Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Verwijderd
Mede omdat er zoveel aan te tweaken is. Vrij veel settings in de bios om mee te kloten.
Draai nu 140x7,5 met m`n tbird 800. 10x100 gaat ook, maar is gemiddeld langzamer.
Iemand tips etc? ik heb ff gesearched maar kwam niet direct op wat interessants. Pc werkt zo far prima.
Op hoeveel volt loop je.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Verwijderd
Voltage is max, 1.85V als ik me niet vergis.
heb ram speed op z`n slowest gezet.
Moet nog alles gaan uitzoeken met 4way interleave etc.
Oc-en is trouwens wel erg lekker makkelijk.
Ik probeer eerst een rustige cooler (Agilent ArctiCooler, werkt dan niet, dan bestel ik een peltier, mogelijk met waterkoeling...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
MBM 5.04 is onderweg om de temps te meten in idle en full load...
Ook de VIA 4-in-1 4.28 drivers zijn onderweg... (van het internet naar mijn harddisk)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Ik install strax wel DPC client weer. dit moet GOED GRAZEN
Eerst ff zo lopen.
Verwijderd
--
Memory

Die bandbreedte is toch niet slecht. FSB van 140Mhz, 4x interleave aan, en ram settings op z`n langzaamst. Nog ff kloten, 600Mb/s is wel zo cewl!
--
CPU
7x140 maakt 980Mhz, dus is iets langzamer dan 1Ghz athlon qua cpu power. maarja dat lever ik graag in voor 140Mhz fsb --
3DMaRk

GVD die 8000 Moet toch te halen zijn. Dit is gebenched met dx8, en detonator 6.31 drivers. had ff geen betere. iemand suggestie?
Mijn 800 loopt nu op 950, zou ik hoger komen met dat nieuwe mobo.
En welk geheugen gebruiken jullie?
Of zou ik een DDR-mobo en geheugen halen?
Verwijderd
De detonator 7.17 schijnen iets sneller te zijn. Deze zijn ook (beter) afgestemd op dx8.Op zaterdag 20 januari 2001 13:16 schreef Peltier het volgende:
[..]
die 8000 Moet toch te halen zijn. Dit is gebenched met dx8, en detonator 6.31 drivers. had ff geen betere. iemand suggestie?
Good luck.
ff niets
Verwijderd
Echter die pc100 dimm vindt 140Mhz+ niet zo lekker, dus moet nog ff kloten. Er zit nog meer in. heb em pas een dag. Zal asap die det 7.17 drivers downen. thanx flipflap.
Ik merk geen gigantisch vershchil, met lage busspeed. maar dat is denk ik omdat m`n vorige systeem op 160Mhz FSB liep. Wel is het zo dat het systeem netjes en erg snel overal op reageerd. En natuurlijk dat alles zo INSANE goed draait. Nu nog ff goed finetunen, 143Mhz moet wel te doen zijn.

en

en

Spreekt voor zichzelf allemaal dacht ik..
(En ja dit is stabiel... 1200Mhz haal ik wel maar is niet stabiel , 150Mhz FSB haal ik ook maar weer t zelfde verhaal)
Orig CPU = Tbird 1GHz
Ram = Dane-Elec PC133 2-2-2
---
Ik kan voor de fans wel eens ff kijken hoe hoog ik me FSB kan krijgen..
Oei , 151 liet win2k nog wel tevoorschijn komen maar toen ik sisoft wou testen liep ie best wel hard vast...
150 wou ie toen ook nie meer opstarten , dus ik clockte m maar snel terug op 145
Zal t ooit nog wel eens proberen
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Zou ik dan een abit kt7a halen met 256Mb pc133 dane elec halen of wachten op Die ddr mobo''s en geheugen?
Als je geld over hebt, houd ik je niet tegen, maar het verschil zal gewoon niet erg veel schelen met wat je nu hebt, want als je het allemaal om de 3dmarks,Mips en MFLOPS doet, dan heb je er niet veel aan in real, want het photosjoppen gaat net een halve seconde sneller misschien, en je haalt misschien wel meer fps in Quake (daar merk je pas hoeveel gebruik je pc heeft van die hoge fsb) maar voor het prestatieverschil zou ik het niet doen..
Don't You stare there, Operate!
Verwijderd
Beter brengt abit asap een bios uit waar je pci devider en rest vd deviders ZELF kan instellen, of corrigeerd dit probleem ff GOED. zo kom ik nooit verder.
Verwijderd
Ik haal om en nabij de 600Mb/s FPU bandwidth speeds. Das rete snel. 140Mhz fsb -> 280Mhz data rate. Om dan gelijk nog veel meer te gaan betalen voor DDR ram en amd760 chipset? no thanx. Als ik jou was, zou ik abit kt7a kopen. maarja, dat ben ik niet, en heb het zelf al wel gedaan.
Award BIOS? Dan ff modbin van mijn site plukken...Op zaterdag 20 januari 2001 21:00 schreef Peltier het volgende:
Hmz, weer wat raars ontdekt. op 133Mhz/33Mhz [fsb/pci] setting. en mp [multiplier] op 7,5 [nog net geen Ghz] is m`n reported PCI speed 44Mhz! oftewel de pci devider staat niet op 4 zoals hij zou moeten, maar op 3 GVD. en is M`n hele systeem dus instabiel. 44Mhz pci snelheid is rete listig voor je Hdd.
Beter brengt abit asap een bios uit waar je pci devider en rest vd deviders ZELF kan instellen, of corrigeerd dit probleem ff GOED. zo kom ik nooit verder.
ik wil dus weten hoe ik 1/4 pci kan instellen
alleen snap ik dat niet
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Verwijderd
Tot hoever kan je trouwens voltage zetten bij de Abit kt7a?
Verwijderd
moet ik hier een hele post op gaan zetten? na goed hoor. een punt vijfentachtig volt.
Ik draai nu trouwens 134x7,5 wat resulteerd in 1005Mhz. heb ff een aantal dingen getest. Post nog wel een overclock guide op www.xcl-clan.com vrijdag as.
Zover ik weet tot 1.85V , maar als het goed is kun je de voltage mod hier ook weer op toe passenOp zondag 21 januari 2001 13:40 schreef Albinoraptor het volgende:
Tot hoever kan je trouwens voltage zetten bij de Abit kt7a?
Verwijderd
DuronDude
Beetje vaag, naja ik tweak wel verder.
3dmark op 200/400 :

