Toon posts:

[BC3] Probs met WD307AA op KT7raid (hpt370)...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor 91366U4 (13GB, UDMA66 (mode4), 7200rpm) als primary master aan de Highpoint controller hangen. Deze schijf werkt naar behoren, ik heb iig nog geen problemen gehad. Voor data opslag heb ik een WD307AA (30GB, UDMA66 (mode4?), 54000rpm) als secondary master op de HPT370.
Als ik grotere partijen data verplaats, grotere zips unpack, software installeer e.d. vanaf de WD naar de Maxtor krijg ik zeer regelmatig, zoniet steevast, complete lock-ups. Het HDD ledje blijft branden en niks reageert meer.
Ik heb dit vanaf HPT370 bios/driver 1.0.0622 t/m nu 1.03b1 (nieuwste versie). Met de laatste bios kan ik UDMA mode4 instellen, daarvoor alleen mode3. Wanneer ik in de bios de WD op PIO4 zet loopt het natuurlijk voor geen meter, maar de crashes blijven uit. UDMA mode2 heb ik de crashes nog steeds.
De WD werkte vlekkeloos op m''n oude LX6 mobo (UDMA33=mode2).
Kent iemand dit probleem? Is het de controller, wat ik vermoed gezien de disk goed werkte op oude mobo? Is er een fix?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Je hebt een SB Live zeker?
Effe die patch installeren die bij drives updates staat vor je Via South Bridge.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat is de url waar die patch is te vinden???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen