Toon posts:

[BC3] Afbrokkelende core door Super Orb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even het verhaal van de afbrokkelende core bij AMD processoren bevestigen...

Ik had nl. een AMD TB 800 die ik wat meer koeling wou geven tbv het overklokken. Ik een Super Orb monteren, ging goed (dacht ik), maar na een paar uur draaien liep m''n systeempje vast (gewoon nog op 800)

Ik heb m''n Orb verwijderd en ik zie dat er allemaal minescule metaalsplintertjes door mijn koelpasta zitten.... :'(

Weg TB ....

Er is een geluk, kan ik nu mooi aan mijn vrouw verantwoorden dat ik een TB 1,2Hz nodig heb hahaha >:)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
dan wil ik even het tegengestelde vertellen :)

ik had eerst een golden orb, geen probleem, is er 2 keer op en af geweest.

nu heb ik een superorb, die is er ook al 2 keer af en weer op geweest.

no problemo.
maar ik heb btw. wel de clip van die superorb een beetje krom gebogen.

Verwijderd

nou.. dat heb ik ook al 3 keer gehad... dus 3 cpu''s verprutst... en de personeel van die winkels verklaren me voor gek.. ze geloven me helemaal niet...

tjongejong.. eigenlijk zouden we iets moeten ondernemen.. zodat we toch een nieuwe krijgen van de desbetreffende zaak, met een fatsoendelijke koeler of het liefst met een SHIM..

want IK heb ze verneukt met een chrome ORB...
broertje van de super orb... kl*te koelers

Verwijderd

Topicstarter
de Super Orb is er in totaal (voordat ik problemen kreeg) 2 keer afgeweest...

Ik vond het echt zwaar klote op het moment dat het gebeurde....

Ik heb nl. een maand op mijn mobo moeten wachten, dat was terug naar de fabriek ivm een fout in de print... dus ik blij en gelukkig alles weer in mekaar gezet , maar ja naar een paar uur draaien was het over...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zij bij de winkel, goh moet ik er geen shim / coldplate onder monteren, want ik heb verhalen gehoord van een afbrokkelende core....

Nee zeiden ze bij de winkel, das niet nodig.... dat van de afbrokkelende core is sterk overdreven.....

nou ja niet dus :'(

Verwijderd

Same here, ik deed em verkeerdom erop, en kraaaaaaaaak... allemaal splinters door me pasta, ik balen, andersom erop, en hij werkt nog maar zeker 2 mm is er wel afgebroken, nu zit ie er goedop, (na het buigen van het alu, kan niet anders). En ja, het zit er nou opp en ik ben er niet heel erg blij mee elke keer als ik em eraf moet halen iig... >:)

Dus hij zit en ik wil dat ie daar dus ook blijft...

Verwijderd

he, ik heb dezelfde configuratie...

alleen een andere cpu..

ik heb hier nog een thunderbird 900 liggen als je interesse hebt, is net 1 maand oud...
en er is nog nix vanaf gebrokkeld...

Verwijderd

Topicstarter
DrLiter, dus jij wilt zeggen dat tie bij jou nog werkt ????

Bij mij is er minder dan 2mm afgebrokkeld, tis bijna niet te zien, maar werken ho maar...

Ik zet m''n pc aan, en dan gaan wel eerst m''n drives knipperen, maar daarna hangt tie

AMD TB 800, Super Orb, A7V mobo

Verwijderd

''tis erg jammer... heb ik al 3x meegemaakt... personeel zegt dat ik de koeler er verkeerd op heb gemonteerd, want anders zou ie niet afbrokkelen...
daar klopt toch nix van... want een als je een koeler erop zet, dan klik je ''m aan 1 kant vast en aan de andere kant moet je ''m ook vast klikken, en nu komt het... omdat ie aan 1 kant vast zit, dan hangt de koeler SCHUIN tegen de core op en moet je de klipje aan de andere kant vast duwen, en kan de core van de druk aan die ene kant afbrokkelen...

