[BC3] Stilste harddisk????

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Wat is de stilste harddisk die op dit moment op de markt is? Grootte en snelheid maakt niet zoveel uit, omdat ik hem wil gebruiken in mijn firewall-pc, die verder weinig hoeft te doen. Het gaat vooral om het geluid wat de schijf maakt in idle-stand, dus als hij alleen maar zijn rondjes draait...
De HDD die er nu in zit maakt een beetje een gierend geluid. Erg irritant :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb zelf 2 DeskStars van IBM, wellicht een beetje duur voor een proxy maar bijna geruisloos (ik ken dit probleem, in mijn proxy hangen 2 HD''s van quantum ... kabaal !)

Ook zijn Maxtors erg stil.. je hoort ze haast niet draaien (VL20, VL30 etc.)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

ik heb ook zo''n ibm deskstar
je hoort hem gewoon amper als hij aan het zoeken is, kun je nagaan hoe het klinkt als hij alleen zijn rondjes draait!

Verwijderd

Heb nu een maxtor ATA-100 60 Gb. Ik moet naar het lampje kijken om schijfactiviteit vast te kunnen stellen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Fujitsu, dat zijn echt de STILSTE schijven.. Hehe, ik heb alle smaken gehad (Maxtor 7200 RPM, IBM 7200 RPM en nu Fujitsu 7200 RPM) En m''n oude Quantum Fireball was ook maar een herrieschopper.

Verwijderd

ik heb ook eens rondgekeken voor een stille schijf en kom uit om de nieuwe U5 serie van Seagate. Deze komen met 1 a 2 weken uit.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seagate en stil ? Da''s als water en vuur... die 2 moet je niet in één zin noemen !

Virussen? Scan ze hier!

• LosserNL
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een Maxtor VL30 , en met behulp van die AAM tweak kan jezelf bepalen hoeveel geluid hij maakt...(in stille stand hoor je hem alleen als ie aan het defraggen is)

• Daan
  • Laatst online: 22:43
Maxtor.

Superrstil, heb er hier 1 draaien [30,7GB DiamondMax 40+ 7200 rpm] en moet ook kijken naar het HD lampje of er schijfactiviteit is.. :). Wel een prettig gevoel dat stille...

Verwijderd

[KGB]Beria
Weet je misschien waar ik die tweak kan halen. BVD

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 12:08

tweakerbee

dus..?

www.maxtor.com ;)

Voor de hand liggend he? Het kan bij na niet!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Tja, thanks.

Verwijderd

neem een IBM DTLA schijffie! GPX noemen ze dat geloof ik, daar spijt je spontaan je hele zak op leeg zo heerlijk is die!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Da''s best knap voor een "meisje" :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maxtor Diamond+ 40.... need i say more?

Heerlijk gewoon, beter dan mijn ouwe seagatetje :)

• Dualdude
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik heb hier ook een Seagate...een 8,4 GB en hij is behoorlijk stil. Ik heb ook 3 maxtors, en die zijn ook erg stil.

Verwijderd

Op donderdag 28 september 2000 23:37 schreef Toewan het volgende:
Fujitsu, dat zijn echt de STILSTE schijven.. Hehe, ik heb alle smaken gehad (Maxtor 7200 RPM, IBM 7200 RPM en nu Fujitsu 7200 RPM) En m''n oude Quantum Fireball was ook maar een herrieschopper.
ja heb zelf er een hij was wel stil en nu opeens kraakt ie zachtjes maar toch best wel irritant wat kan ik eraan doen
thnx

Verwijderd

kan niemand me ff helpen weat het is best wel irri
thnx

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 22:33 schreef FrankGuthrie het volgende:
IBM
wat is er met IBM??
ik heb een Fujitsu 40GB 7200rpm
thnx

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een ibm 15 gb 5400 toeren (geen idee welk tiepe, hij is een jaar of twee oud) schijfje en die maakt redelijk wat geluid in gebruik. maar ik heb er geen last van omdat ik altijd me radio aan heb :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een seagate... misschien wel een baggermerk maar verder zeer stil! :Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Op vrijdag 29 september 2000 11:04 schreef XciseR het volgende:
ik heb ook eens rondgekeken voor een stille schijf en kom uit om de nieuwe U5 serie van Seagate. Deze komen met 1 a 2 weken uit.
idd ze zijn zeer stil en ook al uit...
Seagate 40GB (U Series 5, 5400rpm) 320,00

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

die seagate heb ik

40g u5 ultra 100 5400t
maak dat ding maakt ook een takken herrie

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 24 mei 2001 22:37 schreef ruffryder16 het volgende:

[..]

wat is er met IBM??
ik heb een Fujitsu 40GB 7200rpm
thnx
Ik geef antwoord op de vraag.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
maxtors zijn snel en stil en starten heerlijk snel op poohééééééééééééééééé. heerlijk geluid, ik kijk er dan ook weer elke keer op uit op hem aan te zetten!>:) maxtoretjes opspinnen is een heel mooi geluid. quantum atlas scsi hoor je helemaal niet(ligt ook aan de kast) bepaalde 5400toeren ide disks van maxtor,ibm,seagate maken wel lawaai*en ik ben er nog vergeten* maar ik ga nu fff een pintje drinken:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

m''n Western Digital (WD300BB, 7200rpm) is ook nauwelijks te horen (ja, bij veel lezen wel, maar daar ging het jou niet om)

m''n quantum 5400rpm maakt in ieder geval veel meer herrie.. toerental zegt dus nix

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• BC3 Victim
Mijn Seagate is is een ramp :'(

Mijn Western Digital is lekker stil... :)
Maxtor en IBM is ook wel goed geloof ik..

