[BC3] LiteOn : wat vinden jullie van dit brandertje???

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hoi, ik zag net deze brander, en ik vind m nogal goedkoop:

http://www.pcsite.nl/meerinfo.asp?idgroup=3&idcat=127&idproduct=2220

mijn vraag is nu: wat vinden de tweakers hiervan, volges mij zijn de meesten toch wel te spreken over LiteOn niet??????

en deze zin: ''Super Link® technology to avoid Buffer UndeR Run error '' kan ik opvatten als Burnproof toch????

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ik heb er zelf ook een paar keer test mee gebrand voor klanten, en ben er tevreden over, hij is volgens mij inderdaad burn-proof

Verwijderd

Erg goede brander, ik heb hem zelf nu een maandje en nog geen enkele CD verpest....:)

Verwijderd

Goeie brander, zeker voor de prijs. Maar kan kwalitatief zeker niet opbotsen tegen het geweld van Plextor.

Verwijderd

Heb een test gezien in CT met de 12x van teac en liteon, Teac kwam er beter uit,en veel centjes scheelde het niet.

Verwijderd

Ik heb de LiteOn nu al 4 dagen en ik ben er heel tevreden mee! De BURNproof technologie is echt heel fijn.
Je krijgt er Nero 5.5 bij en daarmee zijn bij mij al 25 cd''s gelukt. Fireburner verneukte wel meteen een cd, maar de plextor scheen dat ook te doen. :(
Maar met Nero kan je toch heel veel doen, dus dat is prima!

[off topic]
Weet iemand trouwens of je een .lcd bestand met Nero kan branden?
[/off topic]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
prijs/kwaliteit: :)

leuk dingetje dus, als je geen geld heb voor een plex, kopen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 23:30 schreef Mutilator het volgende:
....Je krijgt er Nero 5.5 bij en daarmee zijn...
Kreeg jij er 5.5 bij? Hmmm, ik kreeg er 5 bij....natuurlijk wel gewoon meteen geupdate :)

Goede brander....ik heb geen ervaring met andere branders dus helemaal een goede beoordeling kan ik moelijk geven. Maar ik heb er geen problemen mee gehad!

Prima ding, niet duur....en inderdaad, ik had geen geld voor een plextor ;)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 01:40
Nou not me: net m''n Lite-on 12101 geinstalleerd en tot nu toe alleen maar verpeste cdr''s gebrand (met Nero). 12x cdr''s worden meestal maar op 8x gebrand (schakelt terug bij het branden), ook merk cdrs. Bovendien zijn alle bestanden beschadigt en zijn de cdr''s moeilijk leesbaar. :(
Burnproof werkt wel ok, maar daar heb je zo niet veel aan.

''t zal wel een brak exemplaar zijn, maar ik denk dat ik deze maar omruil voor weer een SCSI brander (Teac ws).

_██_
(ಠ_ృ)

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hmmm, ik brand meestal gewoon op 8x ...just to be sure :)

• trillion
  • Niet online
Heb sinds 26 mei ook een lite on 16 speed.
Werkt prima; zelfs branden op 16 speed met 8 speed gecertificeerde cd-r''s. Nero er gratis bij en dit meteen ge-update naar 5.5.
Had eigenlijk een plex willen kopen, maar deze was fl 150 goedkoper. Mijn lite-on kan precies hetzelfde en dus vond ik de keus niet zo moeilijk. Over de levensduur van een lite on weet ik verder echter niks.
Eerste ervaring echter positief.
groet,
Luc

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

kheb hem al 4 dagen en al 2 cd''s zijn mislukt :? . nero maakte eropeens een rood lampje van het groene :( <-- die kleur jah. maargoed verder mooi brandertje en kost weinig geld :) .

[edit]
na mijn weten heeft de lite-on een sanyo loopwerk. dit is hetzelfde loopwerk als plextor heeft.

correct me if im wrong...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

prima brander; ondersteunt alles wat je nodig hebt (BURNproof en clonecd) en lekker goedkoop (de 12/10/32 bedoel ik dus)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

[b]Op zondag 27 mei 2001 05:15
[edit]
na mijn weten heeft de lite-on een sanyo loopwerk. dit is hetzelfde loopwerk als plextor heeft.

Nee niet het zelfde loopwerk maar de zelfde technologie van Sanyo (burnproof!)

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 05:15 schreef ReseTTim het volgende:

Als je hier meer over wil weten, use the search... staan genoeg topics over....