''tis echt jammer...

op dit moment heb ik een shim, en heb de koeler er TIG keren vanaf gehaald zonder de core te beschadigen:)

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, hoeveel "beschadiging" kan de core hebben, bij mij is het alleen de buitenkant, ik denk ongeveer max, 1 honderste millimeter, maar hij doet het niet....

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Had je maar kwaliteit moeten halen........... => intel
Wel iets duurder, maar geen afbrokkelende core

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen van vershillende mensen gehoord die een orb hadden. :(
Nu heb ik zelf een Spire cooler en zero problems, ik denk dat deze er al z''on 10 keer op en af geweest is :)
Mazzel....

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op zondag 11 februari 2001 12:55 schreef HitmanWVU het volgende:
Kwaliteit beperkt zich niet alleen tot een afbrokkelende core..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

als je een superorb op bepaald mobo''s monteerd (ABIT KT7 RAID bv.) en je doet het niet voorzichtig genoeg is de kans idd groot dat de core afbrokkelt...
deze kans is nog het grootst bij een superorb, bij andere koelers gebeurt het nauwelijks...

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik heb ook een SuperOrb en die is er echt al wel 20 keer op en afgeweest, en ik heb nergens last van.

No offence maar wil je een core mollen moet je toch ook redelijk onvoorzichtig bezig zijn. imho

Verwijderd

ik heb gewoon de clips ietsje uitgebogen
en dan past ie wel :)
maar de clip die er standaart biij zit is gewoon K*T :(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit heeft niets met de kwaliteit van amd te maken iedereen weet dat een uper orb te zwaar is en toch probeerd men het, ze denken bij amd zitten allemaal eikels die voor niets zeggen max gewicht 300 gram aan je socket.

Verwijderd

Ik heb dit nog niet meer gemaakt. En ik heb mijn cooler er meerdere keren opgezet en afgehaald. Zo wel mijn Coolermaster als Alpha.

Wat doen jullie met jullie CPU..:?

Verwijderd

Als je nou zo''n koperen plaatje er tussen legt dan, dan brokkelt die toch niet af ???
Zo''n Copper plate ofzo ?

Verwijderd

Bij mij was ie dus ook afgebroken bij het vastzetten van de super orb. Nu is de zaak waar ik werk (en waar ik de cpu en koeler ook gekocht heb) bezig om bij amd een nieuwe processor te krijgen.
Voorlopig doen ze daar errug moeilijk maar kans is wel dat ik in enkele weken nieuwe krijg.

Eigenlijk zou iedereen die daar dezelfde problemo''s mee gehad heeft een klacht in moeten dienen bij AMD. Want ik vind dat het ook een fout van de chipbakker is en dat ze dat best toe kunnen geven....toch?

Misschien dat ze daardoor na gaan denken bij de vervolgproductie van hun cpu''s.......

Verwijderd

van wat voor metaal is de core van AMD dan gemaakt dat ze snel afbrokkelen of breken.
ik heb zo iets nog nooit gehoord bij intel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet er ten eerste ook wel op letten dat je de CPU eerst helemaal in de socket drukt voordat je de socket ''op slot'' zet met dat metalen armpje. Anders zit je CPU te hoog en wordt je core gekraakt als je de cooler er op zet. Verder moet je wel een boer zijn als je het voor elkaar krijgt om 3 cores te kraken!! :+ Ik heb ook een Super Orb. Dat ding is er niet vaak af geweest (3 keer ofzo), maar m''n core is nog helemaal puntgaaf. Dus als je voorzicht bent kan het volgens mij echt niet fout gaan hoor ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 13:22 schreef kixor het volgende:
Ik heb ook een SuperOrb en die is er echt al wel 20 keer op en afgeweest, en ik heb nergens last van.

No offence maar wil je een core mollen moet je toch ook redelijk onvoorzichtig bezig zijn. imho
Yes whatever ...

