heeft bij een kleinere dikte wel een hogere weerstand/dikte, maar wel over een kleinere dikte.

De weerstand over 1,2 cm is groter dan over 0,2 cm!!
maar per mm gezien geleid die 1,2 cm weer beter!!

Beetje onduidelijk, maar het komt er op neer: hoe dikker, deste kleiner de weerstand per mm dikte, maar de totale weerstan wordt natuurlijk groter...

Verwijderd

de puurheid van het metaal is erg belangrijk. puur koper neemt warmte veel beter op dan aluminium maar in RL zijn de verschillen tussen een Alpha met koper en een niet koper heatsink veel kleiner omdat er goedkoper koper wordt gebruikt. Aluminium is altijd puur. moet je zeker opletten bij de aankoop

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom de warmte van dat kleine warme cpu-oppervlakte zo goed mogelijk te verdelen.

en daar heeft die vent die dit plaatje gemaakt heeft naar gekeken.. de weerstand zal misschien wel wat groter zijn, maar de uiteindelijke verdeling is STUKKEN beter zodat het uiteindelijk loont. helemaal als je peltiers gaat gebruiken.

en met alu is het nog erger gesteld qua zuiverheid moet ik helaas mededelen...

maar wij willen het beste.. dus we gaan voor zuiver koper!!

(anders koop je maar een 3mm plaatje bij nedcool ofzo:9~)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 10:29 schreef freakyfrank het volgende:

[..]

DAT KAN!!

aangezien de meeste peltiers 4,8 x 4,8cm zijn
kan ik maar 20 coldplates maken uit mijn 100x8cm plaat. dan hou ik dus een stuk van 100x3cm over... :(
4x7cm is dan geen enkel probleem
Huh, hoe reken je dat? Hij is 8 cm breed, haal je daar steeds 4,8 cm af (peltier breedte = 4,8x4,8), hou je toch 3,2x**cm over??? Dat is dus te weinig voor zijn 4x7cm...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Sorry.. Mijn 1e dubbelpost.

systeem specs

• Grrrrrene
  • Niet online
Reken er trouwens maar op dat je voor deze prijs prima koper hebt, vrijwel geheel puur, dat mag ook wel voor deze prijs... Oh ja, is ook wel errug zwaar hoor, verkijk je daar niet op, zeker als je meer van dit soort staven wilt kopen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik er nou eentje langer maak??

zeg dat ik de eerste keer 4x8 erafhaal.. (en daar dan 4x7 van maak)

dan heb een plaat van 96x8 over.. toch?

daar kan ik vervolgens nog 19 blokken van maken van 5(of 4,8) bij 8cm... maar ja.. niemand heeft de volle 8cm nodig.. dus gaat er weer 3(,2) cm vanaf.. dan hou je dus 19 mooie blokkies over van 5x5 (4,8x4,8)

comprendre? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee echt waar..
als ik hem op high priority zet.. probeer ook maar es..

(nou vooruit dan maar... 2,9? .. afgerond naar boven is 3 ..lekker puh)

ik heb er 320 Mb in zitten met alle timings optimaal..

hoeveel haal jij dan?

(irritante dubbelposts!, gelukkig vroeg iemand nog wat :))

Verwijderd

Topicstarter
he nou ik toch zo kijk..

mijn tnt2ultra haalt in de 3700..

en die is niet opgeklokt..

volgens mijn zit jouw registry een beetje vol ofzo..

ik zit hier met een asus p3f-b

Verwijderd

Hoe je wel rekening mee met de zaagranden???

• Artcore
  • Niet online
Met een Duron @ 933 haal ik ook PRECIES 3 mkeys. Best wel lekker hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 11:36 schreef jordyb het volgende:
Hoe je wel rekening mee met de zaagranden???
ze moeten toch nog geschuurd worden naderhand eh..

(en ik ga mezelf niet RSI-en ;))

Verwijderd

even weer over het koper mensen.

Ik wil wel een stukje van 5x8cm en een stukje van 8x8cm

Verwijderd

Topicstarter
willen jullie aub mailen??

kan ik het iets makkelijker bijhouden..
mail telt ok?
want uiteindelijk moeten we toch kunnen corresponderen.

