[BC3] Beste keus HDD Maxtor of Seagate ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 00:17
kort, maar krachtig: Maxtor :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:05
ik wil kiezen tussen een Seagate Barracuda III (ATA100 7200RPM)40gb fl 379,- en een Maxtor Diamondmax plus 60 (ATA100 7200RPM) 40gb fl 409,-

wat is de beste keus ?

het liefst reactie''s van mensen met deze HDD''s of kennis van zaken

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb die Maxtor en ik kan je zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik vind het een (relatief) stille en snelle harde schijf.

The need for speed drives me

Verwijderd

Idd. Als het tussen die 2 moet, Maxtor, lijkt me de betere keus tussen de 2.

heb zelf ibm :) verkoos ik boven maxtor! :)
(no flame intended)

typo''s

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
IBM is gewoon het beste merk (no flame intended), maar als je moet kiezen tussen maxtor en seagate kies dan voor maxtor. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb zelf een aantal seagates gehad, alleenmaar problemen. (na bepaalde tijd) Nu heb ik 4 Maxtors, een Plus 40 15GB, een VL40 40GB, en 2 plus 60 30GB''s en supper stil, zeker die plus versies extreem snel, en nooit problems mee. Makkelijk in te stellen en altijd werken.

DUS Maxtor *D *D *D *D *D *D

BTW die plus 60 serie, van cache lezen/schrijven 100 MB/s, van medium (na cache write) 57 MB/s :P (zie data sheet bij Maxtor)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kep op het werk wat testje gedaan met hdtach en de seagate zijn duidelijk het snelst de ataIII wel te verstaan dan en mij 40 GB maxtor is gister kaduc gegaan dus ...??? seagate doet het met de nieuwe serie echt goed

Verwijderd

Seagate maakt enkel goede SCSI schijven , op IDE zijn ze niks waard . Ga dus maar zeker en vast voor de Maxtor .

• BC3 Victim
Ik heb hier overal, op de laptop na, maxtor''s inzitten.

Stil, snel en nooit problemen. Ik zou voor maxtor gaan dus :Y)

• Loewe
op zich had ik eerst inderdaad een ibm op ''t oog (HD Deskstar 75 GXP/45GB IDE 8.5ms 7200rpm) maar die werden moeilijk leverbaar dus nu zoek ik een alternatief

• Loewe
Op maandag 28 mei 2001 14:37 schreef tukkertje het volgende:
Kep op het werk wat testje gedaan met hdtach en de seagate zijn duidelijk het snelst de ataIII wel te verstaan dan en mij 40 GB maxtor is gister kaduc gegaan dus ...??? seagate doet het met de nieuwe serie echt goed
heb je in die test toevallig ook een maxtor plus 60gb kunnen betrekken ?

• BC3 Victim
Ik heb al een half jaar een Seagate Barracuda II 30gb en nog geen problemen gehad
Dus prima schijfje en heel stil

ik heb ook een maxtor erin zitten en ook met die heb ik geen problemen alleen maakt die wat meer lawaai
dat is ook al een wat oudere schijf (13,6gb)

• Loewe
volgens jullie reaktie''s heeft ibm de voor keur boven maxtor en seagate geldt dit ook voor de IBM 60GXP 40 GB ?

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
IBM is op de meeste plaatsen prima te krijgen hoor! Neem de 40GB 60 GXP, die is net nieuw (20GB per platter) en al goed leverbaar en goed betaalbaar!

Uit alle tests die ik de afgelopen tijd gezien heb, en dat zijn er aardig wat, komt IBM er altijd als beste uit, vaak zelfs met een flinke voorsprong!
Zelf heb ik ook nu drie verschillende generaties IBM''s hiero (60GXP, 75GXP en 22GXP) en ze bevallen allemaal erg goed! IBM = snelst & stilst!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

Op maandag 28 mei 2001 14:38 schreef real_raichu70 het volgende:
Seagate maakt enkel goede SCSI schijven , op IDE zijn ze niks waard . Ga dus maar zeker en vast voor de Maxtor .
wat un BULLSHIT, daar kan ik nie tege, argumenteer dat maar eens! |:(
Ik zou idd ook de Maxtor kieze maar SeaGate maakt ook geen slechte schijven en al helemaal die barracuda''s die hebben ff aan de top gestaan van de schijven (totdat maxtor ook dit soortgelijke schijven ging maken ;) )
Maxtor zou ik kiezen maar SeaGate is een goede 2e keus... :)

I see dead pixels...

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 28 mei 2001 14:38 schreef real_raichu70 het volgende:
Dit zie ik toch anders,ik denk namelijk dat ze op IDE gebied inde top drie zitten nl;
1.IBM
2.Maxtor
3.seagate

Misschien kwa prijs/kwaliteit verhouding wel gelijk aan Maxtor.

Leuk WD schijfje staat er trouwens in je sig. :r

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Loewe
Bedankt voor alle reaktie''s. Ik ga voor de IBM 60GXP ipv een maxtor of seagate, ik ben overtuigd.