Maar goed in reactie, ja hij doet het nog... godzjidank :)

Verwijderd

Waarom geeft iedereen die Orbs de schuld? Cores versplinteren toch niet zomaar?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je gewoon de koeler recht op je CPU zet en dan vast klikt kan er gewoon weinig gebeuren.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op zondag 11 februari 2001 14:26 schreef DJNelis het volgende:
AMD''s wel :P

Verwijderd

heeft de schrome orb ook die problems??????
en moet er ook een stickertje af ofzo???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik heb hier een Iceberg FCPGA cooler. Toen ik die op mijn K6/III zette, was ik blij dat het geen Duron was... ding paste niet lekker: als ik de ene kant vastmaakte, kreeg ik de andere kant niet meer naar beneden. Na een boel kraken en wrikken zat ie erop, maar loskomen? ho maar!

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Ik dacht dat dit niet over AMD vs Intel ging?
of heb ik iets gemist¿? :?

Verwijderd

ik wil binnenkort ook een Socket A setje gaan kopen maar ik koop in geen geval een ORB. Als ik geld uitgeef aan een mooie proc doe ik dat ook aan een goede KOELER. Ik denk dat ik gewoon een mooie alpha koop ofzo.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Die AMDs hebben een heel scherp randje, waarom laten ze die rand niet wat afronden dan kun je de cpu helemaal niet crashed zonder erg ruw er mee om te gaan *D.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ow shit, dit is een draad van februari :) sorry, klikte op een link van [topic=161434]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jaja, moeten al die mensen met afgebrokelde core''s eens een GlobalWin FOP38 nemen, dé ultieme core-killer!!!

Trouwens, de meesten cores brokkelen af doordat de ThermalTake Super Orb er verkeerd om op wordt gezet!!!
Zo komt de rand van de middelste cirkel op de core te liggen, even aandrukken en KRAK!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DarkTemple
  • Laatst online: 30-04 09:40
Je kan je core ook makkelijk kraken als je je superorb er goed op doet. Heb ik ook gedaan, het probleem is dat je eerst aan 1 kant de clip vast moet maken en dan de andere kant erin klikken, waardoor de kracht niet recht op de core komt. Bij de 2e Duron heb ik dan ook eerst de clip wat naar beneden gebogen, zodat ie er wat makkelijker op gaat. Mijn 2e Duron heeft ook wel hele kleine hoekjes eraf, maar hij doet het nog.

Nu gebruik ik een spacer met waterblok, zo no problems.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
zijn er met de FOP 38 en coolermaster 850-UP ook problemen?

(bij mij komt er nl. eerst een coolermaster op, en als de FOP38 binnen is komt die er op)

Verwijderd

hehe, bij mij brak de bevestiging van een PIII 1Ghz gelukkig zat hij toen wel vast!

En werkte het systeem ook gewoon, maar het is wel een dual PIII dus kans dat die ene toch niet helemaal werkt!?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wou net zeggen... Ook bij intel cpu''s komt het voor dat de core afbrokkeld. Alleen zijn de cores van intel ietsjes sterker. Zelf heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad met afgebrokkelde cores. Ik heb al aardig wat koelers geplaatst en als je het gewoon heel voorzichtig doet gaat het meestal wel goed.
Als je vrijwel niet ziet dat er iets van af gebroken is moet je gewoon terug naar de winkel alsof je van nix weet. Gewoon zeggen dat ie opeens nix meer deed en dat je graag een nieuwe cpu wilt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik heb een FOP38. Heb wel gelijk een copper spacer erbij besteld want ik witrst dat deze dingen veel druk op de core uitoefenden. Maar hier draait het toppie :)

Verwijderd

geen problemen met mijn SOrb en MSI k7T-Turbo,
naast socket veeeeeel ruimte, dus wel prettig.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En als je die koeler erop hebt geprakt dan moet je hem niet heen en weer halen om te kijken of ie echt wel vast zit. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Langleve de shim >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 12:47 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
want een als je een koeler erop zet, dan klik je ''m aan 1 kant vast en aan de andere kant moet je ''m ook vast klikken
?????????????????
Bij de super orb steekt er 1 kant van de clip wat meer uit, de korte kant doe je gewoon om de lipjes heen, en dan klik je de andere kant vast. Je hoeft dus echt niet 2 keer iets vast te klikken..... geen wonder dat de core kapot is.....

