[BC3] Heeft de winkel gelijk

Pagina: 1
Acties:

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
is mischien niet goeie forum, maar hier komt ie:

besteld bij Xenon webstore: Lite-ON CDW-1210 (retail) 12x10x32
Geleverd: Olidata 12x10x32 met binnenwerk Lite-On CDW1210B. functioneert ok.
Olidata is een italiaans bedrijf dat hardware onder eigen label verkoopt.
Volgens mij klopt toch iets niet, want ik heb LiteOn besteld, dus moet er een LiteOn merkteken opzitten. Aangezien ik ongerust was over garantiegevolgen vroeg ik Xenon om opheldering:

Het antwoord van Xenon:
De writer die u heeft besteld en heeft ontvangen is een LiteOn. