Toon posts:

[BC3] Kt133a Geheimen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het spoor van een truuk om te weten of je een goede super/o/c kt133a chipset hebt of een mindere. Post hieronder het serienummer Dus bijv :
0052CD
1EA056661
Dit moet ik weten, en welke fsb je hiermee haalt, op 3.9 i/o. ( lager mag ook ).
Dit moet het maximale zijn waarop hij alleen al post, dat moet genoeg zijn, Je kan dit zien of de northbridge, je hoeft alleen het fannetje eraf te trekken, Piece of cake. Als dit klopt dan heb ik een primeurtje !

Verwijderd

kt7a raid met tb 1000@1200 ongeveer
fsb op 150 draait als een huis als ikhoger ga wil win me nog wel eens vast lopen ben tot 158 geweest starte wel win op maar loopt vast na wat heftig cpu misbruik op 160 wil die ook nog op starten maar nieet lang dan start tie zelf opnieuw!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het serienummer hebben ! :(

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

fan optillen is niet zo makkelijk, betekend dat ik aan de achterkant van het mobo de fan moet losmaken en dat betekend voor mij mobo uit de kast halen.

en dat is me te veel werk, sorry, als het dit weekend toch uit elkaar ligt kan ik wel even kijken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Goed, jij wou dus naar de winkel

Jij--> Geef me een stapel van die KT133a''s! Ik wil er ff de fannetjes vanaf slopen.......

Verkoper--> Boem!!

Jij--> :'(

Verwijderd

Heb je het over de ao en de a1 in het serie nr? ik heb m`n fan en heatsink eraf gehaald, maar daarvoor moest ik m`n hele mobo uit en inbouwen. Heb er nu een Intel stock HSF van m`n oude p3e 500 opgezet, en NOG wordt die chipset warm. Ik zou niet durfen de Vio op 3,9 te zetten KELERE lijkt me niet direct de oplossing voor een stabieler systeem. Dat moederbord produceerd al zo veel warmte, en dan de proco nog, gvd! Vrijdag ga ik een waterkoeling bouwen voor m`n proc en chipset moet ik toch weer wat verder kunnen komen. EVT peltiers gebruiken. Wil iig een stillere pc, leuk hoor zo`n alpha maar @!)#&@*#&N WAT EEN HERRIE. zo laat ik dat ding NOOIT 24/7 draaien. Na dit project blijft nog wel ff runnen voordat het af is, als het eindresultaat af is maak ik wel een ton pics met een review op de site www.xcl-clan.com

Maar goed, back on topic. Leg eens uit waar je precies op doelt? Als je mensen stimuleerd om te kijken omdat ze wellicht DE chipset kunnen hebben post dan eerst je idee. Verwacht niet dat iedereen nu z`n warranty gaat "voiden" omdat iemand roept geef de serial van je chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een mannen, warranty voiden met een fannetje loshalen. Noemen jullie je nou tweakers ? Maar je punt is duidelijk.
Wat voor geheimen, dit stond er op ocworkbench.com :

"It seems that there are at least 2 batches of KT133A North Bridge on the existing stocks that are selling in Taiwan. It seems that the later batches are better and can overclock at higher clock speeds up to 169 without thermal paste nor fan. Whoa! As reported earlier by a Japanese website (read archives), it is not true that the Week No after 50 implies that it''s a super oc North Bridge. In fact, the determining factor lies with the Model, not the week. Currently in the market, there are brands out there that
are already using this super north bridge. (Hint: read all the 8 x KT133A boards and look at those pictures of North Bridge, you should be able to find the answer)".

Ik zoeken, dacht wat gevonden te hebben, check deze mail :

I figured it out.
1EA.... and 2EA....
1EA is silver and 2EA is normally black.
2EA is supposed to be the great oc''er and the 1EA is not, that is what I find in the review of the Iwill board.
But my Kt7a, I got it upto
166 is a 0052CD, 1EA456881.
And it is silver. So what is the trick

Here is some proof :
Look at the pictures down here \/ \/
The 1EA is silver and shiny, and the 2EA isn''t.
Two 1EA''s were made in different weeks, 0052 and 0046.
But the 2EA is made in 0047, so they are procudicing them both.
But why if 2EA is better, are they still producing 1EA''s in 0052.

Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/kt133a-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/kt133a-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/kt133a-3.jpg

Snappen jullie het punt ? Het is een soort onderzoekje dus, jullie kunnen meehelpen het antwoord te vinden.
Post je vindingen hier !

Deze mails en testjes hebben mij opgeleverd dat de oprichter van vr-zone.com mij admin/newsposter wil maken ! Dat word leuk 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??

Verwijderd

Ik heb net ook een nieuwe Abit KT7a en ik kan ook wel ff gaan kijken. Zit een Duron 700 @ 1010 @ 1.85v (1.93v afwijking) op. Stressed iets meer dan 40 graden, zal zo ff kijken.

[edit]
Stressed 43 graden op 1010mhz :). Helaas kan ie niet hoger, te laag voltage :(.
Maare ik heb dat fannetje eraf gehaald maar zit zo''n heatsink op, en die ga ik er echt niet afhalen. En trouwens, ik heb ook pc100 geheugen erin, dus ik kan niet echt lekker ver FSB overclocken :(.
Heb hem gewoon op 10*101 :).

Verwijderd

interessant..

maar om nou eerst het koelblokje voor de neus van de verkoper los te maken ;)

Verwijderd

ligt denk bij mij eerder aan de duron
als bord los ligt wil ik er wel naar kijken
heb een kt7a en kan 5* 150 draaien hoger nog nie geprobeert ram is instabiel en op 145 bus oook, dus draai nu met mijn 700@770 (5.5*140)

Verwijderd

FSB overclocken ligt meer aan de processor dan aan de FSB. Op deze manier krijg jij nooit een primeur. (je moet 1 processor op alle mainbords proberen dan)

Verwijderd

Ik denk dat FSB overclocken in eerste instantie door de gebruikte PCI kaarten en het geheugen wordt beperkt.

FSB .. FSB.. Ik heb vroeger mn K6/200 nog een tijdje op 2x100 gebruikt (Normaal 3x66).

Ik denk niet echt dat de CPU veel bezwaar maakt tot 280/290 interne FSB clock. De cache en alle belangrijke delen van de CPU lopen toch op de hoofdclock.... :9
Pagina: 1