Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
wat is de beste keus ?
het liefst reactie''s van mensen met deze HDD''s of kennis van zaken
The need for speed drives me
Verwijderd
heb zelf ibm
(no flame intended)
typo''s
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
DUS Maxtor
BTW die plus 60 serie, van cache lezen/schrijven 100 MB/s, van medium (na cache write) 57 MB/s
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Stil, snel en nooit problemen. Ik zou voor maxtor gaan dus
heb je in die test toevallig ook een maxtor plus 60gb kunnen betrekken ?Op maandag 28 mei 2001 14:37 schreef tukkertje het volgende:
Kep op het werk wat testje gedaan met hdtach en de seagate zijn duidelijk het snelst de ataIII wel te verstaan dan en mij 40 GB maxtor is gister kaduc gegaan dus ...??? seagate doet het met de nieuwe serie echt goed
Dus prima schijfje en heel stil
ik heb ook een maxtor erin zitten en ook met die heb ik geen problemen alleen maakt die wat meer lawaai
dat is ook al een wat oudere schijf (13,6gb)
Uit alle tests die ik de afgelopen tijd gezien heb, en dat zijn er aardig wat, komt IBM er altijd als beste uit, vaak zelfs met een flinke voorsprong!
Zelf heb ik ook nu drie verschillende generaties IBM''s hiero (60GXP, 75GXP en 22GXP) en ze bevallen allemaal erg goed! IBM = snelst & stilst!
wat un BULLSHIT, daar kan ik nie tege, argumenteer dat maar eens!Op maandag 28 mei 2001 14:38 schreef real_raichu70 het volgende:
Seagate maakt enkel goede SCSI schijven , op IDE zijn ze niks waard . Ga dus maar zeker en vast voor de Maxtor .
Ik zou idd ook de Maxtor kieze maar SeaGate maakt ook geen slechte schijven en al helemaal die barracuda''s die hebben ff aan de top gestaan van de schijven (totdat maxtor ook dit soortgelijke schijven ging maken
Maxtor zou ik kiezen maar SeaGate is een goede 2e keus...
I see dead pixels...
Dit zie ik toch anders,ik denk namelijk dat ze op IDE gebied inde top drie zitten nl;Op maandag 28 mei 2001 14:38 schreef real_raichu70 het volgende:
Seagate maakt enkel goede SCSI schijven , op IDE zijn ze niks waard . Ga dus maar zeker en vast voor de Maxtor .
1.IBM
2.Maxtor
3.seagate
Misschien kwa prijs/kwaliteit verhouding wel gelijk aan Maxtor.
Leuk WD schijfje staat er trouwens in je sig.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
MAXTOR is gewoon beter...
daar ben ik het juist WEL mee eens. in tegenstelling tot een eerdere reactie hierop.Seagate maakt enkel goede SCSI schijven , op IDE zijn ze niks waard . Ga dus maar zeker en vast voor de Maxtor .
vooral die barracuda 1 kraakte nogal. dat hoort niet bij een desktop schijf. de qualiteit is gewoon een stuk minder dan maxtor''s bijv. en die oude medallist dingen das helemaal bagger.
die scsi schijven daarentegen valt weinig op aan te merken.
Seagate ST3660A (was dat een medalist?) legt het af tegen een Quantum Maverick 540MB
Seagate ST34321A is maar amper sneller dan een Quantum Bigfoot
Seagate ST34520N is trager dan een Barracuda ATA III
Seagate Barracuda ATAIII is trager dan een vergelijkbare maxtor
Maar betrouwbaar zijn ze, wat ik van dat IBM waar jullie zo trots op zijn niet kan zeggen...
Ik hoor juist van collega''s en vrienden dat andere merken klote zijn... een vriend heeft in een paar maanden 3 maxtors versleten... voor mn IBM''s had ik WD''s en Seagate''s, ook alleen maar problemen mee gehad...
Verwijderd
Die maakt echt een herrie net als een HD van een 486 waar je windows 98 op hebt draaien
Die "IBM''s zijn de beste"-kliek mag daar nog maar ''ns hard over gaan nadenken. Die 75GXP''s gaan om de haverklap kapot, of ontwikkelen bad sectors. Legio topics over geweest op GOT. Echt een crap serie...
Rest van de IBM schijven zijn i.d.d. wel cool
Zelf echter altijd Maxtor gehad en nooit problemen gehad
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Dus ontopic: Maxtor
Maar persoonlijk zou ik voor een IBM gaan, zoals al gezegd er snel en stil. Maar ach, er zijn zoveel opties, WD is bijvoorbeeld bijna niet genoemd, maar ook wel betrouwbaar en snel.
edit: typo
Verwijderd
Seagate is een vrij voordelige schijf, maar wat ik persoonlijk heb gezien is dat het uitvalspercentage toch wat hoger ligt dan bij de andere merken, maar goed dan kan ook liggen aan het feit dat het voornamelijk van die OEM Medallists zijn (in dat vage rubberen ''jasje'').