Ik heb vanmorgen een nieuwe HD van 20 Gb in mijn compu gehangen. Het inbouwen ging vrij vlot en bij het opstarten herkende de BIOS hem ook meteen.
Het ging echter fout bij het partioneren, IPV de schijf in 1 partitie te verdelen heeft hij er 3 van gemaakt:( een D: van 502 Mb waar ik niks mee kan (niet formatteren of niks) een E: van 7 Gb waar ik idem ditto ook niks mee kan en als laatste een F: van 4.2 Gb die gewoon perfect werkt.
Ik kan niet meer in m''n FDisk om opnieuw te partioneren
Wie weet een oplossing.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Oei! zover ben ik nog niet in computerland;)Op vrijdag 25 mei 2001 23:26 schreef Diablow het volgende:
low-level format?
Wat houd een low-level format precies in dan ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Als je een oud moederbord hebt zou dit het probleem weleens kunnen zijn.
Anders terugbrengen, een nieuwe schijf hoort te werken.
Concrete Loop Watercooling
Probeer een ander partitioneer programma
Partition magic ofzo
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Hij kon niet in Fdisk stond er (vraag me niet waaromOp zaterdag 26 mei 2001 01:40 schreef FreeRider het volgende:
Terugbrengen, Low-Level.. allebei onzin. Probeer eerst met FDISK de logische stations te verwijderen, daarna de uitgebreide partitie en daarna de primaire. Als DAT niet lukt is de truuk bijv. om een ghost image er overheen te zetten van 1 partitie. Als je die wilt hebben mail dan.
partion magic
van powerquest
www.powerquest.com
daar kan je wel een demo downloaden (die werkt)
is een goed progie
veel suc6
OK, dan zou FDISK /MBR oplossing kunnen bieden, of zoals ik zei een Ghostje van een lege schijf.Op zaterdag 26 mei 2001 02:22 schreef Tweaker het volgende:
[..]
Hij kon niet in Fdisk stond er (vraag me niet waarom)
Concrete Loop Watercooling
Hier heb ik het proggie "Maxblast" gedownload die een bootup-diskette maakt voor Maxtor schijven. Nadat de computer met deze diskette op was gestart kon ik de schijf vrij makkelijk opnieuw indelen en partioneren, tevens heeft het proggie m''n bios geupdate omdat die de schijf toch niet helemaal bleek te herkennen.
Al met al heb ik alles weer perfect draaiende....phfew