[BC3] SiSoft Sandra Harddisk Benchmarks

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey Boyz !<P>Nu moeten we natuurlijk ook ff onze harde schijven testen met Sisoft Sandra 2000 !<BR>Ik heb een: <BR>MaxtorPlus 6800 27,2 Gig 7200 rpm,ATA 66 met 2MB cache<BR>Nou dat is echt een turbo HD hoor echt een topper...dacht ik totdat ik de benchmarks zag, het is echt heel triest.....<BR> Afbeeldingslocatie: http://212.187.0.26/sandra.jpg <BR>Ik denk toch maar dat ik het bedrijf waar ik hem gekocht heb even ga bellen :r <BR>Want hij zou toch echt een score moeten halen van 13000.<BR>Jonges wat is jullie score??????<P>Rico-Burn<P><BR>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 14-03-2000).]<P>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 14-03-2000).]

[This message has been edited by Rico-Burn (edited 14-03-2000).]

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:10
Heb je DMA wel aanstaan?

Verwijderd

Hoi,<BR>drive index 12367 onder w2k<BR>IBM-DJNA -371350 13,5 Gb<BR>Je moet in de module properties wel de disk cache uitzetten !<BR>

• Ricoh
Nou jongens..<P>* DMA staat aan zo dom ben ik dan ook wel niet<BR>* Oke heb disk cache uitgezet. Haalt een score van 6411 dus scheelt 300. Dan vraag ik mij af waar die 2 MB chache goed voor is. Dit deugt echt niet.

Verwijderd

Welke bios en hpt drivers heb je ?<BR>En welk moederbord ?<BR>Ik draai op BP6 met bios QQ1 en HPT 1.22<BR>Wandel anders even door het forum van <A HREF="http://www.BP6.com" TARGET=_blank>www.BP6.com</A> als je een BP6 hebt.<BR>

• Ricoh
Oke PGD dat is nou juist het probleem.<BR>Ik heb een Shuttle BX 440 Mobo en voor de rest heb ik helemaal geen specs van dat kreng. Er staat verder helemaal nix in het boekje over Drivers of Bios etc..<BR>Hij herkent de HD wel Perfect maar Volgens mij zit mijn HD momenteel duimpje te draaien.

Verwijderd

Ze zullen toch wel ergens een site hebben ?<BR>Even zoeken zou ik zeggen.

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb hetzelfde geouwehoer.<BR>IBM DJNA 371350 13,5 Gb ehhhh ongeveer 6100... da''s kut.<BR>

Verwijderd

Ik heb 10551.<BR>Quantum Fireball 9.1GB 7200 rpm

• Ricoh
Ohh Jij hebt er ook last van, Dat is echt minder, het geeft een gefrustreerd gevoel, ik dacht mooi dat ik een vet kewle HD had maar dat valt dus weer heel erg vies tegen.<BR>Weet je, mijn seagate 5400 rpm 6,4 gig haalt zelfs hoger namelijk 7800. Nou ik heb hier geen woorden voor, ik zou die hd bijna uit het raam flikkeren maar dan mis ik weer 2000 mp-tjes :)<BR>Ik hoop dat er iemand is die hier een verklaring voor heeft.<BR>Of zeggen jullie allemaal: "Terug met dat ding, gewoon een nieuwe eisen"

Verwijderd

hehe ik geloof dat ik de enige ben die sisoft verslaat :) <P>mij hdd(''s) 19001<P>een dual hdd (als network server, 512mb swap, 2x wdc ac418000) ide raid systeem

Verwijderd

Volgens mij valt het wel mee en is SiSoft Sandra gewoon verrot. Hij benchmarkt wel goed op mijn ATA33-controller, dan is mijn Fireball KA+ echt wel snel genoeg. Zodra ik hem aan een ATA66-controller hang gaat SiSoft de mist in. Probeer eens een andere benchmark (HD Tach is goed). Volgens mij valt het allemaal wel mee.<P>BE6, Quantum Fireball KA+13.6, Win98, Laatste bios + hpt-drivers.

