[BC3] Branden in P166mmx SCSI of IDE?

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
een kennis van me wil een brander in zijn comp. Hij heeft een p166mmx met 32mb intern. Nu was mijn vraag zou daar ook een beetje redelijk IDE brander in werken of kan ik beter een of andere ''goedkope'' scsi oplossing gebruiken.

Ik heb zelf altijd een compro kitje gebruikt met budget scsi controller in p120.. werkt altijd perfect.

Dus zal ik IDE of SCSI nemen en heeft iemand een idee waar ik dat gemakkelijk online kan bestellen. Heb een hekel aan naar de winkel gaan.

alvast bedankt.

ps. ik heb de search al wel gebruikt maar geen bevredigend antwoord gevonden..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20

pinodambini

Dr. Z. Vago

als je meerdere dingen tegelijk wilt doen als je een cdtje brand, dan zou ik ZEKER voor scsi gaan met zo''n pc. (wel scsi brander, speler en hdd).
Scsi belast je cpu namelijk niet zo als met ide.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alleen is SCSI een stuk duurder !!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 28 mei 2001 18:15 schreef Nescio het volgende:
Alleen is SCSI een stuk duurder !!
Stuk duurder valt wel mee, je moet alleen weten waar je de spullen vandaan haalt. En op zo''n oude computer heb je niet het snelste van het snelste nodig.

Verwijderd

Ik heb een beter idee; ga voor een ide met burnproof. Werkt perfect. 12x zal misschien eindeloos ingrijpen van burn-proof zijn, maar 4x en waarschijnlijk 8x moet geen probleem zijn. Een groot voordeel van SCSI is met de komst van Burnproof weggevallen.
Lite-on 12x10x32 hoor ik veel goeds over.

Verwijderd

Ik heb op een P166MMX@200 met 32 Mb en een mem-load van over de 400% CD''s gefikt op IDE. PIO4 mode dus, waarbij die arme MMX dus de transfer zelf moest doen.

CD''s gefikt gewoon op 12-speed. Plextor Burnproof rulez. Wel met rust laten tijdens het fikken.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
okay, dan ga ik het gewoon op een ide brander gooien.. word puur gebruikt voor wat data backup... dus wel eentje met burnproof nemen..

btw os is win95 wat daar op draait geeft dat nog probs?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Alleen met externe USB-writers.
Zou als ik jou was alleen voor wat uitgebreidere software gaan dan het standaard Easy CD creator 4 (eXtra eXtra lite) :)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 18:30 schreef intert0y het volgende:
okay, dan ga ik het gewoon op een ide brander gooien.. word puur gebruikt voor wat data backup... dus wel eentje met burnproof nemen..

btw os is win95 wat daar op draait geeft dat nog probs?
Die bak hierboven draait Win95 OSR2

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 18:38 schreef beng het volgende:
Alleen met externe USB-writers.
Zou als ik jou was alleen voor wat uitgebreidere software gaan dan het standaard Easy CD creator 4 (eXtra eXtra lite) :)
Gewoon Nero

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
P120
Intel 430VX
Quantum Grindtegel
32MB EDO
Philips :r 8x4x32

Werkt gewoon perfect (niet van mij :))

Ipv dat je SCSI koopt, kan je beter een IDE brander en wat extra geheugen voor dat baastje kopen.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

JJJ

Kan een P1 100 mhz ook op 8x fikken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Als een P120 dat kan, denk ik dat een P100 dat ook wel kan.
Pagina: 1