Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
en op 2/5 gebeurt er niks (qua oc''en)
drempel na 700 MHz onmogelijk voor mij
B4K4^NI...
Verwijderd
1062 mhz maximum boot
met golden orbje!
divider altijd op 1/3
Verwijderd
Een goede coldplate die ook je cachechips koelt doet overigens ook wonderen.
hmm mijn td2 gaat niet verder dan 1050 mhz wat dan ook het maximale is waarop mijn 700 bootOp donderdag 18 januari 2001 14:54 schreef D-M-Z_2001 het volgende:
classic 700@945 max in windows
1062 mhz maximum boot
met golden orbje!
divider altijd op 1/3
cache trouwens full speed, want het is een slot a tbird
Draait trouwens het lekkerst op 900 mhz
I’m not like the OTTERS
Misschien core-voltage omhoog, dat moet bij hogere snelheden eigenlijk ook omhoog, ik zie het verschil niet tussen een te hoge cache-devider crash en een te lage CoreVolt crash...
Wat voor een moederbord heb je? Een aantal fabrikanten hebben biosupdates uitgebracht waarmee je de devider kan kiezen in de bios.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
als m''n cachedevider op 2/5 zet krijg ok ''m op 900 MHz alleen begint Windows aardig gek te doen, sommige dingen doen het dan niet meer, of vallen spontaan uit...
als ik aan m''n FSB rommel, en ook maar 1 MHz hoger zet, start''ie niet meer op...
misschien als ik m''n geheugen op cas 3-3-3 zet wel, heb ik nog niet geprobeerd..
opties??
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
I see dead pixels...
L2: 2/5
FSB:112
Multiplier: 9
RAM: PC133@149
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
Als ik hem op 900 laat lopen kan ik mij g-force kaart niet meer gebruiken want dan valt mijn pc uit
Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!
nou heb een goede cooler speciaal gekocht voor dit namelijk een globalwin vos32+Op donderdag 18 januari 2001 21:17 schreef real_raichu70 het volgende:
Goede koeler doet wonderen , en idd , koperen plaatje met arctic silver tussen cache&koelplaat (die bij mij ook naar koper vervangen is , broetje doet metaalbewerking) . Plastic Athlon 550 met 750 core @950 op 47.6 graden Celcius !
echt niet man mijn cooler is de beste!!Op donderdag 18 januari 2001 21:23 schreef real_raichu70 het volgende:
Mijn koeler is de beste !
is uit een paar testen gebleken...en het is ook nog goedkoper dan die van jou
Het is mij en nog iemand nog steeds niet gelukt
Hij kan wel op 800 draaien maar dan loopt hij onstabiel
welke cpu heb je en welke mobo?Op donderdag 18 januari 2001 21:51 schreef tinus1983 het volgende:
Kan iemand een keer mijn athlon overclocken?
Het is mij en nog iemand nog steeds niet gelukt
Hij kan wel op 800 draaien maar dan loopt hij onstabiel
ik weet wel uit mijn hoofd dat het een week 19 proc. is. Helaas dus net niet meer uit week 17
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Computernerd roelt!
Cool-It Dude! FAKIL7X2B KILLER Dual-Fan Cooler (net ff opgezocht op sajt)
www.computernerd.com/cpucool4.html#KILLER-DUAL
I see dead pixels...
I see dead pixels...
K7V is IMO het beste slot A bord hoor! (samen met de abit dan) Draai mijn classic hier meestal op 900mhz, cache divider heb ik gewoon op 1/3 staan, 2/5 kan ook wel, maar als ik dan verder wil oc''en moet ik eerst weer m''n bios naar 1/3 flashen (ik gebruik nog gepatchte 1007 biossen, 1008 geeft hier veel problemen).Op vrijdag 19 januari 2001 00:55 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb een asus k7v
en een athlon 700
(bios 1008)
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Standaard Titan dual fan koelertje, kast altijd open. K7V-T (1007) 100MHz RAM. FSB OC max 110MHz (770 dus).
