Hoi allemaal. Ik heb een oude oem mobo van digital met een Pii 266mhz. Ik heb nu een nieuwe Maxtor HDD 30 Gig 5400 ATA 100 gekocht ..maar zo als je het ziet bij het subject de probleem is dat de bios het 30 gig alleen als een 8 gig ziet...Digital computers & mobo''s worden niet meer geproduceerd en ook natuurlijk niet meer gesupport!!!!. Heeft iemand ideen hoe ik dit probleem kan oplossen ..Ik denk dat het aan de bios ligt .maar tchja zonder support kan ik geen bios update ....weet iemand waar ik aan de latest bios kan koomen voor een digital 3500 desktop PC. De bios die er nu op zit is van Phoenix version 4.0 release 6.0...Als ik en andere bios er overeen knal kan het ook niet natuurlijk!! Help help help..!!! Alle ideen zijn welkom .ik will graag de hele 30 gig gebruiken !! Alvast bedankt voor jullie recaties...!!
Verwijderd
Ik kan je niet helpen met een bios, maar weet dat Linux en Win2k alles kunnen zien en gebruiken, ongeacht wat je bios zegt, dit weet ik uit ervaring.
Verder heb ik een collega eens horen zeggen dat hij de bios kon omzeilen met dit probleem, voor als je dus Win9x/ME of DOS wilt gebruiken. Hij is er morgen weer en dan zal ik hem eens vragen hoe of wat.
Verder heb ik een collega eens horen zeggen dat hij de bios kon omzeilen met dit probleem, voor als je dus Win9x/ME of DOS wilt gebruiken. Hij is er morgen weer en dan zal ik hem eens vragen hoe of wat.
edit:
Ik zag trouwens dat het een ATA100 schijf is. Heb je wel een ATA100 controler? Anders werkt het echt niet.
Ik zag trouwens dat het een ATA100 schijf is. Heb je wel een ATA100 controler? Anders werkt het echt niet.
Gewoon MaxBlast (Hier downloaden) downloaden, installeren en deze lost het "probleem" op door zichzelf als bootmanager te installeren. Deze wordt gestart vóór het OS en kan dus aan het OS doorgeven dat de schijf 30GB is ipv de 8 die het BIOS aangeeft (even simpel gezegd
)
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
denk dat je ff de bios moet updaten, je zal wel een bios hebben met de bekende 8,4 gig barriere
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.