[BC3] HD houd Liteon 12x10x32 niet bij ???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds kort een Abit kt7a aangeschaft
met Amd tbird 900
ik heb nu alleen steeds het probleem dat als
ik van hd naar cd brand met Nero of Easycd
dat steeds de buffer leegloopt,net of de hd
het niet trekt
maar dat zijn allebei Ibm hd''s udma 100
dus snel genoeg.Ik had hiervoor een Intel en
toen had ik dit niet
de 2 hd''s staan als primary master en slave
de brander secondary master
ik heb de mazzel dat die burnproof het steeds opvangt maar dat kan niet de bedoeling
zijn want dat vertaagt
weet iemand wat ???
hd''s staan op dma en via drivers staan ook geinstalleerd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48
heb je veel progs op de achtergrond draaien en hoeveel RAM heb je (en swapfile?)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Hoe heb je de hdd''s en de brander aangesloten. Op welke IDE poorten, master slave. Kijk daar eerst maar eens goed na. Je hebt grote kans dat het daar aan ligt

• BC3 Victim
Ja ik heb wel wat progs op de achtergrond
draaien maar als ik die uit zet helpt dat ook niet
ik heb 320 mb geheugen en een vaste swapfile
van 400 mb
dat zou toch genoeg moeten zijn

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48
zoals tido al zij, kijk naar de ide instelingen , ik heb namelijk ook probs met brander en HD gehad, omdat ze op 1 ide kabel liepen

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BC3 Victim
HD 1 Primary master
HD 2 primary slave
Brander secondary master

de hd''s zijn allebei IBM 7200 rpm 2mb cache
udma 100

daarom staat die brander secondary master
want als ik hem aan een hd doorlus vertraagt mijn hd natuurlijk

Verwijderd

Aan het geheugen en de swapfile ligt het echt niet. Ik heb dezelfde brander en een 40 giga hdd van seagate en 128 mb intern en ik heb helemaal geen last. Misschien windows eens een keer opnieuw installeren

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:19 schreef Tido het volgende:
Aan het geheugen en de swapfile ligt het echt niet. Ik heb dezelfde brander en een 40 giga hdd van seagate en 128 mb intern en ik heb helemaal geen last. Misschien windows eens een keer opnieuw installeren
Jep, lijkt mij ook het beste. Heb hier namelijk ook een lite-on draaien, met mindere systems specs.

• BC3 Victim
Ja zou dat het zijn
want toen ik dus mijn nieuwe mobo + cpu
en in heb gebouwt heb ik niet Windows erop
nieuw opgezet
alles draait onder ME en lekker stabiel
daarom heb ik niet Me er op nieuw opgezet

Zou het echt daar aan kunnen liggen

Verwijderd

ff defragmenteren?....er is iig iets niet goed....

Verwijderd

Als je een nieuw mainbord erin hebt geplaats zou het daar heel goed aan kunnen liggen. Dat nieuwe mainbord gebruikt misschien hele andere interrupts voor de apparaten enzo. Het verstandigste is om windows opnieuw te installeren

Verwijderd

Defragmenten heeft natuurlijk helemaal geen zin. Als hij het met de zelfde hdd''s en het oude mainbord wel gewoon werte en met een nieuw mainbord niet dan heeft het totaal geen zin om te gaan defragmenteren

Verwijderd

Dan staat DMA 100% zeker uit.
Ik heb gister in mn 2e pc een Liteon gezet, daar vloog de buffer ook constant leeg.
Toen ik in Win2k keek, stond de de Lite-On op PIO mode :r
Nadat ik em op DMA had gezet waren alle problemen weg, zelfs explorer opstarten etc.. zorgden er niet voor dat de buffer leegliep.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
yep, dma aanzetten.
Had ik eerst ook niet aan staan,
nu loopt mijn lite-on 12x10x40 :9~ lekker op een 233 mhz met 32 mb ram... :'(

edit:
lastige smileys

Verwijderd

DMA aan of uit moet niet zoveel uitmaken, en al helemaal niet dat het buffer steeds helemaal leeg loopt. Maar probeer maar eens om met DMA aan te branden. Als je buffer dan nog steeds leeg loopt zou ik effe alles opnieuw installeren. Dat zou ik toch al doen als ik een nieuw mainbord erin zou zetten. Maar dat is mijn mening.

• BC3 Victim
Bedankt allemaal voor het advies

Het lag aan de dma instelling
die moest aan voor de brander
het hoefde niet bij mijn vorige mobo
maar het werkt weer

TH@NX :)

Pagina: 1