[BC3] Alleen Extended Partition op 2e HDD????

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nog ff dit:
Met Partition Magic kan het sowieso gemakkelijker maar dit kost $$
Het schijnt met G-disk ook te kunnen en dit schijnt free ware te zijn? Google.com proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een IBM 45 GB in 6 partities ingedeeld (C, D, E, F, G en H), dwz een primaire (C) partitie en een uitgebreide partitie met dus 5 logische stations (D t/m H). Nu heb ik nog een Western Digital van 13 GB liggen die ik ook wil aansluiten, met de bedoeling hier I en J van te maken. Ze moeten per se achter mijn andere stations komen. Ik heb gehoord dat je dan alleen een uitgebreide partitie op die schijf moet aanmaken en geen primaire, maar dat lukt dus niet met fdisk. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mijn tweede vraag is: mijn IBM is een ultra 100 schijf en mijn Western Digital ultra 66. Als ik die WD schijf op IDE 2 van mijn on- board Promise ultra ata 100 controller zet, schakelt die IBM dan terug naar ultra ata 66?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Antwoord 1:
Het moet volgens mij ook met F-Disk kunnen, maar dan moet je beide schijven tijdelijk ff op een IDE (niet ATA) controller hangen. F-disk moet n.l. ergens primaire partitie zien.

Antwoord 2:
Geen probleem, ik heb dezlfde config (1 ata100 + 1 ata60) beide snelheden worden apart ondersteund, dus geen teruggang naar alles 66 maar netjes disk1 op ata100 en disk2 op ata66.

Suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Alle controllers zijn toch ata controllers? Het gaat er dus om dat ik op die tweede schijf alleen een extended partitie aanmaak en geen primaire, en dit lukt dus niet met fdisk. Voor de zekerheid heb ik mijn eerste harde schijf ontkoppeld voor ik fdisk (van bootflop) opstart. Moet ik dit misschien niet doen? Hoe zie je trouwens of je schijf op ata 66 of ata 100 werkt?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het is gelukt! Ik moest ook mijn eerste schijf gewoon aankoppelen. Op elke nieuwe schijf die je dan aansluit kun je dan alleen een Externe Partitie aanmaken, dus dat is mooi. Ik heb ze nu allebei op de beide IDE''s van mijn on-board controller, ik vraag me af of ik nu kan zien dat ze respectievelijk op ultra ata 100 en 66 zijn ingesteld.