[BC3] Athlon Classic 800 overklokken (alweer zo 1)

Pagina: 1
Acties:

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 19:41

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Vraagje: voltage staat standaard op 1.7v (core) en 3.3v (I/O)

Ik heb dus een Athlon Classic Slot-A 800mhz op een Abit KA7-100 mainboard

Als ik bijv. 8x115 wil proberen (920 mhz dus) moet ik mijn voltage dan verhogen? en zo ja naar hoeveel? 1.8v?

alvast bedankt

I love watercooling

Verwijderd

Gewoon proberen.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 01:44 schreef Garrett het volgende:
Vraagje: voltage staat standaard op 1.7v (core) en 3.3v (I/O)

Ik heb dus een Athlon Classic Slot-A 800mhz op een Abit KA7-100 mainboard

Als ik bijv. 8x115 wil proberen (920 mhz dus) moet ik mijn voltage dan verhogen? en zo ja naar hoeveel? 1.8v?

alvast bedankt
Geen Id, maar ja die Classic''s hebben toch links boven in de Processor Cap de GFS zitten ook de Golden Finger Slot Genoemd, nou als die er op zit , die GFS moet je op ander manier kunnen gebruiken om die Classic te oc''en, maar ik kan ook hier een vergissing maken natuurlijk.:?

Verwijderd

Als je geen GF device hebt is de enige manier op te overclocken FSB, met een GF, te bestellen bij o.a. [url="http://www.comptechworld.nl,"]www.comptechworld.nl,[/url] kun je ook de multiplier veranderen. Moet je wel de case eraf slopen of het rechter bovenhoekje van de case eraf ''dremelen'', zoals ik heb gedaan. Loopt nu 700@945 :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het riskante is die klote case er af te slopen :(
Maarja dat moet ook wel lukken :)

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Dat heb ik dus ook gedaan. Alleen dan een TweakDevice2 gekocht bij [url="http://www.oc-shop.nl."]www.oc-shop.nl.[/url] Heeft ook geen stroom nodig en werkt perfect. Heb zelf een ASUS K7V moederbord. Moest er wel ff mee kloten maar mijn AMD K7 Athlon classic 750 loopt nu wel 1015 Mhz stabiel!!! >:) Gewoon multiplier op 1000 en FSB op 101 Met een Thermaltake Golden Orb. Goeie koeling is wel een must bij zover overklokken. Kan dan ook niet hoger dan 1015 want dan loopt ie vast. Maar ik vind het wel best zo :9~

Out of order...

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
ja dat van die TweakDevice2 bij ocshop.nl heb ik gelezen ja, 71 piek :)

Denk dat ik maar zo''n dingetje aanschaf, kijken of mijn 800 op 1000 mhz lopen kan :9

Eerst maar ff de case slopen die om de cpu heen zit, koeling is overigens geen probleem

Nu loopt ie op 920 (8x115) met een voltage van 1.8 (standaard is 1.7) en stabiel!! :):)
Dus kijken hoe ver ik gaan kan

I love watercooling

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Ik heb het voltage nu op 1.85v met een snelheid van 944 mhz

wat is het kritieke voltage? 1.9v?

I love watercooling

• Bigs
  • Niet online
Dat slopen is op zich niet echt riskant (als je een BEETJE voorzichtig doet).
1,9 is eigenlijk wel het maximum, als je heel goed koelt (en dan bedoel ik toch wel water of peltiers) kan 1,95 ook nog wel met 2,00 krijg je volgens mij een nuclear meltdown >:) (op 1,9 wordt de mijne trouwens al wel veel te heet om aan te raken).

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Genotix had zijn Athlon classic gewoon op 2,0V staan, en nergens last van. Hij stond op de 850@950, maar dan loopt hij af en toe een beetje vast... En als ik die V naar benee doe dan doet die het nog niet eens op de 950.. :?..
snap er echt geen koloten van, heb ook met mijn cache zitten koloten maar dat helpt dus ook niet!

Heb hem nu maar weer op de 850 staan omdat dat ding dan vet onstabiel word.

Misschien suggesties!!

ps heb natuurlijk een gfd..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Misschien je geheugen :?
Op dinsdag 06 februari 2001 19:03 schreef Genotix het volgende:
Genotix had zijn Athlon classic gewoon op 2,0V staan, en nergens last van. Hij stond op de 850@950, maar dan loopt hij af en toe een beetje vast... En als ik die V naar benee doe dan doet die het nog niet eens op de 950.. :?..
snap er echt geen koloten van, heb ook met mijn cache zitten koloten maar dat helpt dus ook niet!

