[BC3] Promise Fastrak 100 maakt schrijffouten

Pagina: 1
Acties:

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb een Promise Fastrack 100 in raid 0 staan.
De hd''s zijn 2 maxtor 15 gig schijfjes waarvan er een udma 100 is een udma 66. Dit alles draait op asus k7vt mobo met een athlon classic 800 mhz.
Als os draait hier win2k op. Het probleem is dat er steeds schrijffouten voorkomen. Ook wanneer ik chkdsk draai worden er erg veel fouten geconstateerd, programma''s kunnen niet meer starten doordat de bestanden fouten bevatten, ook is het paar keer voorgekomen dat win2k helemaal niet meer wilde booten. Dit was dan weer op te lossen door de hersteldiskette te gebruiken, maar ergens klopt het toch niet :(
In andere os''en (linux) komen schrijffouten ook voor.
Iemand een idee?

• Angelfire
  • Laatst online: 18:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Welke snelheid draait ie ?? Hoop voor je dat ie op UDMA 66 draait, anders kan je idd dit soort problemen krijgen.

Er wordt niet voor niets geadviseerd twee identieke schijven te gebruiken.

I play my enemies like a game of chess...

• albiez
Welke snelheid draait ie ?? Hoop voor je dat ie op UDMA 66 draait, anders kan je idd dit soort problemen krijgen.
De ene schijf draait op udma 66 en de andere draait op udma100 dus het zou kunnen dat hier het probleem zit. Ik weet ook dat er een progje is van maxtor om die ene hd op udma66 te zetten.
Maar maak ik daar m''n raid array niet mee kappot?

• Angelfire
  • Laatst online: 18:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Denk het haast niet dat je array daarvan kapot gaat, je veranderd niets aan de opbouw van je schijf alleen de snelheid.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Niet echt wat je wilt, maar waarschijnlijk kan je hem beter omruilen voor een fasttrack 66. Dan weet je dat beide schijven op 66 worden aangesproken.

• albiez
Schijven draaien nu allebij op udma 66, dus ik bekijk het ff.

Verwijderd

raid-bios flashen en/of andere drivers ?
Pagina: 1