[BC3] Te LAGE Benchmarks met SCSI HD HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:05
Ik heb een Adaptec SCSI controller AHA-2940UW met daaraan als enige device op de UW kabel een Quantum Viking II 9.1WLS in zowel SISoft(sandra) als HD Tach krijg ik waarden van onder de 6500. wat doe ik fout ?

p.s. op de gewone scsi aansluiting heb ik m''n cd-rom, cd-rw & zip aangesloten. en extern nog een jazz drive

Verwijderd

Scsi raid array doet het bij mij ook kut op sisoft en hdbench, maar zodra je er attotech op loslaat (zie site) ben ik met 180 mb/s mooi t mannetje.

• Loewe
Op maandag 28 mei 2001 17:21 schreef alo het volgende:
Scsi raid array doet het bij mij ook kut op sisoft en hdbench, maar zodra je er attotech op loslaat (zie site) ben ik met 180 mb/s mooi t mannetje.
attotech.com ? attotech.nl bestaat niet en bij de .com site kan ik geen benchmark progje vinden.

Verwijderd

dit kan toch niet moeilijk zijn:
type in de adresbalk van je browser:

www.attotech.com

Daar even zoeken.....

• Loewe
Op maandag 28 mei 2001 18:39 schreef alo het volgende:
dit kan toch niet moeilijk zijn:
type in de adresbalk van je browser:

www.attotech.com

Daar even zoeken.....
Op zich is dat niet moeilijk nee, maar ik kan het benchmark progje niet vinden. jij bedeolt waarschijnlijk: ATTO ExpressProTools. en die kan ik wel bestellen maar niet downloaden om ff te testen.
ATTO ExpressProTools

laat maar bij software dacht ik dat je niet verder kwam, maar als je je e-mailadres invult kun je idd downloaden sorry

Verwijderd

Succes! Kijk ook even op deze link:
http://www.dalantech.com/atto.shtml

Verwijderd

hmm , 180mb/s op een max theoretisch 160mb/s kaart, met een max 133mb/s pci bus, leg uit ..

ps zet er ook maar bij met hoeveel disken, dat moeten er erg veel zijn ..

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:02
Als je geen drivers hebt geinstallerd voor die kaart dan kun je hele hoge waarden krijgen.. ik met mijn u-dma 100 controller haalde ruim 120 mb/s :).. drivers installeren was het nog maar 20 mb/s

https://wren.co/join/Devian

• Loewe
ik heb het progje gedraait en ook deze laat ongeveer 6000 zien

• Loewe
Op maandag 28 mei 2001 20:25 schreef skinhead het volgende:
Als je geen drivers hebt geinstallerd voor die kaart dan kun je hele hoge waarden krijgen.. ik met mijn u-dma 100 controller haalde ruim 120 mb/s :).. drivers installeren was het nog maar 20 mb/s
volgens mij snap je dit topic niet helemaal, we hebben het hier over SCSI en niet over IDE !

Verwijderd

raid 5 array (ik had het over read niet write) van zes disken op twee kanalen. Attotech zegt echt 180 mb/s. Binnenkort er nog twee bijhangen, kijken of ie dan nog sneller kan.

Verwijderd

hmm, raid5 is 80% van de performance van een raid0 , 180:6 =30mb/s lezen . lijkt mij een beetje overdreven veel eerljk gezegt, schrijven is sowiezo onmogelijk , bovendien , .. ruwe gok , disken minimaal 700.- x6 = 4200.- .+ u160 raidcontroller a 2000= 6200.-
en dat heb jij thuis ?

just my 2 cents ..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Om maar weer ff op het topic terug te komen ;) ....
Op maandag 28 mei 2001 17:10 schreef Loewe het volgende:
Ik heb een Adaptec SCSI controller AHA-2940UW met daaraan als enige device op de UW kabel een Quantum Viking II 9.1WLS .....