• mowgli
  • Niet online
is het ook mogelijk om een koelblok voor luchtkoeling van koper temaken?? of wordt dit zo zwaar dat je socket uit je mobo of converterkaart in mijn geval scheurt??

Verwijderd

Topicstarter
het kan, maar is niet aan te raden,

vanwege gewicht etc..

wat WEL goed werkt is een koperbasisplaat, daar een hoop kleine gaatjes in boren

vervolgens goed heet maken, alu staafjes flink invriezen en ze vervolgens erinsteken..

dan dikke cooler... DIT ZIJN DE BESTE LUCHTKOELERS!! ook voor waterkoeling zijn ze uitermate geschikt

• mowgli
  • Niet online
ik zie het wel een beetje voor me wat je bedoelt, maar om het duidelijker temaken heb je daar ook plaatjes van??

Verwijderd

laat ik dan ook maar ff reageren het ging hier om eerste kwaliteit rood koper

ik had de metaal mark toen gebeld voor koper om water blokken te gaan maken zodoende weet ik de prijs

voor de mensen die meer info willen
030-2310975 METAALMARKT DE
WESTERDK 18 3513EW UTRECHT

dit is hun info

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 23:37 schreef mowgli het volgende:
heb je daar ook plaatjes van??
nee.. helaas niet.. heb ze niet meer gezien..

maar je zou het beste eerst maar eens naar ong. 4mm dikke alu ronde staafjes moeten gaan zoeken. en die zou ik ong met 3mm tussenruimte plaatsen.

moet maar kijken, als je geinteresseerd bent, wil ik je wel verderhelpen.
Op dinsdag 27 februari 2001 23:44 schreef dirkster het volgende:
laat ik dan ook maar ff reageren het ging hier om eerste kwaliteit rood koper

ik had de metaal mark toen gebeld voor koper om water blokken te gaan maken zodoende weet ik de prijs

voor de mensen die meer info willen
030-2310975 METAALMARKT DE
WESTERDK 18 3513EW UTRECHT

dit is hun info
kijk ... aan dit soort mensen heb je tenminste iets :):):):):)

effe belle

Verwijderd

Topicstarter
hij had het momenteel niet op vooraad liggen,

maar hij hij had de maar 10cm met 1cm dikte..

1cm is meer dan genoeg..

275,- de meter.

dat kost dus ongeveer 100,- voor 14 coldplates.. (5x5cm)

7,50 per stuk onbewerkt... GEEN GELD!!!

dan maken we er een 12,50 van bewerkt..

maar goed..

dikte = 10mm (ga ook kijken voor wat dikkers.. )

lengte = max 10CM
breedte = ??? je zegt het maar..

Verwijderd

Dikker dan 10mm voegt niet echt veel meer toe, en maakt wel het monteren weer lastiger (weten jullie wat dat allemaal weegt? Koperen waterblok gevuld met water, peltier, coldplate, isolatiemateriaal. Daar zijn die nokjes op je socket niet blij mee hoor)

Frank, noteer mij maar voor 2 stuks 50x50mm, minimaal 5mm dik, maximaal 20mm dik (heh, ik gebruik 4 M6 bouten ipv die stomme nokjes)

''k heb je mail gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
ga''k ook doen ja..

werkt effe stukkie beter..

he maarruh... jij stond toch al in het lijstje??? :?

Verwijderd

Ik stond al in het lijstje, klopt. Dit was ff voor de zekerheid....

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik wil ook wel een blokje van 50x50, als je nog ruimte hebt:9~

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 10:34 schreef henri het volgende:
offtopic:
Haal jij 3 mkeys per sec? Met je celly 900? dat kan nooit!!
Haal ik ook bijna met mijn celie 935

Verwijderd

Topicstarter
yep ruimte zat..

kan toch pas volgende week die zooi halen want het was nog niet op voorraad.

Verwijderd

Hoeveel kost 4x4cm???
En hoe hoog?? kan dat 5mm??