Heb hem nu maar weer op de 850 staan omdat dat ding dan vet onstabiel word.

Misschien suggesties!!

ps heb natuurlijk een gfd..

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Ok, 944 mhz STABIEL met 1.85 volt

kijken hoe ver ik kan gaan tot de nuclear reaction :)

I love watercooling

Verwijderd

als je de koeler bovenop houd, en dan de connector van de processor van je af, dan is het de linkse hoek.

mzzlz
;)

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 12:47 schreef Garrett het volgende:
ja dat van die TweakDevice2 bij ocshop.nl heb ik gelezen ja, 71 piek :)

Eerst maar ff de case slopen die om de cpu heen zit, koeling is overigens geen probleem
goh... hulpje van buitenaf?? hehehe...
zn koeler is trouwens een artic circle.
custom gemonteerd zodat de case er niet af hoefde...

mzzlz
;)

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Ok als ik die TweakDevice2 erop wil zetten.... dan moet die case eraf.... MAAR

als ik bijv. de processor in de hand hou, en het amd logo naar MIJ toe, (de andere kant is dus metaal, de kant van de CORE) zit die aansluiting voor TD2 dan in de linkse of de rechtse hoek? dat ik wel de goeie hoek sloop ;);)
bedankt alvast

I love watercooling

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

heey Garrett dat voltage kan zeker WEL lager hoor, kheb nu mijn Athlon op 950 lopen (met krassen) ennu voltage is 8.0 VOLT! :):) Dus scheelt vrij veel in temp;) Dus probeer hem een tikje lager te zetten in je bios en dan kijken of hij na een half uurtje quake niet vastloopt:)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

kheb nu mijn Athlon op 950 lopen (met krassen) ennu voltage is 8.0 VOLT! :):)
HAHA LOL 8 volt:?

Verwijderd

8(!!!!!) volt???
da kannie :?

• BenJoep
  • Nu online
Op dinsdag 06 februari 2001 19:20 schreef P.C.Simonis het volgende:
Misschien je geheugen :?
Nee ik denk niet dat het daaraan ligt, heb het met verschillende geheugens geprobeerd.

Er zit nu 256 dane-elec (133)in. Heb ze op cas 2 lopen en heb daar verder geen problemen mee.

| I've got permission to color outside the lines |

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
goh ik denk fuck de hel, UT loopt telkens vast.... ja corrupte install, kan gebeuren he? ligt dus NIET aan m''n 944 mhzje :)
maar ja up to the gig :)
MzL

I love watercooling

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
Op dinsdag 06 februari 2001 11:53 schreef Da_Killah het volgende:
Moest er wel ff mee kloten maar mijn AMD K7 Athlon classic 750 loopt nu wel 1015 Mhz stabiel!!! >:) Gewoon multiplier op 1000 en FSB op 101 Met een Thermaltake Golden Orb. Goeie koeling is wel een must bij zover overklokken. Kan dan ook niet hoger dan 1015 want dan loopt ie vast. Maar ik vind het wel best zo :9~
Tuurlijk jochie :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Bij mijn oude P2-350 kon ik de multiplier unlocken door pin B21 af te plakken :)

Dan moest ik het glimmende pentium II logo voor me houden en dan van rechts terugtellen, begint bij "pin" 1 en dan kijken tot je bij 21 bent en dat met een (overigens erg klein:)) stukje plakband afplakken zodat ie geen contact meer maakt.... bestaat dit trucje ook voor de Slot A Athlon cpu''s?
Dit vroeg ik mij af omdat de p2 en deze Athlon beide dus zoals ik al zei Slot A cpu''s zijn.....

MzL :P

I love watercooling

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40
Nee dat bestaat echt niet (denk ik) dan zou iedereen dat gebruiken... in plaats van voor 70 piek een GVD (;)) kopen

• SaURoN
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 23:05 schreef Xtuv het volgende:
Nee dat bestaat echt niet (denk ik) dan zou iedereen dat gebruiken... in plaats van voor 70 piek een GVD (;)) kopen
Het is GFD ;)
Maar mijn wil de 750 niet overscrijden op dit moment ;(

• Xtuv
  • Laatst online: 07:40
Op zaterdag 10 februari 2001 23:07 schreef SaURoN het volgende:

[..]

Het is GFD ;)
Het was toch God Vinger Device :? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 11:53 schreef Da_Killah het volgende:
Dat heb ik dus ook gedaan. Alleen dan een TweakDevice2 gekocht bij [url="http://www.oc-shop.nl."]www.oc-shop.nl.[/url] Heeft ook geen stroom nodig en werkt perfect. Heb zelf een ASUS K7V moederbord. Moest er wel ff mee kloten maar mijn AMD K7 Athlon classic 750 loopt nu wel 1015 Mhz stabiel!!! >:) Gewoon multiplier op 1000 en FSB op 101 Met een Thermaltake Golden Orb. Goeie koeling is wel een must bij zover overklokken. Kan dan ook niet hoger dan 1015 want dan loopt ie vast. Maar ik vind het wel best zo :9~
WOOHAAAA AMD 750@101000 >:)

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Zoals al eerder gezegd draait mijn 750 originele classic nu op 1015 Mhz. Ik heb de voltage op z''n uiterste staan. Dus 2.05v :P Ik heb HELEMAAL geen probleem en dat ding loopt stabiel. Ik heb oc-shop.nl zelf gevraagd of het verkeerd is om de voltage op z''n uiterste te hebben maar dat was het niet zeiden ze. Met die thermaltake golden orb erop wordt hij trouwens 47 graden. Dit met 1 Delta MP80 casecooler aan de achterkant... Het blijkt dat die cpu van mij heel koel blijft in vergelijking tot waartoe hij is overklokt maar snap het zelf ook niet... Weet iemand trouwens hoe ik die voltage veilig naar beneden kan krijgen zonder te crashen? Zoals het nu staat slaat hij alleen maar vast als ik hem lager zet... :?

Out of order...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45

Epsilon

Op woensdag 07 februari 2001 11:12 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:

[..]

HAHA LOL 8 volt:?
ja het is idd onmogelijk
maar eh dat wilde ik eigenlijk niet weten
WAAR HET JE EEN HOW-TO GEVONDEN OM JE DURON ZO HOOG IN HET VOLTAGE TE KRIJGEN?
WAAR VINDT IK EEN HOW-TO OM MIJN MOBO TE MODDEN?????

IEMAND?????

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 13:50 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja het is idd onmogelijk
maar eh dat wilde ik eigenlijk niet weten
WAAR HET JE EEN HOW-TO GEVONDEN OM JE DURON ZO HOOG IN HET VOLTAGE TE KRIJGEN?
WAAR VINDT IK EEN HOW-TO OM MIJN MOBO TE MODDEN?????

IEMAND?????
Nou , geen idee. Sorry no offence please.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Okee dan, na een paar weken stilte en wachten op een bestelling, heb ik dan eindelijk de GFD :) (dus niet GVD;))
Ik zit dit te typen terwijl de CPU op 945 mhz loopt: 7x135 :) alleen als ik bijv. 7.5x133 probeer (1000) dan boot de pc wel, maar als windows moet opstarten gebeurt er gewoon niks ;( ook niet als ik het voltage van 1.8 naar 1.85 of 1.9 volt verzet :(
952 mhz gaat ook wel maar dan doet UT erg raar en is het systeem niet stabiel, met 945 nog helemaal geen problemen gehad.... zou dit dan de grens zijn van m''n 800 classic??? Ik wilde namelijk voor de 1000 gaan maar ja... maybe not :? ;(

I love watercooling

• Garrett

Garrett

Watercooler

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAA 1000mhz!!! yes gelukt

met behulp van de gfd het voltage naar 1.95v gezet (kon in de bios niet hoger dan 1.9:()
L2 cache divider op 1/3 en gaan met die banaan :):):)
kan dus toch, 800@1000
sommigen van jullie zullen met de 800 nog wel verder gekomen zijn, maar ja ik ben hier al heel blij mee :9:9:P:P

I love watercooling

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
sorry dat ik dit topic weer ophaal, maar ik wou ff weten of je met dat GFD ook je voltage kunt veranderen

ik heb namelijk een AMI bios en daar kun je zoals ie nu is NX (echt nx) aan veranderen
geen voltage, geen multiplierm en geen FSB

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SaURoN
  • Niet online
Jups kun je voltage mee veranderen :)

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
Op maandag 14 mei 2001 22:24 schreef SaURoN het volgende:
Jups kun je voltage mee veranderen :)
klopt :)

Audi A8 W12 6.0

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
k tenkz

die koop ik dus ook binnenkort
;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1