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 01:40
Die corrupte bestanden werden dus veroorzaakt door W2k (Via drivers niet goed geinstalleerd denk ik), want onder W98 zijn de cdr''s foutvrij. :P

Ik baal echter wel dat hij die Tayo Yuden spindel maar op 8x brand. CDrwinkel kan mooi praten met die "24x".

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 14:09 schreef Atomsk het volgende:
Die corrupte bestanden werden dus veroorzaakt door W2k (Via drivers niet goed geinstalleerd denk ik), want onder W98 zijn de cdr''s foutvrij. :P

Ik baal echter wel dat hij die Tayo Yuden spindel maar op 8x brand. CDrwinkel kan mooi praten met die "24x".
Moet je geen Nero 5.5 gebruiken, maar 5.0.
5.5 kijkt namelijk naar de officiele max. speed van je CDR

• Noedelsupke
heeft iemand m ook in winME werken???

want nu zie ik net dit staan: Compatibility
DOS 6.xx, MS Windows 3.1x / 95 / 98 / 2000 / NT4.0

en nu heb ik dus net winME!

maar goed het schijnt een gewoonte te zijn om winME nooit te vermelden, dus ik neem aan dat het toch wel werkt......

PIII 800@804 Mhz

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 26 mei 2001 19:01 schreef ViperGTS het volgende:
hoi, ik zag net deze brander, en ik vind m nogal goedkoop:

http://www.pcsite.nl/meerinfo.asp?idgroup=3&idcat=127&idproduct=2220

mijn vraag is nu: wat vinden de tweakers hiervan, volges mij zijn de meesten toch wel te spreken over LiteOn niet??????

en deze zin: ''Super Link® technology to avoid Buffer UndeR Run error '' kan ik opvatten als Burnproof toch????
Goedkope site:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hem ook al een tijdje
en pas een cd verpest
die burnproof vangt een hoop op

ik zou zeggen voor dat geld KOPEN

:):):):):):)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb hem ook al een tijdje
en pas een cd verpest
die burnproof vangt een hoop op

ik zou zeggen voor dat geld KOPEN

:7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb dus die brander ook
en ik kan zeggen werkt als de beste
dat kan zijn omdat ik die heb
nee hoor heb ook de plextor 8 speed brander
en de 4 speed plextor heb ik ook gehad
maar de lite on doet het prima

alleen raad ik je aan niet nero te gebruiken
want hier hoor ik zelf veel klachten over
easy cd creator 4.02d deluxe of hoger
doet het goed hierop en
disk juggler 3.0

verder heb je nog clone cd maar
die gebruik ik weinig

ik zou dus zeggen koop dat ding
heeft ook een sanyo binnen werk net zoals de plextor

alleen heeft de plextor aan passingen eraan gedaan

en een andere firmware

boeie dus
lite on fikt goed
mischien 8 cdtje verknalt en door andere omstandigheden (eigen foutjes)
maar dan heb ik het wel over meer als 800 cd gebrand ermee

dus de verhouding zit wel goed

een aanrader dus

groetjes en veel plezier ermee

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Niks mis mee, gewoon lekker kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• trillion
  • Niet online
mijn lite on 16 speed werkt prima onder nero 5.5 in tegenstelling tot bovenstaand bericht.
Hoe leest nero trouwens de maximaal mogelijke snelheid van een cd-r schijfje, zoals beweerd wordt?

gr,
Luc

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 09:02
Ik heb zelf deze brander ook in m`n pctje hangen
Ding werkt perfect met Nero en Fireburner (nog niet meer geprobeert)
HD >> CD perfect hoef niet eens burnproof te gebruiken
CD >> CD af en toe gebruikt ie dan burnproof (DVD speler is me reader:)
Network >> cd pakt ie ook meetstal de burnproof, nadeel van burnproof vind ik dat het je systeem erg belast :( kan niet lekker doorwerken als dat ding bezig is met burnproof zooi :)

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn lite on 12x10x32 werkt prima met nero 5.5 en cdrwin 4.0a (na hexedit) onder w2k.

• Noedelsupke
Thanx allemaal voor de reacties, ik heb beslist dat ik m ga bestellen :)

PIII 800@804 Mhz

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb hem ook en hij doet het perfect
en heb voor het eerst DIRECT cd er op gezet en dat werkt zeer goed incombinatie met mijn camera gelijk de foto''s op cd fikken want de map waar de foto''s heen gedownload worden staat op de cd...

