[BC3] mislukken CD-branden

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sinds een week heb ik een CDbrander en dat een blanco CD verknoeit wordt door een buffer-underrun weten we allemaal wel, maar nu wil ik graag weten wat er nog meer mis kan gaan bij het branden van een CD.
Volgens diverse bronnen moeten er ca. 1001 manieren zijn om het mislukken te bewerkstelligen.
Dus mensen, graag enige reacties!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:18

DaRoot

Some say...

DMA aanstaan? heel belangrijk...
virus scanners uitschakelen...
Brander koel houden....
Zomaar een paar ideetjes... 8-)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
Stekker eruit trekken.. en dit is volgens mij gepost in een erg fout forum.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik dacht dat het branden van muziekCD''s wel onder audio viel, dacht ik wel.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:19
Maar dat is toch illegaal...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 11:18

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 28 mei 2001 21:45 schreef MoZe het volgende:
Maar dat is toch illegaal...
:?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hoezo illegaal ? Ik wil mijn nieuwe Frans Bauwer CD ook in de auto luisteren. Dus ik brand er een copy van voor thuis en in de auto. En mijn Jantje Smid CD''s brand ik ook allemaal. Het origineel wil ik niet gebruiken/beschadigen/verslijten voor mijn mooi complete colletie :)
helemaal legaal

...gamen blijft leuk...

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 29 mei 2001 14:24 schreef Selachii het volgende:
Hoezo illegaal ? Ik wil mijn nieuwe Frans Bauwer CD ook in de auto luisteren. Dus ik brand er een copy van voor thuis en in de auto. En mijn Jantje Smid CD''s brand ik ook allemaal. Het origineel wil ik niet gebruiken/beschadigen/verslijten voor mijn mooi complete colletie :)
helemaal legaal
jaja ;)
maar ondertussen heb je het album in mp3 download en brand je em zonder dat je het orgineel hebt ;) >:)

• Knakker
  • Laatst online: 03-05 11:06
Vrieskist, dat is niet waar en je weet het zelf ook (8>

Geef mij maar een Warsteiner.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
als je DMA hebt aanstaan, redelijk snelle pc, goede burner, dan zal alles flex lopen hoor :)

let wel op dat je HD snel genoeg is...
(mijn 10X burner deed het niet op m''n server van 133 mhz... :)
(niet op 10X iig..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb mijn beide cd-spelers op 1 IDE kanaal, en terwijl ik van HD aan het burnen was, stopte ik een brakke en bekraste cd in de andere. Die cd-speler had dus moeite met lezen, en hield doodleuk de IDE-bus vast -> TOASTER :(

Je kan dus inderdaad op 1001 manieren een cd laten mislukken!

Siditamentis astuentis pactum.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Volgens mij kan je je beter bezig houden met hoe je een onderzetter voorkomt. Tot nu toe nog niet echt gelukt en om nu alle oorzaken van een onderzetter te vermijden, lijkt me wat omslachtig. Lees dus liever een FAQ over het goed branden van een CDR(W).

• BC3 Victim
''k heb een dik boek van Easy Computing over het branden van CD''s, mijn systeem is optimaal geconfigureerd voor het branden, maar toch wel eens een melding gehad in de trant van "fout gemeld door uitvoerapparaat",
Dus toch wel eens een coaster.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Optimaal geconfigureerd? In welke zin? En wat voor brander heb je? Kijk je kan nog zo''n "optimaal" geconfigureerd systeem hebben maar fouten kan je nog altijd krijgen. Al is het maar bv een baggerschijf die je gebruikt (calibratie error) of het feit dat je brander vuil is (zelfde error). Verder hangt het er nog steeds van af wat je op de achtergrond doet. Uiteraard is dat met de (pre) huidige systemen wat minder maar toch houdt dat een keer op dus bij extreme achtergrondactiviteiten kan je nog steeds een error krijgen.

• BC3 Victim
Het gaat ook mis als je niet het goede branderprogramma gebruikt (zoals bijv. easy Computing). Voor audio CD''s branden kan je het beste EAC gebruiken. Op dit forum (en andere) kan je met de search functie heel veel info hierover vinden.

Verwijderd

VERKEERDE FORUM .. aargh.

moved.

[/frustri]

• BC3 Victim
Verschillende partities
Defragmentatie
Wisselbestand van Windows op vaste grootte
Harde schijfcache op vaste grootte
Geen schermbeveiliging
Virusscanner uit
Energiebeheer van Windows
Taakplanner niet actief
Sony schijven
Geen andere activiteiten tijdens branden

Pagina: 1