Dit is dan voor mijn chipset. Dan heb ik een mooi koelblokje daarvoor. En daar gaat geen water door. Alleen een mooi fannetje erop.
Als het kan natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
4x4 NP.

alleen 5mm hoog... neen.
10mm he

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 10:31 schreef freakyfrank het volgende:
4x4 NP.

alleen 5mm hoog... neen.
10mm he
Kan je die dan niet netjes door de midden zagen??

Kosten??
doormidden en normaal??

dank u

Verwijderd

ik heb maar een stukje nodig van 50mm bij 50mm. als het nog kan doe ik ook mee, mail mij op dmaniac@home.nl wat ik moet doen...

• Treb
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 12:35 schreef Herman het volgende:
Alu niet, Cusil wel. (grappig trouwens, je neemt twee materialen die goed geleiden, mengt ze, en dat goedje geleid nog beter dan de twee afzonderlijk.)
Herman,
Heb je een URL met specs van dan Cusil ??
Of kun je aangeven wat de bestandsdelen van de spul zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
oei..

denk dat je beter even naar een lokale metaalbewerkings-bedrijf kan stappen.
die zullen dat ongetwijfeld wel voor je kunnen doen..

is 3mm ook goed?? kan ik wel voor je aankomen namelijk..
zelf ben ik niet ZOOOOOO precies..

in denk trouwens dat ik de prijs een beetje moet verhogen.. :(
want er moet ook weer een koperzaag komen.. :(

wat is een acceptabele prijs voor een colplate 5x5cm 1cm dik??

misschien dat het loont om naar het lokale metaalbewerkingsbedrijf te gaan. (die eikels zijn best duur)

effe replyen he :)

Verwijderd

ff een huishoudelijke mededeling:
rot ff een eind op met je Mkeys/sec in een
''koper inkopen'' topic! :(

freakyfrank:

ik bedacht me zojuist iets:
Peltiers moeten eigenlijk met een rotkracht aangedrukt worden (was wel 400kg meen ik).
Als het mogelijk is, kunnen de coldplates dan evt iets groter, dus 60x60mm bijvoorbeeld? Dan heb ik wat meer ruimte om wat M4 bouten in kwijt te kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar kan het niet hebben als ze me niet geloven he.. hoop dat et nu over is..

to the point:

ik heb er ook al over nagedacht ja..

ik wou ze gewoon een 1,5 cm breder maken..

mijn koelblok is normaal 5x10CM, dat wordt dus 6,5x10CM.. dan kan je ze aan 2 kanten aandraaien..

maar aangezien ik GEEN ijzeren bouten wou gebruiken... (gaat heel me TDelta naar de klote :()

WEET ER IEMAND WAAR IK PLASTIC BOUTEN KAN REGELEN??
(als je er maar genoeg gebruikt kan je ook wel genoeg kracht mee zetten hoor)

Verwijderd

freaky:
Jij bent ook niet over dat Mkeys/sec gemekker begonnen.

Plastic (nylon) bouten kun je gewoon bij de elektronicazaak halen. Maar al te degelijk zijn ze niet.

Wat ik wilde doen: je hebt van die plastic (weer nylon) isolatiebusjes in de elektrohandel, die je normaal gebruikt om een transistor elektrisch geisoleerd vast te schroeven op een koelprofiel. Die wilde ik gebruiken in combinatie met normale stalen bouten. Staal geleid toch al niet te best warmte, en in combinatie met die busjes zal het wel helemaal meevallen. Bovendien worden mijn bouten best lang.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
kan aan mij liggen, maar het plaatje dat daar staat heeft het over .125 inches, niet centimeter, en dat komt neer op een dikke 3 milimeter, en geen 12! :o

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

waar is Cusil een legering van

Verwijderd

Topicstarter
[b]kan aan mij liggen, maar het plaatje dat daar staat heeft het over .125 inches, niet centimeter, en dat komt neer op een dikke 3 milimeter, en geen 12!
in ''dat plaatje'' staat ook nog 3/8" en dat is 0,9525 CM.. oftewel 10mm!!
Op donderdag 01 maart 2001 21:29 schreef dirkster het volgende:
waar is Cusil een legering van
zilver en koper. vreemd he

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand??

