Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
als ik kijk naar het .doc en het .ini bestandje zegt ie ook dat het v 1.22 is, maar hij is toch echt anders dan de versie die ik eerst had, ook v1.22
.
.
.
Aha ik zie het al, in het .ini bestandje staat het, de versie die ik eerst had was van 12-2-01 en deze is van 8-4-01 (vandaag!).
Maar sorry, het is inderdaad nog versie 1.22 (alhoewel er al wel dingen van v2.0 in zitten) hij geeft bijvoorbeeld al wel een ERR melding bij de winamp codes.
vaag
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Bij mij staat Date=3/8/01
En welke winampcodes bedoel je dan?
bij mij staat niks over winamp.
Verder dat van die winamp codes staat niet in het doc bestandje maar wel op zijn site, daar staat ook al info over versie 2.0
Ik heb hem wel alvast :9werkt goed ook alle 4 de regels werken nu en ook winamp doet het prima.
Hij heeft van de week de download versie klaar.:7
en nicap heb je die display nog te koop ik wil er nog 1 bij hebben
email me ff
murdock@toughguy.net
Zou wel heel handig zijn namelijk...
http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/
Versie 1.22 doet het wel gewoon met 4 regels. Nou heb ik dat config proggie wel geprobeerd, maar als ik er 4x20 van maak, en ik druk op maakt niet uit welke knop, hij staat daarna gewoon weer op 2x16
2.00 is verder aangepast, verkeerde versie van config zorgde ervoor dat veel dingen fout gingen
Meestal was dat geen beeld of instellingen die niet werden veranderd.
Lees de LCD Driver page maar CPULOAD ondersteund geen Win2kOp zondag 08 april 2001 20:50 schreef -=!ME!=- het volgende:
Maareuhm, ik draai Win2K Professional, en die CPU load doet ''et niet echt, hij BLIJFT 0% zeggen, wat ik ook doe..
Ik zie nl nog geen winamp opties, of ligt dit aan mij¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Waarom zijn er trouwens nu 3 progjes, waarom moeten de instellen in een apart programma ingesteld worden? Ik vond het gecombineerd veel mooier.
!ME!: lees het .doc bestandje even voor de winamp mogelijkheden.
\o/
Ishet ook mogelijk om 2 "settings" te hebben¿Op vrijdag 13 april 2001 12:28 schreef -=!ME!=- het volgende:
ALs ik de winamp optie probeer, krijg ik ERR in beeld bij de opties, iemand enig ID waaraan dit kan liggen, ik heb Winamp 2.74
Een voor normaal en een voor winamp¿
Ik heb nl 3 schermen is gebruik en wil ook nopg winamp zooi laten zien, mnara dan ALLEEN maar winamp zooi, ik heb eigenlijk weinig zin om elke keer als ik winamp opstart steeds alle schermen aan te passen [aangenomen dat ik die winamp functie aan het werk krijg]
\o/
kan iemand mij helpen aub?
Verwijderd
ik even opgezocht, was een display van 16x2
uit een oude printer.
maar hoe weet ik of mijn display ook met de software werkt.
want lijkt mij mel kwel om het te gaan gebruiken.
De displays waar we het over hebben zijn karakterdisplays, er zijn een aantal "standaard" maten, hoewel LCD DRivre volgens mij zo ongeveer alle maten wel pakt.oke... kheb dus, zoals meerdere mensen, de site van conrad helemaal afgezocht. Maar waar staat het? Of als ik ze opbel waar moet ik dan pcies naar vragen, een LPT-LCD scherm met zoveel bij zoveel pixels...
De meestgebruikte formaten zijn:
» 2x16
» 2x20
» 2x40
» 4x16
» 4x20
» 4x40
Let er wel op dat de meeste software geschreven is voor de HD44780 controller op de LCD, vraag dus FF welke controller de LCD''s hebben die ze verkopen
Kijk naar de controller die op de LCD zit [er staat wel een type op een van die chippies van dat ding] als er ergens HD44780 OID staat dan zou ''ie moeten werken met LCDDriver, anders moet je FF het typenummer noteren en zoeken of er progsels voor zijn.heb nog ergens een display liggen.
ik even opgezocht, was een display van 16x2
uit een oude printer.
maar hoe weet ik of mijn display ook met de software werkt.