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Maxtor 13Gb, 7200 rpm, UDMA:<P>10063<P>Dus het kan wel...<P>Rico-Burn: misschien een stomme vraag, maar jij zegt dat je DMA aan hebt staan. Maar bedoel je dan eigenlijk UDMA? Want dat is echt 66Mb/s

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Verwijderd

8112 met m''n IBM DTTA 351680 16,8 GB, dit is dus een UltraDMA ATA33 schijf, valt dus nog wel mee...

• Ricoh
Waar valt HD Tach neer te halen?....<BR>ik heb inderdaad ook het gevoel dat Sandra niet helemaal deugt, laat het waar zijn !!!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Mhhhh vaag heb nu 2 x gebenchmarkt de eerste keer kwam ik tot de 16000 en nu tot 13355 heb wel internet open staan misschien dat dat wat uit maakt.<P>IBM 20,5 gig ide 66/2mb<P>Geweldig goed schijfje!!!!!!!!!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik heb een WD 13,6 gb, 7200 toeren en 2mb cache in 3 partities opgedeeld, dit zijn de uitslagen:<P>c:\12962<BR>d:\12340<BR>e:\8959<P>(eigenlijk wel vreemd dat dit 8959 ertussen zit niet? het is toch dezelfde schijf.)

Earth is nice, heaven is better...

• Uhmmie
  • Laatst online: 21-01 08:59
IBM 34GXP 20,5Gb U66 7200rpm 2mb cache<BR>C:\ {FAT16} 16995<BR>D:\ {FAT32} 15729<P>Hmmz een diskfragmentatie maakt toch wel wat uit :) <P>[This message has been edited by Uhmmie (edited 15-03-2000).]

[This message has been edited by Uhmmie (edited 15-03-2000).]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:40
Seagate Barracuda 7200rpm ATA66 13,6 GB ---> 14896<BR>Kan er wel mee door... :P <BR>

[This message has been edited by Martijn (edited 15-03-2000).]

Verwijderd

Betere diskbench dan SiSoft Sandra:<P>HD Tach: <A HREF="http://www.tcdlabs.com" TARGET=_blank>http://www.tcdlabs.com</A> <BR>WinBench: <A HREF="http://www.winbench.com" TARGET=_blank>http://www.winbench.com</A> <BR>

Verwijderd

Even geprobeerd maar bussnelheid maakt weinig verschil in de bench.

[This message has been edited by PGL (edited 15-03-2000).]

• Ricoh
Rico-Burn baalt dat ie een kat in de zak gekocht heeft.

Verwijderd

IDE Western Digital Expert 18 gig 7200 rpm 2 mb cache, op ATA66<P>onder Sandra 2K<BR>11274 <P>HD Tach 2.6<BR>Read Max 18288.0 kbs<BR>Read Min 6955.0 kbs<BR>Read Avg 14901.0 kbs<P>Cpu utilization 6.5%<P>Binnenkort ga ik een 10,000 Scsi U2W halen, maar weet nog niet welke...

[This message has been edited by Cronik (edited 15-03-2000).]

Verwijderd

Rico-Burn baalt dat ie een kat in de zak gekocht heeft.
<P>Rico-Burn, cool down en geen HD''s uit het raam flikkeren! :) Hier is iets anders aan de hand.Met jouw schijf MOET je de 10000 kunnen halen.<P>Cheklist:<BR>-Wat is het EXACTE typenummer van je schijf? Geef eens. Heb je wel zeker de goeie Ata66/7200? Uit eigen ervaring weet ik dat verkopers zich vaak vergissen met die Maxtor-schijven. Er zijn zeer veel types.<BR>-Ondersteunt je mobo wel Ata66?<BR>-Heb je de goeie kabel? En goed/goede manier aangesloten?<BR>-Probeer andere controller.<BR>-Juiste BIOS/Settings? Zet AUTO herkenning eens uit<BR>-Verander HD settings in Device Manager<BR>-Verander settings in Performance->File System(role of this computer)<BR>-Nergens uitroeptekens in Device Manager?<BR>-Test met andere Benchprog<BR>-Gooi eens je HD in Device Manager eruit en laat Win98 ''m opnieuw herkennen<BR>-Sluit alle software af vóór je de HD-bench toepast

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik haal met mijn Maxtor diamondmax plus 13,6GB 15039 bij Sandra. Met cache uit.

