Toon posts:

[BC3] Brander probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers...

Ik heb een probleem,

telkens wanneer ik een CD probeer te branden gaat mŽn CD recorder programma hangen, meestal rond de 50 a 60% van het schrijven..

Ik gebruik momenteel Windows ME, adaptec easy cd creator 4.0 deluxe.

Systeem samenstelling:

Aopen AX6BC rel. 2.55
Aopen 48x CD-ROM
HP 8100 plus.
15 GB IBM harddisk
192 Mb SDRAM
Interne ZIP drive 100 MB
SB 64 AWE ISA
extra USB card

Weten jullie raad..

Verwijderd

Welke versie van EZCD - 4 gebruik je?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Probeer nero, die is vele malen beter

Verwijderd

gaat ie hangen.. aan de bar of hangt ie zich op aan een touw? ;)
sorrie even ontopic.. stap aub over op nero ofzo. Ik ben ook ooit met ezcdcreator begonnen en ik vond het toch wel erg handig. Sinds ik nero gebruik wil ik niet meer anders!!

Verwijderd

Je hebt toch niet per ongeluk het UDMA jumpertje van de Aopen verwijderd ? Alles lijkt dan goed te gaan, maar branden ho maar.... moet op PIO-mode4 blijven staan...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 14:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hoe heb je je brander aangesloten op de ide kabel. Master/slave? Primair/secundaire poort?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 09:15 schreef Hurricane het volgende:
Hoe heb je je brander aangesloten op de ide kabel. Master/slave? Primair/secundaire poort?[/quote]Ik heb de Aopen op master staan en de HP8200 op slave beide op de secundaire poort...

Geeft dit mogenlijke problemen??

Mijn dank is groot...

Verwijderd

De HP8100+ kan geen 80min cd''s branden, laat staan overburnen...Met de filmware van de verder identieke Sony cmx-100 (?) lukt dit echter wel.

Misschien helpt het...

Later, NAD

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Draai je met een OC-systeem.
Dit kan ook problemen opleveren.

And The Only One

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 16:48
Ik had in het begin ook dat probleem zelfs met nero (versie 4.091)
sinds ik versie 5.024 heb nergens nooit last :) :) :)

kortom nero roelt!

Verwijderd

De HP8100+ kan geen 80min cd''s branden, laat staan overburnen...Met de filmware van de verder identieke Sony cmx-100 (?) lukt dit echter wel.
Ik heb dus net een half uur gezocht naar die Sony cmx drijvers...terwijl het blijkt dat die krengen crx heten...

plz zorg dat je je info beter voor mekaar hebt volgende x dat scheelt me een hoop tijd ;)

maar iig bedankt voor het op weg helpen :+

Verwijderd

HP, Sony en Philips zijn gewoon kutbranders. WinOnCd geeft de minste problemen bij het branden, EZ Cd verneuker moet je helemaal nooit nemen en ik denk dat Nero je brander inferieur vind. Nero werkt alleen perfect met echte branders.

(Zoek voor mijn onderbouwing mijn topic maar eens over HP, Sony, Philips)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30

Epsilon

Op zaterdag 07 april 2001 22:24 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
HP, Sony en Philips zijn gewoon kutbranders. WinOnCd geeft de minste problemen bij het branden, EZ Cd verneuker moet je helemaal nooit nemen en ik denk dat Nero je brander inferieur vind. Nero werkt alleen perfect met echte branders.

(Zoek voor mijn onderbouwing mijn topic maar eens over HP, Sony, Philips)
KAP MET DAT GEFLAME!!
ik heb een sony brander en heb nergens last van. EN DUS GEWOON JE KOP HOUDEN!!!

Verwijderd

ik heb het ook gehad met easy cd, upgrade ff naar versie 4.03, dat losde het probleem bij mij op iig.

voor alle easy cd flames : zeik niet ieder zijn eigen smaak en voorkeur qua software!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic verplaatst van Hardware Algemeen naar het Opslagmedia & I/O Controllers forum.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 07 april 2001 22:44 schreef epsilon het volgende:

[..]

KAP MET DAT GEFLAME!!
ik heb een sony brander en heb nergens last van. EN DUS GEWOON JE KOP HOUDEN!!!
Wat zijn we weer lief tegen elkaar :Z

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op vrijdag 20 oktober 2000 12:31 schreef Jgrboer het volgende:
Ik heb de Aopen op master staan en de HP8200 op slave beide op de secundaire poort...

Geeft dit mogenlijke problemen??

Mijn dank is groot...
Heb ook een 8100. Werkt goed met Nero en WinOnCd, met EZ4 heb ik mindere ervaringen. Wat betreft je IDE-configuratie: Aangenomen dat je vooral brand van hd en cd-rom, zou ik de cd-rom als slave op IDE-0 instellen en je brander als master op IDE-1. Is altijd te proberen, werkt op mijn systeem prima.

Systeem

Pagina: 1