I love watercooling
Verwijderd
Geen Id, maar ja die Classic''s hebben toch links boven in de Processor Cap de GFS zitten ook de Golden Finger Slot Genoemd, nou als die er op zit , die GFS moet je op ander manier kunnen gebruiken om die Classic te oc''en, maar ik kan ook hier een vergissing maken natuurlijk.:?Op dinsdag 06 februari 2001 01:44 schreef Garrett het volgende:
Vraagje: voltage staat standaard op 1.7v (core) en 3.3v (I/O)
Ik heb dus een Athlon Classic Slot-A 800mhz op een Abit KA7-100 mainboard
Als ik bijv. 8x115 wil proberen (920 mhz dus) moet ik mijn voltage dan verhogen? en zo ja naar hoeveel? 1.8v?
alvast bedankt
Verwijderd
Out of order...
Denk dat ik maar zo''n dingetje aanschaf, kijken of mijn 800 op 1000 mhz lopen kan
Eerst maar ff de case slopen die om de cpu heen zit, koeling is overigens geen probleem
Nu loopt ie op 920 (8x115) met een voltage van 1.8 (standaard is 1.7) en stabiel!! :):)
Dus kijken hoe ver ik gaan kan
I love watercooling
1,9 is eigenlijk wel het maximum, als je heel goed koelt (en dan bedoel ik toch wel water of peltiers) kan 1,95 ook nog wel met 2,00 krijg je volgens mij een nuclear meltdown
snap er echt geen koloten van, heb ook met mijn cache zitten koloten maar dat helpt dus ook niet!
Heb hem nu maar weer op de 850 staan omdat dat ding dan vet onstabiel word.
Misschien suggesties!!
ps heb natuurlijk een gfd..
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Op dinsdag 06 februari 2001 19:03 schreef Genotix het volgende:
Genotix had zijn Athlon classic gewoon op 2,0V staan, en nergens last van. Hij stond op de 850@950, maar dan loopt hij af en toe een beetje vast... En als ik die V naar benee doe dan doet die het nog niet eens op de 950....
snap er echt geen koloten van, heb ook met mijn cache zitten koloten maar dat helpt dus ook niet!
Heb hem nu maar weer op de 850 staan omdat dat ding dan vet onstabiel word.
Misschien suggesties!!
ps heb natuurlijk een gfd..
kijken hoe ver ik kan gaan tot de nuclear reaction
I love watercooling
Verwijderd
mzzlz
Verwijderd
goh... hulpje van buitenaf?? hehehe...Op dinsdag 06 februari 2001 12:47 schreef Garrett het volgende:
ja dat van die TweakDevice2 bij ocshop.nl heb ik gelezen ja, 71 piek
Eerst maar ff de case slopen die om de cpu heen zit, koeling is overigens geen probleem
zn koeler is trouwens een artic circle.
custom gemonteerd zodat de case er niet af hoefde...
mzzlz
als ik bijv. de processor in de hand hou, en het amd logo naar MIJ toe, (de andere kant is dus metaal, de kant van de CORE) zit die aansluiting voor TD2 dan in de linkse of de rechtse hoek? dat ik wel de goeie hoek sloop ;);)
bedankt alvast
I love watercooling
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Verwijderd
HAHA LOL 8 volt:?kheb nu mijn Athlon op 950 lopen (met krassen) ennu voltage is 8.0 VOLT! :):)
Nee ik denk niet dat het daaraan ligt, heb het met verschillende geheugens geprobeerd.Op dinsdag 06 februari 2001 19:20 schreef P.C.Simonis het volgende:
Misschien je geheugen
Er zit nu 256 dane-elec (133)in. Heb ze op cas 2 lopen en heb daar verder geen problemen mee.
| I've got permission to color outside the lines |
maar ja up to the gig
MzL
I love watercooling
Tuurlijk jochieOp dinsdag 06 februari 2001 11:53 schreef Da_Killah het volgende:
Moest er wel ff mee kloten maar mijn AMD K7 Athlon classic 750 loopt nu wel 1015 Mhz stabiel!!!Gewoon multiplier op 1000 en FSB op 101 Met een Thermaltake Golden Orb. Goeie koeling is wel een must bij zover overklokken. Kan dan ook niet hoger dan 1015 want dan loopt ie vast. Maar ik vind het wel best zo
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Dan moest ik het glimmende pentium II logo voor me houden en dan van rechts terugtellen, begint bij "pin" 1 en dan kijken tot je bij 21 bent en dat met een (overigens erg klein:)) stukje plakband afplakken zodat ie geen contact meer maakt.... bestaat dit trucje ook voor de Slot A Athlon cpu''s?