The need for speed drives me

Verwijderd

Da''s verrekte hoog Baur. Wat zijn je hardware specs?? Iets speciaals (gedaan)?

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Hmmzz<BR>- Maxtor 7,5 Gb 7200 rpm ata33 : 9126<BR>- Quantum 13 GB 5400 tpm ata66 : 6956<P>Bij elkaar opgeteld nog niet eens de hoogste score :)

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

uche

[This message has been edited by MJC (edited 16-03-2000).]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:40
Als we hie nou ook effe alle HD Tach resultaten posten, die zijn namelijk iets betrouwbaarder... :) <P>Dit zijn in ieder geval mijn resultaten:<P>- Seagate Barracuda 13,6 GB 7200rpm aan HPT366 controller:<P>Read speed:<BR>- max: 27739,0 kbps<BR>- min: 18124,0 kbps<BR>- average: 24089,4 kbps<P>CPU utilization: 2,8 %<P>Best netjes dus... :P :P :P

[This message has been edited by Martijn (edited 16-03-2000).]

Verwijderd

Ik haal 16585 met een Maxtor Diamondmax 40 plus 20,4 gb op een hpt366 controller onder win2k fat 32.

Verwijderd

Hoi Rico-Burn,<BR>Het lijkt er op dat er, zoals anderen al opperden, iets niet helemaal jovel staat ingesteld bij jou.<P>Ik haal hier in Sandra99 (wat oudere versie inderdaad) 11185 met een 13G, 5400rpm Quantum Fireball LCT08 op een ZM6, 102.5FSB Celeron366@567 op een gewone UDMA33-controller. Cache in W95C staat vast op 18MB en Sandra99 zegt verder: <BR>Bufferred Read: 144MB/S<BR>Sequential Read: 16MB/S<BR>Random Read: 5MB/S<P>HD-Tach (2.61 demo) geeft:<BR>20912max/15978min/18966av<P>Deze Quantum LCT08 heb ik ter vervanging van een KA9.1 (Die na 2 maanden helaas stuk was).<BR>Het leek me een goede keus omdat ie lekker stil is volgens de CT maar hij is ook een stuk sneller dan ik verwachtte (Sneller bijvoorbeeld dan mijn IBM DTA-351010 (Ook 5400RPM))<BR>

• Ricoh
Hey Boyz, Hartstikke Bedankt vor jullie Medewerking.<BR>Ik heb mijn Maxtor 27,2 Gig ook even in HDTach getest:<P> Afbeeldingslocatie: http://212.187.0.26/hdtach.jpg <P>En ik moet zeggen dat dit ook niet echt bevredigend is. <BR>Ik heb geen mobo die ATA66 ondersteund en ik heb ook geen Controller, misschien dat ik die nog ga aanschaffen. Voor de rest heb ik alles goed aangesloten, sterker nog, ik heb mijn HD gister nog getest in het systeem van mijn broer daar gaf hij 8000 aan maar dat is &#$@%*#@@ nog 10000 te weinig. Ik merk overigens ook dat mijn HD helemaal niet zo snel is als ie zou moeten zijn. Ik heb UDMA in de device manager wel aanstaan, maar als ik na rebooten weer kijk dan is ie weer uitgevinkt. Weet iemand hoe dit komt?<BR>Ik heb trouwens ook een UDMA66 update speciaal voor de Maxtor 6800 schijven gedownload van de MAxtor site. Ik zal die zometeen eens ff uitvoeren. In de text file stond dat als je moederbord alleen ATA33 ondersteund dat dat die update hem dan als het ware voor de gek houd (ik weet even nix anders)<BR>Voor de rest weet ik dus niet welke BIOS update ik moet hebben omdat mijn Shuttle Mobo zo fuckin'' onbekend is...Update is dus nergens te vinden...<P><BR>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 17-03-2000).]<P>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 17-03-2000).]

[This message has been edited by Rico-Burn (edited 17-03-2000).]