Verwijderd

weet iemand misschien hoe het zit met overburnen op de liteon 12x10x32? Ik heb gekeken op de nero site maar daar stond geen yes achter overburn?

Kan hij het wel of doet ie ut gewoon niet?

Verwijderd

Ik heb hem sinds 2 weken en heb ook nog wat vraagjes.
Als eerste toch nog even melden dat hij het perfect doet. Vanaf HDD zowiezo geen probleem. Kopieren van af een LiteOn 16x48x DVD ook geen probleem. Vanaf een echte audio cd heeft hij burnproof niet eens nodig, vanaf een kopie soms wel, maar dit wordt keurig opgevangen. (En ze staan nog wel op dezelfde controller!) Ik heb er nog geen cd''s mee gesloopt, dus op zich zou ik zeggen kopen!
Maar...volgens de gegevens ondersteunt hij Superlink, een doorontwikkeling van justlink. Nero kan overweg met justlink, toch zegt hij dat mijn brander Burnproof ondersteunt. Dit werkt prima, maar ik vind het toch vreemd dat Nero het niet goed ziet.
Vandaag was ik bezig met een 799 mb schijf. Ik ging hier op het forum eens kijken of hij dat ondersteunt. Ik vond dat met de juiste firmware het wel zou moeten lukken. Dus ik naar de LiteOn site voor die firmware. Hebben ze het hele product van hun site afgehaald! Alleen de 12x10x32x staat er nog. Terwijl ik hier toch een keurig printje heb liggen van het 40x model. Firmwares zijn er voor dit model ook niet te krijgen. Of moet ik die van het 32x model gewoon proberen? Iemand enig idee?

• Noedelsupke
Op maandag 28 mei 2001 19:08 schreef IceFlame het volgende:
weet iemand misschien hoe het zit met overburnen op de liteon 12x10x32? Ik heb gekeken op de nero site maar daar stond geen yes achter overburn?

Kan hij het wel of doet ie ut gewoon niet?
volges mij heeft overburn niet met de brander te maken maar met de software, of zeg ik nu iets heel stoms :?

PIII 800@804 Mhz

• BC3 Victim
Mijn LiteOn die ik sinds vandaag gebruik doet 600 MB in ongeveer 16 min (ik vind dit niet supersnel ofzo) met Nero 5.0.
Maar nu het probleem, als ik gewoon een ISO wil branden kan ik wel vanaf mijn cdrom (Aopen 36x) overbranden, maar dan geeft hij na een tijdje een leesfout en gaat niet verder. Terwijl hij het wel goed doet als ik ''CD kopieren'' via het Wizard doe (600 MB in 16 min).
En kan ik die CD waarmee hij gestopt was weer opnieuw branden als ik hetzelfde erop wil zetten?

Heeft iemand suggesties? Mijn systeem is als volgt: AMD Athlon 750Mhz @ 856Mhz, 128 Ram draaiend op Win2K.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 20:27
Heb voor een heleboel klanten al deze brander geinstalleerd en getest , en het is een fantastisch brandertje, zeker als je de prijs ziet..

• BC3 Victim
Ik heb hem ook . Ik kreeg er easy cd creator 4 bij, zijn er meer mensen die Easy CD Creator kregen i.p.v Nero. Ik had namelijk liever nero

Nero5.0 die van de website van nero te downloaden is, is dat gewoon een full version?

Bij mij draait ie goed onder winme
ik gebruik nero meestal

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 21:33 schreef Just_Neo het volgende:
Mijn LiteOn die ik sinds vandaag gebruik doet 600 MB in ongeveer 16 min (ik vind dit niet supersnel ofzo) met Nero 5.0.
Maar nu het probleem, als ik gewoon een ISO wil branden kan ik wel vanaf mijn cdrom (Aopen 36x) overbranden, maar dan geeft hij na een tijdje een leesfout en gaat niet verder. Terwijl hij het wel goed doet als ik ''CD kopieren'' via het Wizard doe (600 MB in 16 min).
En kan ik die CD waarmee hij gestopt was weer opnieuw branden als ik hetzelfde erop wil zetten?

Heeft iemand suggesties? Mijn systeem is als volgt: AMD Athlon 750Mhz @ 856Mhz, 128 Ram draaiend op Win2K.
Kan iemand mij AUB helpen!!??!! :?

Pagina: 1