Verwijderd

Wat kost nou een stukkie van 4x4 cm??
Geliefe met verzendkosten en al.

Kan je dat ff ICQen?? Want ik ga over een uurtje op vakantie.

40037886
Thanx

Verwijderd

Topicstarter
ik zet je wel op de lijst alvast..
4x4cm

ik weet toch wel dat ik er genoeg kwijt kan..

• DarkTemple
Zit er nog schot in de zaak? Ik heb geen haast hoor, maar er wordt niet meer op deze thread gereageerd. Ik ga er vanuit dat het nog doorgaat.
Please, let me know.

Verwijderd

wat is dat Cusil ?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op dinsdag 06 maart 2001 22:53 schreef real_raichu70 het volgende:
wat is dat Cusil ?
:Z Kijk es 5 postings boven de jouwe :Z

Verwijderd

Al iets meer bekend over dat koper?

(de pelts zijn er. Nu de coldplates nog)

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 22:53 schreef real_raichu70 het volgende:
wat is dat Cusil ?
72% Zilver
28% Koper
SG = 10.1
TC = 515 W/mK (Cu=398, Al=202)

Kosten voor een strip van 1000x80x12mm (zie pagina 1) : Hfl 3878,- ex BTW

Hoeveel wil je er ?

Overigens, wie het *echt* goed wil doen neemt een diamanten (ja, je leest het goed) cold plate.
TC = 1300 W/mK
Kosten : +/- het bruto nationaal product

Verwijderd

Dat valt eigenlijk nog best mee die prijs, zeker als je kijkt naar de prijs per kilo.......

Verwijderd

Ok ik ben een weekie op vakantie geweest.

Hoeveel kost een stukkie van 4x4??

Verwijderd

Topicstarter
20/25

want ik moet vandaag een electrische metaalzircelzaag halen.. (kweet nog niet hoe duur die zijn)
want met een handzaag schiet et niet op he.. (en is niet echt precies, helemaal na 20 blokkies)

Verwijderd

laten zagen kan niet?

Btw, met de hand kun je net zo goed zagen als met een circelzaagmasjien hoor...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wezen kijken voor een bedrijfje dat et wil zagen..

denk dat ik wel iets heb

maar nu zitten we nog met een probleem..

IK KAN NIET NAAR UTRECHT!!

kan iemand in utrecht en omstreken zich aub opofferen om dit zaakje op de trein te zetten??

als je een lokale metaalmarkt hebt die ook koperstrips van 10CM breed 10MM dik verkopen is het oke..

ik heb die peltier zooi nu ook al gedaan... (en ik heb het al zo druk ;))

[off-topic]
en als herman nou zijn forum es maakt! :)
[/off-topic]

Verwijderd

Mjah, ik ben ook bezig geweest met de pelt. ''t wil nog niet zoals ik wil.

Ik kan helaas ook niet naar Utrecht ivm mijn been.

Maar een dikkere coldplate moet ik toch hebben....

• DarkTemple
Ik wil best wel naar Utrecht voor je (ons). Wat moet je daar precies doen?
;)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op Sunday 11 March 2001 20:26 schreef freakyfrank het volgende:

......

[off-topic]
en als herman nou zijn forum es maakt! :)
[/off-topic]
Morgen, jongen, morgen......

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 14:20 schreef idX het volgende:
Ik wil best wel naar Utrecht voor je (ons). Wat moet je daar precies doen?
;)
cuwl 8-)

ik zal morgen effe bellen wat ie op voorraad heeft liggen..

alleen dan moet ik het nog thuis krijgen.. bewerken en versturen..

ik heb trouwens een leuke metaalzaagmachine gezien.. alleen die was fl 840,-... :p beeetje professioneel..

maar ik ben doorverwezen.. morgen ga ik wel verder koekeloeren..

ohja.. 3mm dik koper heb ik genoeg op voorraad, 0,8 eb 1mm dik nu ook wat.

ik heb ook al 2 koperboren van 3 en 10 mm.. (duuur! 25,- voor zo''n 10mm :()

nou nog wat kleine boortje zodra ik heb uitgevonden hoe groot die plastic busjes zijn.