Verwijderd

Geef dan maar ''s het exacte typenummer van je Mobo, evt ook HDisk

Verwijderd

Rico, ik krijg dezelfde slechte resultates als ik mijn DMA uit heb staan, dus al ik jou was zou ik maar eens goed kijken. Vooral die CPU-belasting geeft aan dat ie uit staat. Ik had 85% met DMA uit en 2% met DMA aan.<P>Voor shuttle boards moet je even kijken op <A HREF="http://www.spacewalker.com/english/product.htm">http://www.spacewalker.com/english/product.htm</A>. Als je niet weet welk board je hebt, het staat meestal wel met witte lettertjes op de printplaat, en anders kan je hem identificeren met de code die hij onderaan je beeldscherm zet tijdens het booten.

[This message has been edited by ErikB (edited 17-03-2000).]

• Ricoh
Harstikke bedankt jonges...ik probeer het meteen ff !

Verwijderd

Maxtor 27,2Gb, 7200 rpm, UDMA66: 11063<P>Hoe en waarom weet ik niet maar het gaat lekker ;) ;)<BR>

• Ricoh
Aan de resultaten van Xmike te zien ligt het echt aan het type en serie harddisks, tenzij hij natuurlijk ook geen Mobo heeft dat ATA66 ondersteund en dergelijke....

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Afbeeldingslocatie: http://www.kauffmann.demon.nl/tweakers/hdtach.gif <P>Maxtor DiamondPlus 6800 13,6Gb UDMA<P>In SiSoft (met cache uit): 15626<P>Rico-Burn: Ik denk dat jouw hd in een ander systeempje een heel stukkie sneller kan...<BR>

[This message has been edited by kauffmann (edited 18-03-2000).]

• Ricoh
Hey Kauffmann<BR>Dat wil ik best geloven. Ik zal hem van de week eens even langs brengen bij een compu zaak hier in Leeuwarden, ze zullen hem daar ff testen en als de resultaten dus onveranderlijk zijn dan weet ik genoeg. Die verkoper zei ook nog tegen mij dat ik eventueel wel even een ATA66 controller mocht lenen om te kijken of daar het verschil in zit. (Goeie zaak(Norrod))<P>Toch blijft het verwarrend. Ik heb hem al getest bij mijn broer, nou daar gaf hij ook een drive index van 7000 en Xmike heeft een ook niet al te hoge score...<P><BR>En weet iemand trouwens hoe het kan dat als je in Windows UDMA aanzet, dat ie na rebooten hem vanzelf weer uitzet? In de bios staan ze bij Integrated Peripherals op AUTO dus daar zal het niet aan liggen... Iemand Suggestiez?<BR>Mijn Huidige systeem:<BR>Shuttle Mobo BX440 weet niet welke Hotserie<BR>maar id dat bij het booten onderin staat is:<BR>i 440BX W977TF - BX-440B-00 volgens mij heb je nix aan deze informatie.<BR>Daar op heb ik een P3 500 en 256 geheugen de rest van mijn hardware is onbelangrijk.<BR>Owh ja misschien is de aansluiting wel van toepassing:<BR>Primary Master: Maxtor 27,2<BR>Primary Slave: Sygate 6,4<BR>Secundary Master: Liteon 48X<BR>Secundary Slave: Ricoh 6x4x24<P>Suggesties zijn welkom<BR>Rico-Burn

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

i©!<BR>Ik heb een chaintech 5agm2 met een Via MVP3 chipset en een AMD K6-2 400MHz. Niet veel bijzonders dus, maar zoals ik al zei ik heb onder Sandra bij "drives benchmark" onder options de optie "Use Disk Cache" uitgezet wat een boel scheelt bij het eindresultaat.

The need for speed drives me

• Ricoh
Kut ik krijg die scheit DMA niet aan !

