Toon posts:

[BC3] "secondary ide no 80 conductor cable installed" ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik wat harde schijfjes erbij gebouwd, en het werkt nu allemaal best.
Alleen... zegt computertje bij het opstarten "secondary ide no 80 conductor cable installed".
What the HECK bedoelt ie ermee? Ik heb effe gezocht maar ik kreeg alleen maar een paar taiwanese en poolse hits :( en daar kan ik niet zoveel mee...

Weet iemand wat het inhoud? Is het schadelijk? Systeem werkt in principe. Misschien is die kabel naar de klote gegaan ofzo... Nou?

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Je moet een 80-aderige IDE kabel gebruiken, dan verdwijnt deze boodschap.

Deze 80 aderige kabel heeft gewoon 40 pinnetjes, maar er zitten 40 extra draden in die de andere 40 draden beschermen tegen magnetische velden/storing.

Het werkt wel zonder deze speciale kabels, maar prestaties kunnen iets minder zijn.

Verwijderd

dus UDMA66/UDMA100 kabel met 40 pinnen per connector, 80 aders, een blauwe connector voor t moederbord, een zwarte connector voor de master-device (harddisk) en een grijze connector voor het slave-device

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Ah! Die 40 aderige zijn gewoon oud? Mijn kabels waren op, maar toen kwam ik een ide kabel tegen in de ''computer rommel doos''. Waarschijnlijk was die van mijn Amiga! :D
Zijn alle gewone kabels tegenwoordig 80 aderig? Of moet ik bij de hardware-boer specifiek naar zo''n dingetje vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik las verkeerd over die 40 pinnetjes...

Maar, snap?