GFD: TD2
TGEN
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
wat voor een geheugen hebben jullie? pc100 of pc133??
ook mar effe posten
ik heb een Athlon 700 die met 1/3 cache-divider draait op 1072mhz (9,5x113)
dit alles op 1,85 V en onder het genot van een koetje.
(Is trouwens ook nog te koop, incl. Abit mobo ka7)
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Heb een Nvidia Vanta TNT2 16 MB
| I've got permission to color outside the lines |
Athlon 850
Abit KA7
256mb rammetjes
Geforce ddr
| I've got permission to color outside the lines |
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Misschien moet ik er eens wat nieuwe koeling op kopen. Heb nu een Iceberg, ziet er wel imposant uit, maar oftie ook zo goed koelt
Audi A8 W12 6.0
Athlon 700 op 900 met Freespeed GFD
Kan niet hoger door irongate chipset
1.75V Core voltage (weinig!)
2/5 cache, 1/2 cache crasht half-life naar een paar uur, met 2/5 geen last van,
100MHZ cas2 geheugen (brand-on-third)
maar als ik me niet vergis staat de cachedevider daar al op 1/3 standaard,
of heb ik het nou fout?
deze boot tot 1054, maar loopt zeer instabiel
Athlon Classic 800 draait nu op 962Mhz (volgens MBM5) das dsu 9.5*101 FSB. Vanaf dat ik de FSB hoger dan 101 zet is het gedan met de pret, ik kom windows niet eens in of hij crash vrijwel meteen.
Voltage CPU = 1.8 i/o = 3.5
Ondr full load word m''n CPU net 40°C (dankzij m''n Alpha P7125)
Nu zou ik erg graag eindelijk toch die magische barière doorbreken van 1 Ghz.
Iemand tips?
de truuk is eerst je L2 cache uit te zetten (ook wel external cache genoemd) en dan ofwel een beta bios downloaden (voor asus planken www.k7v.com), abits kunnen het met een recente bios sowieso al, van andere planken weet ik het niet, of Mathlon gebruiken (tweakfiles.net)
na het uitzetten van je l2 gooi je eerst de vcore omhoog... naar laten we zeggen .1 volt boven je standaard voltage. Verander dan de multiplier met een GFD resp solderen met een half omhoog, en kijk dan of ie boot. Ga dan de fsb met zo klein mogelijke stappen verhogen totdat ie niet meer boot. Stop dan, onthoudt die snelheid en zet je fsb terug op 100. Gooi nu je multiplier weer omhoog en probeer dan weer bij je onthouden snelheid in de buurt te komen. Ga nu over deze snelheid heen. op deze manier elimineer je eventuele HD/geheugen probs. Ik neem aan dat je dan wel probeert dezelfde snelheid te halen op 100 en 133mhz setting van je ram om zo je max van je ram te zoeken. Kijk ook even naar je CAS latency''s (3 is standaar, maar beter ocbaar, 2 is sneller maar minder... juist).
Ga zo door tot je niet meer durft (vcore .1 omhoog en dan weer van voren af aan). Goed... zet dan je l2 cache weer aan en zet deze op 1/3 devider. Kijk ie boot (met booten bedoel ik dus windows...). zet je devider lager en kijk of ie wil booten. Krijg je errors... zet je cache dan terug.
Het is dan een kwestie van optimalizeren.
Mijn athlon draait max 1066 maar ik draai 1035 ivm met het cache, zodat deze ook max draait.
Mocht het niet duidelijk zijn (grote kans)
zet het hieronder ff neer en wát er niet duidelijk is zodat ik daar beter op in kan gaan..
pff wat een bericht...
I hope it helped!
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Dan doe je toch iets fout (of je hebt toevallig een heel slechte Athlon).. ik heb precies dezelfde combinatie en die draait 950 zonder problemen.Op vrijdag 19 januari 2001 00:55 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb een asus k7v
en een athlon 700
Maar volgens mij heb jij hier al meerdere malen om hulp gevraagd en lukt het toen ook niet, dus ik zal maar niet nog een keer proberen te helpen