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Hmmmm, Sygate 6,4 als primary slave?<BR>Ik ken de hd niet, maar als die géén UDMA is, dan krijg je de IDE controller ook nooit op UDMA. Want de langzaamste telt (correct me if i''m wrong).<BR>Haal ''m er ff tussenuit, zet UDMA aan, pak een ATA66 controllertje en test nog es...<BR>

Verwijderd

Wat Kauffman al schreef: trek die primary-slave er even tussenuit. Ik heb horen zeggen dat tegenwoordig de langzaamste drive niet per se de snelste omlaag haalt maar aangezien jij een tamelijk hardnekkig probleem hebt is het de moeite van het proberen waard natuurlijk.<P>Mocht dat het euvel zijn dan kun je altijd overwegen om een extra ATA/66-kaartje erbij te zetten (Dat ding dat je mocht lenen om te testen bijvoorbeeld :-)<P>Mocht die brander van jou toevallig ATA33 zijn dan kun je die natuurlijk verwisselen met die Sygate. Dan heb je op die primary-controller 2 apparaten p ATA/33 lopen wat natuurlijk beter is dan de huidige situatie. <P>Zet eens alle schijven in de bios op auto. Bij het booten gaat je moederbord dan van alle schijven kijken wat het is en het resultaat krijg je op het scherm. Zie je meteen hoe ze gedetecteerd worden.

• Ricoh
Bedankt jongens...<BR>Ik heb de volgende dingen geprobeerd en getest:<BR>In de BIOS alles op AUTO gezet..Sygate eruit, DMA aangezet en gereboot..Meteen testen of DMA aanstaat, was niet het geval. Sandra gerund....6100.<BR>Alle IDE drives eruit incl. CD-ROMs, dus alleen Maxtor op Primary Master..DMA wou weer niet aan..Sandra gaf met disk cache aan 6100 met disk cache uit: 6300...<BR>Dat maakt dus allemaal nix uit.<P>Ik heb het momenteel heel druk met tentamens maar ik zal kijken of ik maandag een Promise controller kan lenen en dan zal ik het weer even uitproberen, wil dat nog niet dan probeer ik de clustergroote (is nu 4kb) te vergroten met Partition Magic (weet iemand hoe groot ik hem het beste kan zetten?) Als dat weer nix uitmaakt dan zal ik proberen win 2k te installeren en dan kijken of DMA wel aanwil...Zoniet dan lijkt mij dat mijn HD defect is !!<P>Eventuele andere oplossingen zijn welkom<BR>

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:11
maxtor 8,4 GB UDMA33 5400<P>met cache zonder<BR>C:10504 / 8734 <BR>D:10453 / 8957 <BR>E: 9670 / 8561<P>Mag ik wel tevreden mee zijn.<P>(Rico: busmasterdrivers geïnstalleerd? Vast wel, maar ivm die dma die steeds verdwijnt...)<P>

[This message has been edited by zetje01 (edited 19-03-2000).]

Verwijderd

Probeer eens busmaster drivers ja, misschien helpt dat. Ik weet nu trouwens wel zeker dat jouw probleem het DMA-hokje is, maar het is raar dat je hem niet aan krijgt.<P>Over die bios-upgrade (alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt), schrijven ze bij shuttle het volgende:<P>At the outer ISA slot of your Spacewalker Mainboard and at the mainboard package you will<BR> find a sticker with the serial number, which tells you more about the name of your mainboard:<BR> e.g. "SN 661069030365" for HOT-661. Another distinguishing mark ist the white sticker with the<BR> LOT number and the version number, which is printed next to the outer ISA slot.<P> Afbeeldingslocatie: http://www.spacewalker.com/english/faq_e/_img0338.jpg <P> Afbeeldingslocatie: http://www.spacewalker.com/english/faq_e/_img0339.jpg <BR>

[This message has been edited by ErikB (edited 20-03-2000).]

• Ricoh
Wacht ff ik heb geen verstand van Busmaster Drivers. Tell me more about it !<P>Ik denk ook niet dat het aan de BIOS ligt !<P>Maar ik zal Woensdag ff een Promise ATA66 Controllertje halen<P>Rico

• Marc H
  • Laatst online: 03:38

Marc H

- - Is wakker - -

Wordt dat overzichtje nog eens bijgewerkt??

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Western Digital 7200 rpm ATA33 10 GB ---> 15.134

Is toch wel aardig, vindt je niet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:11
Eehhmm..<P>verstand heb ik er ook niet van, maar ik weet wel dat het drivers voor je moederboard zijn. Net zoiets als ide/agp drivers.<P>En aan je verhaal te zien raad ik je aan om dus bij de site van Shuttle(?) te gaan kijken en die dingen te downloaden.<P>

• Ricoh
Mijn Specifieke Mobo nr is nergens te vinden , niet op de plank en niet in het boekje, dus ik kan wel downen maar zomaar een driver installeren wordt ie tcoh niet beter op..<P>Mark H--->Sorry zal ik binnnekort weer even doen !