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kijk eens naar mijn thundy dan, doet het ook niet meer. Heb voor de helft van de prijs een nieuwe 1 Ghz gekregen :) !
Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/reviews/thermaltakes/core2.jpg
Zie meer pics hier:
http://www.rorupc.nl/reviews/thermaltakes/

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

''s beswel kut met die AMD''s.....
Bij mijn neef ook, zijn direct3D weigerde het te doen, hij alles uitgeprobeerd andere vid. kaart, moederbord, geheugen, soundkaart enz. Nee hoor, toen ie de proc. in un andere comp. had deed daar de d3d het oowk nie, dus hij trug naar de winkel (zich voor stom houden :) ), "issie afgebrokkeld ja?, wat is dat?" :) dus heeft ie nog un nieuwe gekrege (was een tb 1ghz met superorb)....
Nu maar hopen dat het met mijn duron850 nie misgaat, daar komt ook een superorb op....
Ik vindt zown shim te duur voor wat je er voor trugkrijgt, dus ik doe meteen as ik um hep arctic silver erop en kleur de L1''s in en dan hopen dat ie er noojt meer af hoeft...

I see dead pixels...

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik vind een paar tientjes niet te duur voor de bescherming van een onderdeel van 100den guldens. Voor mij nooit meer een koeler zonder shim. Als was het maar een Duron600 die sneuvelde. Het blijft gewoon fucking zonde. Ik was net aan het sparen voor een a7v133+tb. Ik kon de oude a7v+duron600@950 voor een leuke prijs verkopen... Hele feest ging niet door.
Al ben ik best wel blij met mijn TB850@1000

het blijft gewoon zonde, dus ik raad iedereen aan een spacer te kopen. Zie het als een soort verzekering...

Geen inspiratie

Verwijderd

Mensen,

Hoe zit het met een uncapped K6 en een golden orb???:?:?:?

Als het goed is kom dit volgende week aan.

• DarkTemple
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zondag 15 april 2001 17:44 schreef iefje het volgende:

[..]

?????????????????
Bij de super orb steekt er 1 kant van de clip wat meer uit, de korte kant doe je gewoon om de lipjes heen, en dan klik je de andere kant vast. Je hoeft dus echt niet 2 keer iets vast te klikken..... geen wonder dat de core kapot is.....
Korte kant? Ik heb er nog eens naar gekeken, maar ik denk dat je dan een vernieuwde versie hebt of zo!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
het is maar een grapje maar een amd is wel goed (beter als een intel (kan je lekker makkelijk ov''en))
maar wat core aan gaat en kwaliteit is intel tig x beter >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 11 februari 2001 12:32 schreef HexRateD het volgende:
Ik wil even het verhaal van de afbrokkelende core bij AMD processoren bevestigen...

Ik had nl. een AMD TB 800 die ik wat meer koeling wou geven tbv het overklokken. Ik een Super Orb monteren, ging goed (dacht ik), maar na een paar uur draaien liep m''n systeempje vast (gewoon nog op 800)

Ik heb m''n Orb verwijderd en ik zie dat er allemaal minescule metaalsplintertjes door mijn koelpasta zitten.... :'(

Weg TB ....

Er is een geluk, kan ik nu mooi aan mijn vrouw verantwoorden dat ik een TB 1,2Hz nodig heb hahaha >:)
Toch niet helemaal lekker gemonteerd dan :?

• BC3 Victim
hahahahhahahhahahahaha
INTEL rulezzzzzzzzzzzzzz >:)>:)>:)>:)>:)
AMD suckezzzzzzzzzzzzz |:(|:(|:(|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ov''en = oc''en (overclocken voor de mongolen)

Verwijderd

Gewoon negeren die gast...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Laat die gast een spoedcursus Nederlands volgens >:)

Ennuh dat ie zo dom lult doe je niks aan |:(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Toen ik een computertje voor m''n moeder ging kopen (Duron 700), toen zei ik tegen de verkoper:
"En de koeler, ik zie daar een Super Orb staan, die breekt je co..." (ik werd onderbroken :))
"Ja, die raden we ook sterk af. Je kan beter een coolermaster ofzo nemen".