Max van mijn kaart is 250/420, eens kijken of ik er nog een paar 100 bij kan tellen. Zal wel lukken want dit was ook op 9,5x100 ipv. 143x7
Verwijderd
Ik draai nu 150*6,5=975Mhz
Heb nog niet veel gebenched aangezien ik zo`n beetje de de hele dag al bezig ben, en dit net ontdek.
Hier m`n memory speed

Dit is dus met een pc100 dim [pc100 cas 222 6ns, en pc133 dimm cas3 en 5,5ns (met die specs werd die pc133 dimm verkocht bij eynstein destijds] m`n ram draait dus 1 op 1 met de FSB.
3dmark is alleen beetje dood doordat hij op 155mhz+ fsb beetj gecrashed is
Nou eerlijk gezegd heb ik liever 7*150 dan 6*150 ... allebei stabiel natuurlijkOp zondag 21 januari 2001 22:41 schreef ken het volgende:
waarom lukt bij mij 7 * 150 wel en 6 * 150 niet ?????
Dan zou ik niet meer zeuren
En ook lekker die 6888 punten bij 3d marks, heb een radeon en kom met 200/200 net rond de 5000
zie hier mijn mem test

zie ook http://gemeente.nl.fortunecity.com/azie/744/image3.jpg
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
alleen abit?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Abit kt7a [prijs rond 375,-]
Asus a7v133 [prijs rond 510,-]
Epox ???? [?????]
Hmz ja ik ga asap op waterkoeling over
Heb dat ff gezien bij iemand, WERELDS!
Verwijderd
ABit K7TA
ABIT K7TA RAID
EPoX 8KTA3
EPoX 8KTA3+
Iwil KK266R
DFI ?????
ASUS A7V133
en nog what bordjes waar ik niet op kwam. ABit is de beste maar dat Iwill bord is ook erg interressant. hoogste FSB zonder mod tot nu toe nl
Kijk eens in je KT7A boekje, daar staat precies in welke pci-snelheid je hebt bij welke busspeed. Ik zie hier staan : 145/34Op zondag 21 januari 2001 10:00 schreef Peltier het volgende:
Kheb ff wat info uit m`n bios extracted met da ding, maar over PCI deviders kon`k niet vinden, tevens ziet het er wel redelijk listig uit. voorlopig draaai ik veeeeeeeel liever 980Mhz dan een risico nemen da`k m`n bios sloop en 20Mhz hoger zou kunnen halen.
- Abit KT7A(-RAID)Op woensdag 24 januari 2001 12:59 schreef HaaZie het volgende:
welke mobo''s zijn er nu met kt133a chipset?
alleen abit?
- Asus A7V133
- MSI K7T Turbo
- Soltek SL-75KVA-X
- Epox EP-8KTA3
- DFI AK74-AC
- Iwill KK266R
- Chaintech 7AJA2
- QDI K7E(-A/C)
Verwijderd
Verwijderd
Hmz het speelt zo ie zo lekker met ee GF2 en 600Mhz+ hoor. Maar met 900-XXXX speelt het wel HEEEEEL erg lekker ja
Verwijderd
Het is dat ik m`n GF2 gemold heb anders was ik wel achter een AXIA aangegaan en 1500Mhz binnen slepen. Misschien doe ik dat alsnog wel. www.xcl-clan.com/ (geen plaatjes, alleen text, gf2 is niets aan te zien.)
Probeer eens met kaarten eruit om te zien of je hoger komt.
Zie je het GoT logo bovenaan? Daarnaast zitten knopjes. Een ervan is faq. Klik daar eens op...Op donderdag 25 januari 2001 23:16 schreef Tequila4alvin het volgende:
Hoe doen jullie die plaatjes in gooien??????????????????.
Dan leer je meteen ook iets over de search knop die er naast zit...:(
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Hij si nu vast heeeel erg blij dat iemand hem dat verteld na 3 maanden :D:D:DOp maandag 09 april 2001 21:19 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Zie je het GoT logo bovenaan? Daarnaast zitten knopjes. Een ervan is faq. Klik daar eens op...
Dan leer je meteen ook iets over de search knop die er naast zit...:(
Tja, je moet elkaar een btje helpen toch?;)>:)Op maandag 09 april 2001 21:24 schreef -BrZ- het volgende:
[..]
Hij si nu vast heeeel erg blij dat iemand hem dat verteld na 3 maanden :D:D:D
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done