Verwijderd

jeez, is dat ding van jou ''uit de vrachtwagen gevallen'' ofzo? Hoe weet je trouwens dat het een Shuttle is dan?<P>Die drivers hoef je niet te installeren, die zijn alleen voor windows 95, niet 98 (lees ik net bij intel).<P>enneh, probeer eens een verse installatie van win98SE. Gewoon op een aparte partitie, want je hebt toch ruimte zat.<P>bij microsoft vond ik het volgende <A HREF="http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q159/5/60.asp">Q159560 - DMA Check Box Does Not Remain Checked</A>

[This message has been edited by ErikB (edited 20-03-2000).]

• BC3 Victim
Ik haal een score van 39000, tot nu toe heb ik nog niet gelezen dat iemand hier bovenuit komt. Welke score mag je verwachten van een raid systeem?

Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat mijn systeem sneller is geworden met laden. Ik heb ook maar 128mb, dat kan ook een beperkende factor zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 14 maart 2000 13:33 schreef Rico-Burn het volgende:
Hey Boyz !<P>Nu moeten we natuurlijk ook ff onze harde schijven testen met Sisoft Sandra 2000 !<BR>Ik heb een: <BR>MaxtorPlus 6800 27,2 Gig 7200 rpm,ATA 66 met 2MB cache<BR>Nou dat is echt een turbo HD hoor echt een topper...dacht ik totdat ik de benchmarks zag, het is echt heel triest.....<BR> [afbeelding] <BR>Ik denk toch maar dat ik het bedrijf waar ik hem gekocht heb even ga bellen [url="i/s/pukey.gif"][afbeelding][/url] <BR>Want hij zou toch echt een score moeten halen van 13000.<BR>Jonges wat is jullie score??????<P>Rico-Burn<P><BR>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 14-03-2000).]<P>[This message has been edited by Rico-Burn (edited 14-03-2000).]

Probeer dit effe in system.ini

[vcache]

MinFileCache=98304
MaxFileCache=98304
ChunkSize=512

(1/4 van je totale geheugen werkt goed)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
score van 22711 heb ik hier staan, hmm misschien is dat wat hoog voor een dtla 307030 aan een a7v udma 100...

naja hij draait lekker en daar gaat het om :)

err, da was dus met sandra 2001...
hoogste score met a7v133 bios trouwens: 23421 :) hehe onder winME :P

I’m not like the OTTERS

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Die harddiskbench van sisoft deugt gewoon niet, bij mij is ie klaar in 10ms en de ene keer geeft ie 5700 aan en de andere keer 16000, in w98 lijkt ie het goed te doen kwa tijd maar dan krijg ik plotseling een score van 40000 :9~

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:34
Mijn IBM DTLA 307030 (30 Gb.) presteert 23000 punten. Heef''tie altijd gedaan, ook onder win98 en ME

Verwijderd

met mijn maxtor dm 60 gig 5400 toeren haal ik 19775
en mijn ibm dtla 60 gig 7200 toeren haal ik 22268

• BC3 Victim
Abit kt7a raid. :)

juist ja RAID >:)

2x IBM DTLA 307030 30 GB raid 0

Sisoft sandra 2001se

Driveindex: 44000 *D

Valt me niks tegen

Verwijderd

ik heb maar 3400 met een 7200 rpm schijfje :(

• BC3 Victim
Kijk, het voordeel van een 2mb cacheschijfie is gewoon lekker makkelijk en snel videobewerken. Je werkt dan toch met grote bestanden dus automatisch ook met een grotere cache. Kijk maar naar Intel met de Xeon als serversolution. Intel heeft zelfs tot 2mb cache in de 1GHz processor zitten, lekker makkelijk als je grote applicaties draait :):):):):):):):)

• BC3 Victim
Maxtor 5 T040H4 rev. TAH7 / 40GB/7200rpm/ATA100
single mastered device - geen RAID - laagste score van 3x testen:

. Sandra 2000Prof. - 25334
. Sandra 2001Prof. - 24765

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~unicorn7/tweakers/Maxtor-Scisoft-2000-C.jpg

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] <<

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

en ik haal maar 44000 >:)
met 2XIBM DTLA 307045 in Raid 0

[edit]
afronding

• Abbadon
  • Laatst online: 21:38
Heb je ''m wel goed gedefragged? Mijn oude Maxtor DM+ 6800 13.6GB haalde 15000 punten op z''n hoogst, en 11000 op z''n laagst.