Goeie zaak van die winkel :)
Ik vind gewoon dat ze die Super Orb uit de productie moeten halen. Of ze moeten hem verbieden.

Kan je eigenlijk voor zoiets naar de Consumenten bond ofzo gaan?

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Grmbl en hierbij bied ik me aan de superorb FAQ te schrijven, al dit GEZEIK over dit ding wordt je toch niet goed van zeg, het feit dat mensen een core verneuken met thermaltake koelers komt voort uit 2 dingen:

1: Thermaltake koelers, en dan bedoel ik de orbs en niet de vulcano II zijn erg goedkoop, zien er mooi uit en zijn zeer algemeen verkrijgbaar, dus men koopt ze ook sneller.

2: Newbies en mensen die hun eigen zin koste wat het kost willen doordrijven komen snel achter dat de huidige processortechniek fragiel is, je kan niet meer zoals een p1 het ding door de ramen gooien een koeler er met brute kracht scheef opraggen en dan verwachten dat het doet....

Wat je ook vooral leest hier in de superorb topics zijn "installatiemethoden" als ""Ik pakte de superorb vast en drukte hem goed schuin vast"". Dan trek ik m''n tenen krom want zo MOET je hem niet vastmaken...en dan later hier een beetje uithuilen omdat orbs zo slecht zijn en blablabla, De truuk is gewoon dat je die stomme orb helemaal niet moet vastpakken alleen de clip, en die druk je naar voren/onderen en klaar, en eraf halen doe je met een schroevendraaier waar je eerst een ouwe bankpas ofzo onderlegd tegen doorstoten tegen mobo.

Zo en nu hopelijk nooooit meer ""Core kapot door Orbz""

:)

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 08:08 schreef Vo0 het volgende:
Toen ik een computertje voor m''n moeder ging kopen (Duron 700), toen zei ik tegen de verkoper:
"En de koeler, ik zie daar een Super Orb staan, die breekt je co..." (ik werd onderbroken :))
"Ja, die raden we ook sterk af. Je kan beter een coolermaster ofzo nemen".

Goeie zaak van die winkel :)
Ik vind gewoon dat ze die Super Orb uit de productie moeten halen. Of ze moeten hem verbieden.

Kan je eigenlijk voor zoiets naar de Consumenten bond ofzo gaan?
amd weer!!! prut core of prutser met erop doen heb 370 en zeker 4 keer eraf gehaald niks kapote core niks slechte koeling.Welke winkel was het dynabyte?

Verwijderd

Same here, HexRateD... duron 700 mee gesloopt en ik heb toch echt veel koelers op cpus gemonteerd

• fredkroket
  • Niet online
Bij het verwijderen van men Orbske is die kut core gaan brokkelen :'( :'(

''t is precies een hoekje van de core. Het is btw niet meer dan 0.05 mm of zo. Echt heel klein.

Maar hij doet het nu nog :P :P

Verwijderd

Hervaz wat jij zegt ik maar slap gelul en tijdverdrijf wat schiet je nou op met die post? maak je druk om je eigen processor ofso!

Dan even over die heatsinks..ik heb hie reen Spire, AMD Recommend..ss ss sstrontding dat het is, niet dat mijn core afgebroken is maar dat ding krijg je er met geen mogelijkheid op, nou ja..hij zit erop maar je moet niet vragen hoeveel kracht je voor dat shit dingetje moet zetten.

Overigens die nopjes op alle 4 de hoeken van je processor zijn er niet voor niks.
Daar komt nog bij dat als je die heatsink erop zettn hij vrij stevig recht op de core blijft staan.

