[BC3] Nut van regiovrije dvd spelers?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zie onderwerp en kan iemand mij dit verklaren en kan iemand mij ook benaderen via icq om het rippen ssssst van dvd te verklaren ook

bvd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:49

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

waarom sssst?
het rippen van DVD is niet illegaal hoor!
je mag namelijk toch een backup voor jezelf maken >:)

• BC3 Victim
duh dvdtje huren bij videoland en dan ja kweet niet hehe

maar wat is het nut van een regiovrije dvd heb net een a-open 1024 ofzo gekocht? iemand ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
he merci he bedankt voor de uitleg

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Het nut van het regiovrij maken is dat je dan niet aan dvd regio''s vast zit. Bij dvd''s is het namelijk zo dat de wereld in 7 (als het goed is kunnen er ook 8 zijn...) regio''s is verdeeld. Nederland zit in regio 2 en bijv. Amerika in regio 1. Nu wil het geval dat je een regio 2 dvd niet op een regio 1 speler kunt afspelen. Wat doe je dan regiovrij maken zodat je zelf je regio in kunt stellen. Standaard staan nederlandse drives op regio 2 en zul je alle reguliere dvd films die ze hier verkopen kunnen draaien. Ga je echter importeren dan zou je de dvd niet kunnen kijken en zul je dus de regio moeten veranderen. Dat is dus het nut van een regiovrije dvd speler.

Verwijderd

Je kunt alle films normaal gesproken wel zien in een regio-gelockte DVD-speler.
Je moet dan het hele zaakje rippen met het proggie smartripper, die haalt de hele regio codering uit de film, zodat je de film vanaf je hd gewoon kan zien :)

• DeTeraarist
  • Laatst online: 30-04 13:55

DeTeraarist

#Boots2Asses

Volgens mij kan Smartripper alleen rippen als de drive unlocked is, dat is mogelijk of door hem af te spelen of door een regiovrije dvd-speler.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

hmm, zou kunnen.
Heb het proggie alleen nog geprobeerd met een Aopen 16x40, die ik al geunlocked had tot een Pioneer 105

• DeTeraarist
  • Laatst online: 30-04 13:55

DeTeraarist

#Boots2Asses

Onder Windows 2000 moet ik zelfs niet-regio 2 DVD''s effe afspelen voor ik ga rippen met Smartripper (versie 2.27). Maar dat komt volgens mij door de beveiliging van Windows 2000.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1