p.s. op de gewone scsi aansluiting heb ik m''n cd-rom, cd-rw & zip aangesloten. en extern nog een jazz drive
oftewel je hebt een Y-vertakking.
Dat houd in dat je vanaf de host-adapter gezien een 3-tal aftakkingen van de SCSI-bus hebt en dat mag niet.
Trek de externe kabel eens los en doe de test nog eens, want waarschijnlijk heb je enorm veel data verlies.
Als dat niets oplost, trek dan ook de ZIP eens los, want dat is een device wat zich niet goed gedraagt met SCSI-disconnect (oftewel z''n oortjes ff dichtstopt wanneer de grote scsi-apparaten aan het woord zijn, zodat die ongestoord kunnen babbelen)

suc6

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

hier een test : quantum atlas 10k 36.4gb 10.000 u160 op een adaptec 2940u/uw

Afbeeldingslocatie: http://scsifreak.dyndns.org/web/36gbu160.jpg

en een 3 member stripeset van 3x quantum altlas v u2w 10.000 9.1gb op een ami megaraid s466 met 32mb cache

Afbeeldingslocatie: http://scsifreak.dyndns.org/web/3diskraid0.jpg

hoop dat het er op staat .. niet dus :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
nog ff een xtra opmerking...
wanneer je dan niet boven de 13 MB/sec uitkomt (1/3e van 40 MB/s) dan kan het zijn dat je devices asynchroon aan het babbelen zijn.
dan moet je ofwel in de bios van je SCSI-kaart danwel in aparaatbeheer van windows de devices op synchroon zetten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

nee, eigenlijk mag dat niet ..

maar van je ultra verbinding moe je de langste kabel terminaten en van je 50 pins het eind...

maar het wordt wel lastig ..

Verwijderd

disconnect heeft trouwens niet veel te maken met oren dicht als de grote jongens aan het praten zijn, hij krijgt gewoon opdrachten en als de opdrachten binnen zijn, kan ie ze gaan uitvoeren, er volgt een disconnect en terwijl dat apparaat dus zijn commando`s aan het uitvoeren is , is de bus is vrij voor nieuwe communicatie, heeft niks te maken met grote of kleine jongens of id-priority ..
is trouwens in combinatie met tagged command queing,dat is trouwens optioneel in het scsi2 protocol en standaart in het scsi3 protocol .

ontopic.
terminate eens de laatste devices op de bus, dus op de interne 1 en op de externe, en zet termination op de kaart op auto ..

• Loewe
Op maandag 28 mei 2001 21:11 schreef scsi-freak het volgende:
disconnect heeft trouwens niet veel te maken met oren dicht als de grote jongens aan het praten zijn, hij krijgt gewoon opdrachten en als de opdrachten binnen zijn, kan ie ze gaan uitvoeren, er volgt een disconnect en terwijl dat apparaat dus zijn commando`s aan het uitvoeren is , is de bus is vrij voor nieuwe communicatie, heeft niks te maken met grote of kleine jongens of id-priority ..
is trouwens in combinatie met tagged command queing,dat is trouwens optioneel in het scsi2 protocol en standaart in het scsi3 protocol .

ontopic.
terminate eens de laatste devices op de bus, dus op de interne 1 en op de externe, en zet termination op de kaart op auto ..
dus volgens jou mag je wel 2x intern en 1x extern tegelijk gebruiken ?

dwz 1x uw SCSI HD
1x normaal (50 pins) CD, CDRW & ZIP
1x extern JAZ

Verwijderd

He scsi-freak, jouw scores zijn toch ook over de 160? Ik begrijp het geloof ik niet meer helemaal. Als je me uitlegt hoe ik die plaatjes post, ram ik dr even mijn atto scores in.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op de Adaptec 2940UW moet je vooral geen Y-vertakking aansluiten... Ik draai zelf 2 10K u2w schijven op de interne UW en een 32x cd en een 4x cdr op de interne narrow.

Gewone Adaptec Bench32 geeft me ongeveer 20Mb/s read.

Wil zoiets binnenkort eens onder linux doen met een 7x9,1Gb 7200rpm RAID 5 array in een Compaq Proliant 3000R 6/333 :)

Adviesje : koop een extra SCSI kaart, zonder bios, en ros daar je externe Jazz en je interne zip op, dat zijn erg vervelende devices op een redelijk gevulde 2940UW

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

alo: wat ik dus wil zeggen is dat dat programma suckt ...

en gewoon plaatje maken en op je webserver zetten ..

Verwijderd

Da''s dus mooi klote, ik dacht dat Atto voor raid arrays de beste benchmark was. Wat kan ik dan beter gebruiken?

Verwijderd

iets als adaptec ezscsi ..
Pagina: 1