Ik heb geen zin om die heatsink eraf te peuteren maar..over een paar weekjes zal het toch moeten gebeuren, ik verheug me er al op|:(

• BC3 Victim
AMD : "zeg koelerfabrikanten??"
cooler-makers:"jaaaa??"
AMD : "we wille meer verkope, dus zorg dat jullie koelers de boel mollen!! ok? deal?"
cooler-makers:"yessss sir!!"

dus tis een pakt tusse AMD en de Coolerfabrikanten :)) had ik ook gedaan als ik AMD was!

• hervaz
Op woensdag 09 mei 2001 09:06 schreef CRACKIE het volgende:
Hervaz wat jij zegt ik maar slap gelul en tijdverdrijf wat schiet je nou op met die post? maak je druk om je eigen processor ofso!

Dan even over die heatsinks..ik heb hie reen Spire, AMD Recommend..ss ss sstrontding dat het is, niet dat mijn core afgebroken is maar dat ding krijg je er met geen mogelijkheid op, nou ja..hij zit erop maar je moet niet vragen hoeveel kracht je voor dat shit dingetje moet zetten.

Overigens die nopjes op alle 4 de hoeken van je processor zijn er niet voor niks.
Daar komt nog bij dat als je die heatsink erop zettn hij vrij stevig recht op de core blijft staan.

Ik heb geen zin om die heatsink eraf te peuteren maar..over een paar weekjes zal het toch moeten gebeuren, ik verheug me er al op|:(
Crackie ik kan er nix aan doen doen dat jij niet in staat bent een simpel orbje op je processor te plaatsen, en waarom ik dat stuk opschrijf is om te helpen, als zo''n onbeholpen stuk vreten als jij daar geen boodschap aan hebt kan ik niet mee zitten, verder maak ik geen woorden vuil aan iemand als jou

Verwijderd

haha hervaz beetje dimmen he maatje!
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen lezen, ik heb niet zo''n k*t orb!

• Ritch
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op woensdag 09 mei 2001 09:06 schreef CRACKIE het volgende:
Waarom is dat slap gelul dan? Wat hij er mee op schiet? Weinig, andere mensen misschien wel, dat heet behulpzaam zijn. Waarom je hem dan afzeikt is mij ook een raadsel, die post van hem was 100x nuttiger als die van jou (en die van mij ook btw :o).

• hervaz
Op woensdag 09 mei 2001 18:46 schreef CRACKIE het volgende:
Orbs, spire allemaal dezelfde goedkope crap...

• Ritch
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op woensdag 09 mei 2001 18:46 schreef CRACKIE het volgende:
Sorry hoor, maar wie begint er hier nou te flamen?

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 12:32 schreef HexRateD het volgende:
jij zit onder de plak zeg..>:)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

want IK heb ze verneukt met een chrome ORB...
broertje van de super orb... kl*te koelers
Hoe slim ben je als je er al 2 gemold hebt en hem gewoon op je derde proc monteert? |:(

• d33n
Op zondag 11 februari 2001 12:35 schreef marble het volgende:
dan wil ik even het tegengestelde vertellen :)

ik had eerst een golden orb, geen probleem, is er 2 keer op en af geweest.

nu heb ik een superorb, die is er ook al 2 keer af en weer op geweest.

no problemo.
maar ik heb btw. wel de clip van die superorb een beetje krom gebogen.
ik quote mezelf maar even :P
nu, een tijdje later denk ik er toch iets anders over.
laatst heb ik me superorb er weer eens afgehad om eindelijk de streepjes te zetten, heel stuk van me core af!

kreeg het toen wel behoorlijk warm.
toch maar de streepjes erop gezet, en hij doet het nog! pfew :)
maar er was echt duidelijk een stuk van de core af!
ofwel, koop geen superorb, voor hetzelfde geld was mijn proc nu ook dood geweest!! :(

• hervaz
Op woensdag 09 mei 2001 18:58 schreef marble het volgende:

[..]

ik quote mezelf maar even :P
nu, een tijdje later denk ik er toch iets anders over.
laatst heb ik me superorb er weer eens afgehad om eindelijk de streepjes te zetten, heel stuk van me core af!

