[BC3] Windows ziet hard disk niet.

Pagina: 1
Acties:

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nogal een vaag probleem. Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe hd. Ik heb nu 2 hd''s op een ide kabel aangesloten. In bios worden ze beide herkent maar windows laat alleen maar de oude zien bij "my computer" en niet de nieuwe. Bij "device manager" wordt ie wel weergegeven. Hoe kan dit nou? Het zal wel een of andere newbie vraag zijn denk ik.

Graag jullie reacties.

Verwijderd

al partities aangemaakt?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
misschien formatten?? |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nee formatten is niet logisch omdat ie hem dan eerst moet herkennen in windows. Het enige dat ik kan verzinnen is dat ie hem nog niet gepartitioneerd heeft.

• BC3 Victim
ik bedoel alle bij je hd''s

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

nee, zou het ook niet moeten zijn omdat als windows hem niet ziet dan ziet dos hem ook niet, dus is ie nog steeds niet benaderbaar (ook vanaf bootflop niet)

Daarnaast, windows mag dan wel niet alles zijn dat het zou moeten zijn, het is nog niet zo slecht dat het hardware die wel door de bios wordt herkent zomaar laat verdwijnen zonder dat de gebruiker een fout maakt/iets vergeet.

• BC3 Victim
zou je niet denken om je 2de harddisk als slave in te stellen 8-)
dat doe je met een jumper die je moet versteken ...als het goed is 2 maar kijk ff in je handleiding hoe je dat moet doen.

• BC3 Victim
kan ook

Verwijderd

Als ie niet als slave stond boot de pc toch niet, als de ander op cable select zou staan dan wil de pc opeens booten van een nieuwe nog niet geinstalde disk.

Lijkt me ook niet logisch de oplossing.

Heerlijk, 7 baco''s en ik ben oplossingen aan het verwerpen van mensen die het allemaal goed bedoelen terwijl dit niet eens mijn topic is.

Sorry allemaal

• HGJ
  • Niet online
Ik weet zeker dat ie goed is aangesloten, ook met alle jumpers enzo. Met een bootdisk kan ik het niet opstarten want mijn floppy drive werkt op dit moment niet (maar dat is weer een ander probleem.) Mijn pc is nogal fucked up de laaste tijd.

• BC3 Victim
gewoon alles opnieuw in elkaar zetten en van voor af aan beginnen :(

Verwijderd

start je pc ff op en ga dan in DOS mode (NIET DOS-BOX!!!!)

start dan fdisk

kies optie 5 om van harddisk te wisselen en ga naar de nieuwe disk

kies dan optie 1
geef "y" of "j" op de door fdisk gestelde vragen

en klaar, ff opnieuw opstarten en hij moet het doen.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Tijd om een nieuwe floppydrive te kopen. Of ergens een win98 bootcd vandaan te halen. Of een echte windows te installen ipv die crap van millenium.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• HGJ
  • Niet online
start je pc ff op en ga dan in DOS mode (NIET DOS-BOX!!!!)
start dan fdisk

kies optie 5 om van harddisk te wisselen en ga naar de nieuwe disk

kies dan optie 1
geef "y" of "j" op de door fdisk gestelde vragen

en klaar, ff opnieuw opstarten en hij moet het doen.
Dat zou ik wel willen proberen maar mijn floppy drive werkt niet dus ik kan geen bootdisk gebruiken. Ik draai Win Me dus ik ben (geloof ik) echt een bootdisk nodig om in DOS te komen. Als ik via Windows naar fdisk ga wordt de nieuwe hd niet weergegeven, alleen de oude.

Verwijderd

of probeer aan partition magic 6 te komen :)

• HGJ
  • Niet online
Ok guys, bedankt voor de reacties. Het is me gelukt. Ik heb ergens de Win98 boot cd vandaan kunnen halen. Nu moet ik alleen nog die floppy drive fixen maar dat doe ik later nog wel eens.
Pagina: 1