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 15:35

Slein

NERD

Mijn Seagate Barracuda 30GB maakt niet zo heel veel geluid, ware het niet dat ie een ontzettend hoge pieptoon (zoals bij een tv) produceert. Zou je compleet gek van kunnen worden (kast dicht dus).

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

IBM

je hoort ze niet en ik er is zelfs software voor om het klein beetje geluid nog minder te maken :P . ik heb er 2 en ben er zéér tevree mee.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

mijn seagate is ZEER stil, stiller dan mijn maxtor, t''is een maxtor 8.7 en een seagate 17.2.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Bulldog
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] :)

• BC3 Victim
isoleer je kastje dan ben je ook van het geluid af kost waarschijnlijk minder dan een nieuwe harddisk

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Bij die IBM''s (en natuurlijk ook andere merken) kan je tevens de snelheid van de koppen instellen... Heet "acoustic management". Daarmee kan je ze superstil krijgen, zonder veel performanceverlies (alleen je seektimes stijgen een beetje).

Concrete Loop Watercooling

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb mn maxtor 30,6 GB 7200 rpm nog noooooit ook maar 1 geluidje horen maken :)

mn broer zn seagate daarentegen hoor je wel constant ratelen......

PIII 800@804 Mhz

• Orbit
  • Laatst online: 23:39
hmmm, m''n 2 IBM DTLA 30 gig''s (in raid 0) hoor je toch echt wel als ze iets zoeken. Niet echt veel, maar ik heb m''n HD-led echt niet nodig hoor. Ze overstemmen gemakkelijk 2 orbs, en 5 casefans op 7v.

Maar kan je anders geen firewall zonder hd bouwen, iets op basis van Freesco bevoorbeeld. Draait perfect bij mij op een P90 en 16 MB ram, alles op 1 flop, best practisch, en de uptime is fenomenaal (nog niet uitgeweest sinds indienstname 4 maand terug).

• HermeS
  • Laatst online: 04-05 10:51
2,5inch schrijfje kopen, die zijn over het algemeneen erg stil!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zaterdag 26 mei 2001 01:49 schreef FreeRider het volgende:
Bij die IBM''s (en natuurlijk ook andere merken) kan je tevens de snelheid van de koppen instellen... Heet "acoustic management". Daarmee kan je ze superstil krijgen, zonder veel performanceverlies (alleen je seektimes stijgen een beetje).
2 dingen:

- het ging om het geluidsniveau bij ruststand (niet swappen dus)

- hoe stel je dat dan in, dat acoustic management?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Western Digital Protege 10GB (5400 RPM)
Toen ik deze voor het eerst _niet_ hoorde, dacht ik dat ze niet opspinden ofzo. (serieus)

http://www.westerndigital.com/products/drives/wd100eb.html
Volgens de pricewatch: 235 gulden

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Acoustic Management heb je niks aan voor idle schijven. Je hoort alleen verschil als er schijf-activiteit plaats vindt. Verder moet ik zeggen dat mijn IBM GXP75 van 30GB de meeste herrie maakt in mijn kast. Hij maakt een soort van snaaiend gierend geluid en ik zou je zweren dat dat in het begin echt niet zo was. Ik ben dus niet meer zo''n IBM fan.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

weet je ook hoe je dat accoustic management instelt? (WD is toch gelijk aan IBM?)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Op maandag 28 mei 2001 00:56 schreef HaaZie het volgende:
weet je ook hoe je dat accoustic management instelt? (WD is toch gelijk aan IBM?)
Voor IBM heb je de ''feature tool''. Hier is al eerder over gebabbeld in dit topic: [topic=118964]

Voor WD weet ik het niet, maar zoals ik al zei, je hebt niks aan die tool als je schijven bijna alleen maar idle zijn.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

weet ik, maar mijn schijf is niet alleen maar idle (lees: nooit)

de topicstarter had een schijf nodig die idle stil was, waar ik nog ff halverwege een herinnering aan plaatste...

(bedankt voor de link trouwens!)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Op donderdag 28 september 2000 22:11 schreef Tachyon het volgende:
Wat is de stilste harddisk die op dit moment op de markt is? Grootte en snelheid maakt niet zoveel uit, omdat ik hem wil gebruiken in mijn firewall-pc, die verder weinig hoeft te doen. Het gaat vooral om het geluid wat de schijf maakt in idle-stand, dus als hij alleen maar zijn rondjes draait...
De HDD die er nu in zit maakt een beetje een gierend geluid. Erg irritant :(
Misschien een idee, als de hdd vooral bij het idle-en stil moet zijn, laat je hem gewoon in standby springen (ofterwijl energie-spaar modus)...

En ik had eerst een 7200rpm Fujitsu, ERG stil! Nu heb ik die nieuwe 40gig van IBM (Deskstar 60GXP), moet zeggen, die zijn ook nauwelijks te horen (en al zeker niet met dat kabaal van die HX08 kast :r)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 00:56 schreef HaaZie het volgende:
WD is toch gelijk aan IBM ?
Volgens mij gewoon twee verschillende (en onafhankelijke) merken.

Verwijderd

Volgens de nieuwste c''t is de Samsung v20400 serie toch wel de stilste. Lees er eventueel hier http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=13220 meer over. Ik heb ''m net besteld om de volgende redenen: goedkoop, stil, weinig verbruik (en dus minder warm).
Pagina: 1