[BC3] LBA Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kreeg vanmorgen de vraag van een vriend wat er gebeurd als je hier een probleem mee hebt.

Het volgende is het geval:

Zijn pc reset elke x. (waarschijnlijk niet door een virus want hij heeft geen internet)

Toen heeft hij de pc opnieuw geinstalleerd en nou krijgt hij de foutmelding dat er ietz met zijn LBA mis is
LBA = Logical Block Adressing
Nou kan hij zijn pc niet meer opstarten.
Het gaat om een Seagate of MaxtorHD van 8 Gig
Heeft iemand een Idee wat er gebeurd is???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heeft er nou niemand een idee waar ik hier mee te maken heb en/of hoe ik het kan oplossen?????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Draai eens een geheugentest om te zien of dat nog fatsoenlijk werkt. Met brak geheugen kun je de raarste dingen krijgen. Een progje kun je vinden op http://www.alternate.nl

Dan kun je nog een schijfdiagnose draaien. De evaluatieversie van data advisor dan maar op http://www.ontrack.com

Beide progjes draaien vanaf een diskette (waarvan je dan ook boot), dus de HDD kan rustig buiten bedrijf zijn.

Verwijderd

je kunt in het bios (druk op DEL meestal) de parameters van de harddisk opgeven.
Je kunt ook kiezen hoe de operating systems zoals linux en windows de harddisk softwarematig dienen te zien (opdeling in clusters, sectoren etc)
Je kunt dus kiezen voor LBA, Normal of Large, waarbij je tegenwoordig LBA dient in te stellen.
Neus maar even rond. iets anders weet ik zo ff niet.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 16:16
Op woensdag 30 mei 2001 00:07 schreef BBL the 2nd het volgende:
je kunt in het bios (druk op DEL meestal) de parameters van de harddisk opgeven.
Je kunt ook kiezen hoe de operating systems zoals linux en windows de harddisk softwarematig dienen te zien (opdeling in clusters, sectoren etc)
Je kunt dus kiezen voor LBA, Normal of Large, waarbij je tegenwoordig LBA dient in te stellen.
Neus maar even rond. iets anders weet ik zo ff niet.
Waar kan ik dat vinden in mijn bios??????? (voor pc zie sig)

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 maart 2002 14:34 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
Waar kan ik dat vinden in mijn bios??????? (voor pc zie sig)
woensdag 30 mei 2001
:X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.