wat ik nodig heb = 1cm dik, 50cmx10cm
en iets van 2cm dik ofzo..

ik zal morgen nog wat info bezorgen

• DarkTemple
Kan je niet vragen of ze het gelijk op maat zagen, zal voor hun een kleinigheidje zijn:9

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vandaag bij de gamma geweest :9~

die hadden een mooie afkortzaag.. (soort circelzaag) voor 180,-

het was alleen zon quasi-merk en andere soorten platen pasten er niet echt in... (slijpschijf, diamandschijf.)

en als ik zelf aan het hobby-en ben thuis, kan ik niet effe snel naar utrecht(of een metaalbedrijf) gaan en vrage of ze iets willen zagen, dat schiet niet op.

en het probleem is dat alle fatsoenlijke zaken in ehv niet op zaterd open zijn.. (vd winkel, teunissen, etc) :(

Verwijderd

Topicstarter
beeeeetje laat..
maaar ik heb alles binne..
genoeg voor iedereen zou ik zegge...

ik heb ook nog waterblokkies in de verkoop op bestelling.. dimensies van te voren te bepalen... lijken qua design wel op die van dabit.. wel even vermelden of er een peltier in het spel is...

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
toe maar!

komt eigenlijk wel goed uit, want vrijdag gaat mn home made waterkoeling erop. Kan ik binnenkort ook ns gaan kijken wat mn duron doet met peltier :)

Verwijderd

genoeg voor iedereen zou ik zegge...
Dan heb jij niet veel bestellingen! :)

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Of natuurlijk veel te veel koper :)

Anyway, k mail wel ff over waterblokken. Misschien toch een om te vergelijken met mn huidige waterblok.

Verwijderd

Topicstarter
ohja... het was niet helemaal duidelijk..

blokkies
geheel koper
10 of 12 mm uitgang (ev. ook kleiner)
prijs = stukken minder dan een maze-blok.. terwijl de maze echt zuigt. ;)

coldplates 10mm 5cm x 5cm (of 4,8 x 4,8) voor peltiers..

tis maar voor de medetweakers hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 04:13 schreef RUXperienced het volgende:
Of natuurlijk veel te veel koper :)
nou ik heb ondertussen nog 3 (nog te maken)blokken over. rest is zo goed als weg..

alleen wel nog een hoop coldplates :(

Verwijderd

hier in eindhoven zit een zaak en die verkoopt koper op gewicht
Heb 6 plaatjes van 20cm x 20cm x 3 mm en een paar van 1 mm en een draad van 4 mm dik. Alles bij elkaar 3 tientjes

Verwijderd

Topicstarter
nu nog de apparatuur ervoor :)
en 3mm is aan de dunne kant... helemaal als het niet voor een peltier is.

Verwijderd

Da valt wel mee denk ik. Als je dat design van DaBit gebruikt. Gewoon een soort bakje van die 3mm plaat maken. Water inlaat boven de core, uitlaat aan de zijkant. Dit hoef je echt niet te proberen met 12mm dik koper. Krijg je een heatsink van een paar kilo.

Verwijderd

Topicstarter
je vergeet dat het koper een verspreidende werking heeft... als het niet bij de buitenste pinnetjes komt kan je zoveel designs hebben als je wilt, maar de performance is minder.

en 12mm haha.. 10mm coldplate hier :)

waterblok is de helft..

Verwijderd

ja frankie reply ff op mijn email m8 :P

Verwijderd

Topicstarter
hey.. sgoed

als ik thuis ben... das 10:30

ben nu nog aan het werk ;)

Verwijderd

Topicstarter
^^

nog meer ??

heb ook vid-kaart water en luchtkoeling blokken

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 21:16 schreef freakyfrank het volgende:
hey.. sgoed

ben nu nog aan het werk ;)
Heb je al nagedacht over een ontwerpje??

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 21:16 schreef freakyfrank het volgende:
Hij moest zeker overwerken.

Of had geen zin meer.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 22:52 schreef jordyb het volgende:

[..]

Hij moest zeker overwerken.

Of had geen zin meer.
Hij komt dus net online

Verwijderd