\o/
Verwijderd
Dan maak je toch een plugin voor Winamp, die de driver van LCD Driver gebruiktOp vrijdag 13 april 2001 22:30 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Ishet ook mogelijk om 2 "settings" te hebben¿
Een voor normaal en een voor winamp¿
Ik heb nl 3 schermen is gebruik en wil ook nopg winamp zooi laten zien, mnara dan ALLEEN maar winamp zooi, ik heb eigenlijk weinig zin om elke keer als ik winamp opstart steeds alle schermen aan te passen [aangenomen dat ik die winamp functie aan het werk krijg]
Daar is ie ten slotte voor gemaakt
Dus gewoon plugin die die troep in register zet laat LCD Driver het op je schermpie zien!
want ik hoorde dat ik die nodig had om mijn CPU snelheid te kunnuh zien.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
3 keer raden waar LCDDriver ze instellingen opslaat...Op zaterdag 14 april 2001 12:59 schreef ZiXon het volgende:
[..]
Dan maak je toch een plugin voor Winamp, die de driver van LCD Driver gebruikt
Daar is ie ten slotte voor gemaakt
Dus gewoon plugin die die troep in register zet laat LCD Driver het op je schermpie zien!
Juist op DIE plaats in het register, dus dan overschrijf ik toch alle instellingen¿
En: Hoe lees ik spul vanuit winamp, heeft iemand een URL¿
\o/
En crasht MBM5 ook nog steeds bij jou, en is er al een andere manier van LPT aansturing voor W2k.
Mmmmmmm, ik ga:
And The Only One
\o/
MBM503.EXEOp zondag 15 april 2001 13:15 schreef -=!ME!=- het volgende:
MBM 5.05: www.tweakfiles.com/diagnostic/motherboardmonitor.html
deze dus. a nu weet ik het waarom ik het gedownt heb
Verwijderd
Mmmmmmmmm, je bent toch een TweakerOp zondag 15 april 2001 13:48 schreef Tea Beats. het volgende:
klein vraagje hoor: wat is het verschil tussen mbm 4 en 5, ik gebruik 4, werkt prima...is ''5'' wellicht beter om 1 of andere vage reden of wat is het verschil eigenlijk:?
Want die gaat toch ook niet met Windows 95 werken, terwijl Wk2/98se stabieler draait (of wat ze beweren)
And The Only One
Verwijderd

Dit schema gebruiken
And The Only One
je progje werkt perfect toppie.
1 vraag ik vond het wel een kewl ID als mijn mp3 plugin geswitched wordt tussen die van jou. dus dan ff mp3 dan joou progje en dan weer mp3, etc, etc.
ik kwam er al achter dat als ik bij jou 1 venster activeer die helemaal leeg is dat ik dan 2 proggies door elkaar kan draaien. maar zodra dat andere venster komt met mijn CPU load enzo dan zie je ze dubbel.
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en wat ik graag zou willen
thnx for listening
Alles werkt perfect bij mij, jammergenoeg zit er geen equalizerdingetje bij, dat zou het helemaal af maken
Verder heb ik nu de tijd en datum gecentreerd door met spaties te kloten, misschien kan je daar iets aan doen in de volgende versie?
Help please, ik wil ook die winamp-zooi zien met tadango''s proggie.
Verwijderd
heb een vraagje.
heb hier dus 2 display liggen 16x2
sanyo lc7930 3 G5 3H1
hd44780A00 zal dus moeten werken met het display utility. volgens "-=!ME!=-"
nu de vraag.
hoe moet ik hem aansluiten heb 14 aansluitingen en 2 voedings draden.
dus in totaal 16 draden.
hoeveel bedraagd de voedings spanning:?, en waar moet ik de rest op aansluiten.:?
heeft iemand een schema, helaas had ik nergens er een linkje naar gevonden.
iemand ??
thanks kan ik weer verder.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijn soldeer skillz zijn klote
Toen thuis kortsluiting gemaakt
met papier mache kun je alles maken!!
Kan wel LPT1 of LPT2 aansturen, maar je kunt het proggie niet 2x afzonderlijk opstarten.
Misschien dat LCDriver 2.0 van Uller dat kan, maar die gast is niet zo spraakzaam over zijn proggie.
And The Only One
Verwijderd
waarom dit schem en niet het andere schema, wat zijn de voordelen / nadelen ten opzichte van dit schema, met het andere schema
Geen..Op woensdag 18 april 2001 22:54 schreef elmo22 het volgende:
[..]
waarom dit schem en niet het andere schema, wat zijn de voordelen / nadelen ten opzichte van dit schema, met het andere schema
Het is namelijk hetzelfde
Gebruik gewoon degene die je zelf het duidelijkst vind.
\o/
Verwijderd
not !!! zie url: http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/Op donderdag 19 april 2001 23:22 schreef -=!ME!=- het volgende:
Geen..
Het is namelijk hetzelfde
Gebruik gewoon degene die je zelf het duidelijkst vind.
daar staan nog 2 schema''s nummer 1 lijkt heel veel op bovenstaadn schema maar is het net niet omdat er geen transistor in zit.
maar welke is nauw echt goed op de website als boven, of op mijn url.
wie heeft hem werkend en weet het zeker.