Dit vroeg ik mij af omdat de p2 en deze Athlon beide dus zoals ik al zei Slot A cpu''s zijn.....
MzL
I love watercooling
Het is GFDOp zaterdag 10 februari 2001 23:05 schreef Xtuv het volgende:
Nee dat bestaat echt niet (denk ik) dan zou iedereen dat gebruiken... in plaats van voor 70 piek een GVD () kopen
Maar mijn wil de 750 niet overscrijden op dit moment
Het was toch God Vinger DeviceOp zaterdag 10 februari 2001 23:07 schreef SaURoN het volgende:
[..]
Het is GFD
Verwijderd
WOOHAAAA AMD 750@101000Op dinsdag 06 februari 2001 11:53 schreef Da_Killah het volgende:
Dat heb ik dus ook gedaan. Alleen dan een TweakDevice2 gekocht bij [url="http://www.oc-shop.nl."]www.oc-shop.nl.[/url] Heeft ook geen stroom nodig en werkt perfect. Heb zelf een ASUS K7V moederbord. Moest er wel ff mee kloten maar mijn AMD K7 Athlon classic 750 loopt nu wel 1015 Mhz stabiel!!!Gewoon multiplier op 1000 en FSB op 101 Met een Thermaltake Golden Orb. Goeie koeling is wel een must bij zover overklokken. Kan dan ook niet hoger dan 1015 want dan loopt ie vast. Maar ik vind het wel best zo
Out of order...
ja het is idd onmogelijkOp woensdag 07 februari 2001 11:12 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
[..]
HAHA LOL 8 volt:?
maar eh dat wilde ik eigenlijk niet weten
WAAR HET JE EEN HOW-TO GEVONDEN OM JE DURON ZO HOOG IN HET VOLTAGE TE KRIJGEN?
WAAR VINDT IK EEN HOW-TO OM MIJN MOBO TE MODDEN?????
IEMAND?????
Verwijderd
Nou , geen idee. Sorry no offence please.Op donderdag 15 februari 2001 13:50 schreef epsilon het volgende:
[..]
ja het is idd onmogelijk
maar eh dat wilde ik eigenlijk niet weten
WAAR HET JE EEN HOW-TO GEVONDEN OM JE DURON ZO HOOG IN HET VOLTAGE TE KRIJGEN?
WAAR VINDT IK EEN HOW-TO OM MIJN MOBO TE MODDEN?????
IEMAND?????
Ik zit dit te typen terwijl de CPU op 945 mhz loopt: 7x135
952 mhz gaat ook wel maar dan doet UT erg raar en is het systeem niet stabiel, met 945 nog helemaal geen problemen gehad.... zou dit dan de grens zijn van m''n 800 classic??? Ik wilde namelijk voor de 1000 gaan maar ja... maybe not
I love watercooling
met behulp van de gfd het voltage naar 1.95v gezet (kon in de bios niet hoger dan 1.9:()
L2 cache divider op 1/3 en gaan met die banaan :):):)
kan dus toch, 800@1000
sommigen van jullie zullen met de 800 nog wel verder gekomen zijn, maar ja ik ben hier al heel blij mee :9:9:P:P
I love watercooling
ik heb namelijk een AMI bios en daar kun je zoals ie nu is NX (echt nx) aan veranderen
geen voltage, geen multiplierm en geen FSB
This message was sent on 100% recyclable electrons.
kloptOp maandag 14 mei 2001 22:24 schreef SaURoN het volgende:
Jups kun je voltage mee veranderen
Audi A8 W12 6.0
die koop ik dus ook binnenkort
This message was sent on 100% recyclable electrons.