kreeg het toen wel behoorlijk warm.
toch maar de streepjes erop gezet, en hij doet het nog! pfew :)
maar er was echt duidelijk een stuk van de core af!
ofwel, koop geen superorb, voor hetzelfde geld was mijn proc nu ook dood geweest!! :(
hehehe superorbs zijn nu eenmaal de core killers...na paar keer gaat het als een trein, alleen de eerste 2/3 keer is het zweten :)

• d33n
Op woensdag 09 mei 2001 19:03 schreef hervaz het volgende:

[..]

hehehe superorbs zijn nu eenmaal de core killers...na paar keer gaat het als een trein, alleen de eerste 2/3 keer is het zweten :)
mjah, ik haal die cooler er dus echt NIET meer af! als ik hem eraf haal issie gewoon dood denk ik.

Verwijderd

Na het lezen van de hieronder gegeven reacties op de swiftech.

http://www.tweakers.net/nieuws/16868

Verwijderd

Deze week krijg ik mijn nieuwe syteem, ook met een Thermal Take Superorb.
Na het lezen van dit soort berichten zit ik toch wel aan een andere cooler te denken voor op mijn AMD TB 1,33 Ghz in combinatie met een MSI K7T Turbo KT133 SocketA.
Ik ga weliswaar niet overklokken maar wil er wel een goede cooler op, aangezien ik mijn systeem in een vrij warme woonkamer heb staan.

Ik zat in 1e instantie aan de Swiftech MC462 te denken, maar na het lezen van het commentaar van de nieuwe Swiftech (wat nu te lezen is bij de reviews op Tweakers) zie ik ook deze cooler niet echt zitten.

Nu vraag ik me af of ik er goed aan doe om de Coolermaster EP5-6i11 te kopen?
Heb helaas geen idee waar deze verkocht wordt, hij staat nl. niet bij Pricewatch.
Het lijkt wel of er geen goede coolers betaan.....

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 19:35 schreef Hester het volgende:
Ik zat in 1e instantie aan de Swiftech MC462 te denken, maar na het lezen van het commentaar van de nieuwe Swiftech (wat nu te lezen is bij de reviews op Tweakers) zie ik ook deze cooler niet echt zitten.
waarom niet dan?

Verwijderd

neem dan een Thermoengine V60

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46

FFF

bah :D twekaers willen wel een snelle cpu :D een athlon 1200 is misschien net zo snel als de p4 (vaak nog sneller) en je kunt er makkelijk 3 voor kopen.

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 14:26 schreef DJNelis het volgende:
Nou, zowat iedereen die een gecrushte AMD heeft gehad, was in het bezit van een ThermalCrap CrappyOrb

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 19:57 schreef Hiro Shima het volgende:
neem dan een Thermoengine V60
Bedoel je deze?

OcUK Super ThermoEngine V60-4210 (Socket A/FC-PGA) - Delta Fan
A radical new cooler that provides quite outstanding cooling performance. This version is supplied with an additional 7000RPM Delta fan (standard fan also supplied) as tested in the review below. Suitable for Socket A or FC-PGA CPU''s. PLEASE NOTE - THIS IS THE BLACK ANODISED VERSION!

Comparative Test

Price: £25.00 (£29.38 Including VAT at 17.5%

Verwijderd

zelfbouw is ook eigenlijk niet de bedoeling heh >:) maarehh ik heb ook een CrappyOrb en bij mij is er nogsteeds niets stuk

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 20:55 schreef Hester het volgende:

[..]

Bedoel je deze?

OcUK Super ThermoEngine V60-4210 (Socket A/FC-PGA) - Delta Fan
A radical new cooler that provides quite outstanding cooling performance. This version is supplied with an additional 7000RPM Delta fan (standard fan also supplied) as tested in the review below. Suitable for Socket A or FC-PGA CPU''s. PLEASE NOTE - THIS IS THE BLACK ANODISED VERSION!

Comparative Test

Price: £25.00 (£29.38 Including VAT at 17.5%
ja die

Verwijderd

Enig idee wat ze hiermee bedoelen?

PLEASE NOTE - THIS IS THE BLACK ANODISED VERSION!
Pagina: 1