Ik had het over dit schema:Op vrijdag 20 april 2001 00:37 schreef elmo22 het volgende:
[..]
not !!! zie url: http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/
daar staan nog 2 schema''s nummer 1 lijkt heel veel op bovenstaadn schema maar is het net niet omdat er geen transistor in zit.
maar welke is nauw echt goed op de website als boven, of op mijn url.
wie heeft hem werkend en weet het zeker.
\o/
- MNM gebruikt een potmeter van 22k
- MNM heeft via pin 17 (die het andere schema niet gebruikt) een softwarematige backlightaansturing mogelijk gemaakt (overbodig imho)
Verder zijn ze dus identiek...
In het schema hierboven word een instelbare potmeter gebruikt, dus 100K og 10K maakt niet zoveel uit.Op vrijdag 20 april 2001 16:45 schreef Mennootje het volgende:
- MNM gebruikt een potmeter van 22k
Die softwarematige backlightaansturing werkt volgens mij alleen met zijn delphi component, [en misschien ook met LCD Driver vcan Tandago, ik kan dat niet testen].- MNM heeft via pin 17 (die het andere schema niet gebruikt) een softwarematige backlightaansturing mogelijk gemaakt (overbodig imho)
\o/
instelbare potmeterOp vrijdag 20 april 2001 17:44 schreef -=!ME!=- het volgende:
In het schema hierboven word een instelbare potmeter gebruikt, dus 100K og 10K maakt niet zoveel uit.
Maar die potmeter van 10K die ik gebruik moet ik helemaal naar één kant draaien anders heb ik geen beeld. Met een 22K potmeter kan je het misschien wat beter fijnafstemmen maar dat kan ik nu niet ff testen...
Verwijderd
Bij alle test bords die ik heb gezien hebben ze de contrast ook gewoon op aarde gehangen.
Als je recht op de LCD kijkt maakt die 10K potmeter niet zo veel uit, maar als je er anders op kijkt, heeft zon potmeter best best verschil,Op vrijdag 20 april 2001 18:39 schreef Mennootje het volgende:
[..]
instelbare potmeter![]()
Maar die potmeter van 10K die ik gebruik moet ik helemaal naar één kant draaien anders heb ik geen beeld. Met een 22K potmeter kan je het misschien wat beter fijnafstemmen maar dat kan ik nu niet ff testen...
Tis ook handig als je de backlight fel zet en de letters donker, hebbie donkere letters op een licht 8ergrond.
\o/
Diamon, heb je toevallig nog een LCD tje over dat je voor mijn in elkaar kan zettenOp woensdag 18 april 2001 22:07 schreef Servowire het volgende:
Ik had ook een LCD''tje via Diamon, super goed!
Mijn soldeer skillz zijn klotedus had Diamon het ff voor me gemaakt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
LCD display
weetstanden 22 K Ohm potmeter
en een 100 K Ohm Potmeter of 100 Ohm
verder nog een paralelle poort aansluiting.
en wat draatjes.
ben ik nog wat vergeten ???
Ja, ik ben pas geleden een linux driver tegengekomen, ik weet geen URL meer.Op maandag 23 april 2001 12:51 schreef Guvner het volgende:
Weet iemand toevallig ook of dit systeem te verkrijgen is voor lux??
Het ding leit algemen stats zien [cpu, geheugen/HD gebruik per partitie etc, + mp3 speler plugin]
\o/
Ik heb een een 10KOhm potmeter en een 100 Ohm potmeter gebruikt.Op maandag 23 april 2001 12:38 schreef elmo22 het volgende:
dus wat je nodig hebt is:
LCD display
weetstanden 22 K Ohm potmeter
en een 100 K Ohm Potmeter of 100 Ohm
verder nog een paralelle poort aansluiting.
en wat draatjes.
ben ik nog wat vergeten ???
een printerkabeltje gehaald van 4,95 [1,8M]
Draadjes om aan te sluiten is wel erg handig jah, ik heb de draadjes van het bijgeleverde stekkertje afgeknipt en gebruikt, wou best wel goed.
Verder is een molex connector ook wel erg handig om de LCD aan je voeding aan te sluiten.
\o/
Zelf heb ik nu 2 LCD-tjes van 4x20.
Gezien er strax een proggie is dat 2 LCD''s ondersteund, hou ik beide zelf.
O''ja, ik heb nog wel een 2x16 liggen, alleen de aansturing is niet standaard, en heb geen flauw idee hoe de aansturing daarvan moet.
And The Only One