[BC3] Om je kast wat stiller te krijgen...

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Schroef je ventilatoren vast me bij elke schroef 2 kraanleertjes (of andere rubbere ringetjes). Dus zo dat de plaat van de kast in het midden van de 2 rubbertjes zit.
(rubber, kast,rubber, schroefgat ventilator met daar doorheen een schroef)

Dit voorkomt deels dat je kast gaat mee trillen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
sterker nog ik heb mijn voedingsfan met 2mm dik dubbelzijdig rubber tape vastgeplakt ipv geschroefd, verder alle schroefjes ook rubber tussen maar het helpt geen ruk, die voedingsfan in m''n hq08 blaast overal overheen :(
ik ga binnenkort eens die thermal sensor van m''n noise killer eens onder handen nemen als ik er tenminste eentje in heb zitten >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Die demping kan nog beter: gebruik rubber tules (te koop in electronicawinkels). Die zorgen dat de boutjes niet tegen de kastwand aan komen.
Nog mooier is om een buisje in de tule te schuiven, met daarin de bout: dan wordt het rubber niet samengedrukt.
Je ziet dit o.a. bij motoren in cassettedecks, videorecorders, e.d.

Dus ventilator - 3 mm boutje - ring (3 mm binnen) - buisje (3 mm binnen) - tule (in kastwand) - ring - veerring - moer, Je moet wel de gaten opboren, passend voor de tules.

Verwijderd

mijn kast is 1 grote fluitketel

-alphakoeler is echt een herrie-ding
-scsi-schijf 7200rpm maakt tering-herrie

iemand daar suggesties voor?

• Badger
Ik ga nog experimenteren met een dun laagje kurk op mijn zijpanelen. Dus wie weet:)
En dont u worry about een hogere interne temp.
Als je een goeie airflow hebt zal dat nauwelijks te merken zijn

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben heel tevreden over de tapijttegels aan de binnenkant. De soort met de bitumen achterkant. Dat spul is zwaar en toch flexibel en dempt de trillingen. De ''zachte'' voorkant dempt gefluit en gesnerp. En je hebt gelijk het maakt niets uit op de temperatuur. Je raakt immers toch al geen warmte door de wanden van je kast heen kwijt. Dat gaat met de luchtstroom mee, en die neemt zelfs iets toe.

Ik heb in mijn HQ08 geen Noise Killer zitten. Het schijnt een soort roulette te zijn of je er wel of niet een hebt. Maar ik heb mijn fan nu op 8.7 volt draaien en ik heb de roosters weggeknipt. Dus de totale flow is min of meer gelijk en het geluid neemt sterk af

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
ik heb zelf van dat noppen gedoe aan de binnenkant.. dempt wel veel alleen me voeding maakt nog steeds een tering herrie dus die gaat ik binnenkort ff veranderen zodat hij weer een stuk stiller wordt.. en temp. valt mee in me kast.. 35graden ofzo.. maar ook daar moet ik nog even een thermometer voor halen..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Noppen helpen goed tegen reflecties. Maar het is een licht materiaal. Het helpt dus niet tegen vibraties. Eigenlijk zou je noppen op een bitumenlaag moeten hebben.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ze ook zwevend opgehangen met rubberen dragers. Zijn ze nog een stukkie stiller :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik zat zelf meer aan vloerbedekking te denken met zo''n schuimachterkant. Makkelijk te verlijmen lijkt me. En dan ook zeker de voorkant van de kast aanpakken aan de binnenkant. Pleurisherrie....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Schuim moet je niet nemen. Het gaat voor een deel om het gewicht. Die ''professionle'' geluiddempplaten zijn ook gewoon een soort dakbedekking van teer.

Die tapijttegels kan je ook heel makkelijk lijmen. Dat is geen probleem. Bisonkit of dubbelzijdig plakband. Over het hele oppervlak, zodat het een geheel vormt met je wanden.

Je hebt er meer twee nodig voor een full tower.

Verwijderd

PC uitzetten!!!!
:)

• Badger
* Badger staat op. Loopt een paar lokalen verder. Schopt Goku en gaat weer terug>:)

De koetjes motten ook s nachts blijven grazen natuurlijk

Verwijderd

Als je flink wil case-modden dan heb je geen plek voor isolatie:( Anders heeft je raampie niet veel zin.

Verwijderd

MUAHAHAHAHAHA!!!
humor, jij wel hoor.
:)

dacht het niet.

Ps. snachts moet je je ogen dicht doen en slapen, als het waait slaap je toch ook gewoon door :)

just kidding.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sommige mensen doen heel raar. Die willen gewoon een zo stil mogelijke en stabiele PC. Je kan het je haast niet voorstellen. Daarvoor ''modden'' ze dan met isolatie en stille fans...

Ook geldt: Hoe verder je het raam open zet, hoe meer stof (herrie) er door komt.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 05 februari 2001 16:22 schreef Ortep het volgende:
Sommige mensen doen heel raar. Die willen gewoon een zo stil mogelijke en stabiele PC. Je kan het je haast niet voorstellen. Daarvoor ''modden'' ze dan met isolatie en stille fans...
Ja is toch heel logisch dat je een stille pc wilt ?????

Of rij jij ook zonder uitlaat op je Brommer cq auto ????

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

Martijn02

/* No Comment */

Op maandag 05 februari 2001 16:15 schreef newby het volgende:
Als je flink wil case-modden dan heb je geen plek voor isolatie:( Anders heeft je raampie niet veel zin.
Dubbelglas schijnt te helpen, mensen die langs het spoor wonenn hebben ook allemaal dubbelglas aan de treinkant. ;)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Iedereen moet ook altijd die oude }:O}:O uit de sloot halen.

Alle proemn in n drek

Pagina: 1