• BC3 Victim
MAXTOR ;)

• BC3 Victim
Ga voor de Maxtor !! Heb zelf de 60 gig versie ervan. En hij draait lekker...
MAXTOR is gewoon beter... *D

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
daar ben ik het juist WEL mee eens. in tegenstelling tot een eerdere reactie hierop.
vooral die barracuda 1 kraakte nogal. dat hoort niet bij een desktop schijf. de qualiteit is gewoon een stuk minder dan maxtor''s bijv. en die oude medallist dingen das helemaal bagger.
die scsi schijven daarentegen valt weinig op aan te merken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Dat die oude Medalists traag waren ben ik met je eens:

Seagate ST3660A (was dat een medalist?) legt het af tegen een Quantum Maverick 540MB

Seagate ST34321A is maar amper sneller dan een Quantum Bigfoot

Seagate ST34520N is trager dan een Barracuda ATA III

Seagate Barracuda ATAIII is trager dan een vergelijkbare maxtor

Maar betrouwbaar zijn ze, wat ik van dat IBM waar jullie zo trots op zijn niet kan zeggen...

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
Sorry hoor, maar waar haal je dat vandaan dat IBM niet betrouwbaar zou zijn??? Zoals ik al eerder schreef heb ik ervaring met 3 generaties IBM''s en met geen een ooit een probleem gehad... bovendien zit er 3 jaar garantie op...

Ik hoor juist van collega''s en vrienden dat andere merken klote zijn... een vriend heeft in een paar maanden 3 maxtors versleten... voor mn IBM''s had ik WD''s en Seagate''s, ook alleen maar problemen mee gehad...

Verwijderd

Ik heb zowel de maxtor d60 plus, de western digital caviar en de seagate barracuda III draaiende gehad en alle schijven draaien prima er is echter wel een aanmerkelijk verschil: de seagate presteert iets minder, daar staat tegenover dat de temperatuur ongeveer 25 graden lager ligt dan bij maxtor en WD!!! Bij maxtor en WD heb je bijna een blaar op je vingers als je hem vastpakt.Ik denk dat dit de levensduur van de schijf aanmerkelijk zal beinvloeden. Een vriend van mij heeft al 2 maxtors moeten vervangen door oververhiting. Ik zou dus voor de seagate b III gaan als ik jou was.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Neem een MAXTOR veel stiller heb hier een Maxtor en een seagate 20 GB

Die maakt echt een herrie net als een HD van een 486 waar je windows 98 op hebt draaien :)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Die 75GXP serie zou ik hard uit mijn hoofd zetten, en vooral die 45GB. Er zijn weinig schijven te krijgen die meer problemen hebben gegeven dan dat model... :(
Die "IBM''s zijn de beste"-kliek mag daar nog maar ''ns hard over gaan nadenken. Die 75GXP''s gaan om de haverklap kapot, of ontwikkelen bad sectors. Legio topics over geweest op GOT. Echt een crap serie...
Rest van de IBM schijven zijn i.d.d. wel cool ;)

Zelf echter altijd Maxtor gehad en nooit problemen gehad :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• _JGC_
^^^^^

Die bedoelde ik dus :)

• _JGC_
Seagate heeft echt wel 3 dikke vette jaren... Zelfs de harddisk in mijn servertje (4GB) heeft nog garantie tot 2002.

Waarschijnlijk heb jij een OEM schijfje te pakken.

Verwijderd

Hmmz, ik heb laatst een aantal harddisken RMA moeten aanvragen (ja die dingen gaan van alle merken weleens kapot helaas), waaronder ook een Maxtor en een Seagate. Beide schijven ongeveer 1.5 jaar oud, Maxtor in 2 weken retour omgeruild, Seagate is nooit weggeweest, zit maar 1 jaar garantie op :(

Dus ontopic: Maxtor
Maar persoonlijk zou ik voor een IBM gaan, zoals al gezegd er snel en stil. Maar ach, er zijn zoveel opties, WD is bijvoorbeeld bijna niet genoemd, maar ook wel betrouwbaar en snel.

edit: typo

Verwijderd

Hmmzz dat zal dan wel, maar bijna alle nieuwe Seagates vanaf de groothandel zijn dus OEM blijkbaar, aangezien bijna alle schijven die ik gechecked heb maar 1 jaar garantie hebben (en vanaf de groothandel komen) :(

Seagate is een vrij voordelige schijf, maar wat ik persoonlijk heb gezien is dat het uitvalspercentage toch wat hoger ligt dan bij de andere merken, maar goed dan kan ook liggen aan het feit dat het voornamelijk van die OEM Medallists zijn (in dat vage rubberen ''jasje'').

• _JGC_
Die oudere medalists en de nieuwe barracuda is zo stevig als wat. Heb overigens ook nog een tweede ST34321A met HP logo erop gewoon met 3 jaartjes garantie hier liggen. Is kapot, komt ws door die leverancier waar ik em voor moest opsturen :(

• BC3 Victim
Persoonlijk ben ik een groot voorstander van een IBM, mede dor de prijskwaliteit verhoudingen. Een Maxtor is een zeer goede schijf (minstens net zo goed als de IBM) maar duurder in aanschaf. De Seagate is een beetje een budget schijf en heeft de kans om problemen te veroorzaken (hoeft niet).

Pagina: 1