En voor de stripers>:) Mijn stripe (2*Maxtor DM+45 20GB) haalt maximaal 39000.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 21:32

Ids

Sisoft standaard: 20106
pro : 12970

Dit met een seagate barracuda, 30gig, udma66, 7200rpm.

• Cybertroy
  • Laatst online: 16-04 19:23
MMMMmmmm, bij mijn vorige mobo (Abit KT7-raid) haalde ik nog 40252 met Sandra, nu haal ik met mijn nieuwe mobo (Asus A7V133-raid) een score van 29844.
Hier is toch een duidelijk verschil zichtbaar maar heb het idee dat het nieuwe mobo toch sneller gaat...maarja wie ben ik.........

(2x Maxtor Max 45 7200 ATA 100)

Oja het progie HD-tach werkt nu niet meer op mijn systeem...er komt een blauw beeld met een VXD fout, waarschijnlijk niet meer comptabele met de nieuwe fasttrak......

• raphidae
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op donderdag 17 mei 2001 12:26 schreef Dribbibu het volgende:
Ik haal een score van 39000, tot nu toe heb ik nog niet gelezen dat iemand hier bovenuit komt. Welke score mag je verwachten van een raid systeem?

Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat mijn systeem sneller is geworden met laden. Ik heb ook maar 128mb, dat kan ook een beperkende factor zijn.
Ik haal met m''n Maxtors 48136, met m''n IBM DTPA''s 41344 en met m''n IBM DJNA''s 28354 (de eerste 2 zitten op een Escalade 6400, de laatste zitten op een Promise Fasttrak 66)

O ja, ik heb nog een WD erin, die haalt 0 maar hij tikt wel mooi en ritmisch ;) (Stuk dus)

Van dat opstarten kan kloppen, Win2000 is bij mij al ongeveer 8 sec. bezig om de videokaart te initialiseren en dan moet ie de rest nog. Dat wordt echt niet minder, ook al gebruik ik SDRAM als HD ;)

edit:

Ik heb voor de gein ook een benchmark gedaan op 1 van m''n servers: 288635, dat is met een Adaptec 3400S RAID en 4x Seagate Cheetah X15 (15000rpm) in RAID0 8-)

Every morning is the dawn of a new error.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een Asus A7V133 met IBM DTLA 45 GB (ja, die beruchte...) en Windows ME. Ik haal onder SiSoft Sandra altijd een score van rond de 24000. Voordat ik de IDE ata 100 drivers van de Asus CD had geïnstalleerd haalde ik niet meer dan ongeveer 7000.

• BC3 Victim
Ehm, ik haalde eerst altijd rond de 13000 met Sandra 2001 pro, nu haalde ik ineens rond de 6000?? Ik busmasterdrivers wisselen, beetje rondkutten, niks hielp, toen effe gedefragged, en hop 16000. Wat een waardeloze benchmark zeg. >:)

• hjs
  • Niet online

hjs

Bij mij slaat Sandra vast als ik de Hd-Bench doe, maar wel een tijdelijk bestand achterlatend van een paar 100 mb.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 23:07

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik haal 23550 is Sisoft.
Zo''n score krijg ik elke keer.
Maar je mot hem echt ff defraggen, het liefst met Norton 2001 Speeddisk.
dat scheelt echt veel.

Maar ja..mijn schijfje geeft nu een S.M.A.R.T. error.......snif..

systeem specs

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

* DR moet meer/beter lezen |:(

pff wat is GOT brak

Verwijderd

13863 met IBM deskstar ATA 100 30GB
Pagina: 1