Toon posts:

[BC3] HD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omruilen die handel...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey iedereen,
:)
Ik heb vanmorgen een nieuwe HD van 20 Gb in mijn compu gehangen. Het inbouwen ging vrij vlot en bij het opstarten herkende de BIOS hem ook meteen.
Het ging echter fout bij het partioneren, IPV de schijf in 1 partitie te verdelen heeft hij er 3 van gemaakt:( een D: van 502 Mb waar ik niks mee kan (niet formatteren of niks) een E: van 7 Gb waar ik idem ditto ook niks mee kan en als laatste een F: van 4.2 Gb die gewoon perfect werkt.

Ik kan niet meer in m''n FDisk om opnieuw te partioneren

Wie weet een oplossing. *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
low-level format?

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 23:26 schreef Diablow het volgende:
low-level format?
Oei! zover ben ik nog niet in computerland;)

Wat houd een low-level format precies in dan ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Low-level format is het opnieuw opdelen van je HDD in clusters en sectoren , normaal is dit al in fabriek gedaan maar als niks meer baat is dit de ultieme oplossing .

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Hoezo kun je niet meer in je fdisk?? Je stopt er een bootflop in met fdisk.com erop en je start fdisk, wat gebeurt er dan? Een melding "fuck off"? Die low level format is een paardenmiddel, zou absoluut niet hoeven bij een nieuwe schijf, als je echt fdisk niet meer inkomt (dan is er ECHT iets mis) zou ik hem zeker terugbrengen...

Verwijderd

Kan je moederbord wel grote schijven aan ?
Als je een oud moederbord hebt zou dit het probleem weleens kunnen zijn.

Anders terugbrengen, een nieuwe schijf hoort te werken.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:41
Wat misschien wel helpt, is om hem effe aan te sluiten op een Win2k machine en dan met de Disk Administrator effe opnieuw in te delen... is veiliger dan LOW LEVEL, low-level is iets wat je moet zien te voorkomen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Terugbrengen, Low-Level.. allebei onzin. Probeer eerst met FDISK de logische stations te verwijderen, daarna de uitgebreide partitie en daarna de primaire. Als DAT niet lukt is de truuk bijv. om een ghost image er overheen te zetten van 1 partitie. Als je die wilt hebben mail dan.

Concrete Loop Watercooling

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
NOOIT een IDE schijf waar de garantie nog op zit low level formatten. Low level = dag garantie.

Probeer een ander partitioneer programma
Partition magic ofzo :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 01:40 schreef FreeRider het volgende:
Terugbrengen, Low-Level.. allebei onzin. Probeer eerst met FDISK de logische stations te verwijderen, daarna de uitgebreide partitie en daarna de primaire. Als DAT niet lukt is de truuk bijv. om een ghost image er overheen te zetten van 1 partitie. Als je die wilt hebben mail dan.
Hij kon niet in Fdisk stond er (vraag me niet waarom :? )

• BC3 Victim
Probeer het eens met een Disk Manager.

• BC3 Victim
probeer
partion magic
van powerquest
www.powerquest.com
daar kan je wel een demo downloaden (die werkt)

is een goed progie

veel suc6

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op zaterdag 26 mei 2001 02:22 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Hij kon niet in Fdisk stond er (vraag me niet waarom :? )
OK, dan zou FDISK /MBR oplossing kunnen bieden, of zoals ik zei een Ghostje van een lege schijf.

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Thanx voor alle mogelijke oplossingen, maar het probleem is gelukkig opgelost. Na allerlei verwoede pogingen ben ik maar eens op de site van Maxtor zelf gaan kijken (had ik meteen moeten doen)

Hier heb ik het proggie "Maxblast" gedownload die een bootup-diskette maakt voor Maxtor schijven. Nadat de computer met deze diskette op was gestart kon ik de schijf vrij makkelijk opnieuw indelen en partioneren, tevens heeft het proggie m''n bios geupdate omdat die de schijf toch niet helemaal bleek te herkennen.

Al met al heb ik alles weer perfect draaiende....phfew :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Partition magic nodig?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1