Toon posts:

[BC3] IBM-HD GXP-40 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Graag laat ik jullie even weten hoe tevreden ik ben met mijn nieuwe aanwinst. Een echte IBM GXP van 40 GB. OK, kost een paar centen (44500 stuks incl verzendkosten) maar dan heb je ook wat. De Seagate van 4.3 GB gaat er nu uit. Deze HD is een stuk sneller. Heb ik helaas geen benchmarks van... Maar het belangrijkste is nog wel dat je hem echt niet hoort. Het is gewoon heerlijk stil in de kamer.

Dat was het....

p.s. ik heb er 2 partities van 20 GB op gezet. En de data van de Seagate 1:1 overgepompt. Nadat ik de primaire partitie op de IBM ook nog even actief had gemaakt (duh) deed alles het prima...

Verwijderd

En welke mag dat wel niet zijn? De 75GXP of de 60GXP?

Verwijderd

de 60 denkik, want die is er in 20/40/60 te koop, de 75 is 15/30/45/(ook nog een 60 mayB :? )

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 17:43 schreef Alain het volgende:
de 60 denkik, want die is er in 20/40/60 te koop, de 75 is 15/30/45/(ook nog een 60 mayB :? )
argh... helemaal gelijk in! Ik was die plattergrootte ff vergeten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de 60GXP. Die leek me veiliger, gezien de slechte postings over de 75. En de 60 zou sneller zijn... In kosten ontlopen ze elkaar niet, vandaar de 60...

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 12:24
* DeTjuk wacht morgen vol spanning op de postbode :)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zou meer partities maken, scheelt veel ruimte ivm clustergrootte, ik heb mijn 75GPX, 45 GB in 6 partities opgedeeld.

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 21:18 schreef MegaJurk het volgende:
Ik zou meer partities maken, scheelt veel ruimte ivm clustergrootte, ik heb mijn 75GPX, 45 GB in 6 partities opgedeeld.
Je kan ook gewoon handmatig grotere clusters maken met Partition Magic bijvoorbeeld :)
Ik heb trouwes dezelfde schijf, maar dan met 4 partities. 6 partities vind ik weer een beetje overdreven, dan heb je wanneer hij voller raakt dat je op elke partitie bijvoorbeeld nog een halve gig vrijhebt. Te weinig op elke partitie om iets nuttigs mee te doen, maar in totaal toch wel weer 3 gig...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een 20 gig IBM 7200 ATA66 (DTPA 372050...ouwetje)

Ik heb ''m heel lang in 2 partities gehad.
En nu eens 1 grote.

Het voordeel is dat je niet zit met "shit op die partitie heb ik nog 300 mb en die andere niks meer"

Nadeel is dat ik wel stevig moet backuppen wil ik een format kunnen doen.
en dat ik altijd met downloaden met 2 partities zit te klote (waar staat wat?)
echt irri!

Voortaan maar weer 2 ofzo.

Verwijderd

Idd... zowiezo moet je eigenlijk wel een aparte partitie voor windows hebben. Dan kun je er ff makkelijk een format overheen gooien zonder je druk te maken. Maar windows is ook lekker snel op zo''n kleine partitie aan het begin van de HD.
Verder heb ik nog een partitie voor games, een partitie voor mp3z en films en een laatste partitie voor installatiebestanden en overige troep.
Pagina: 1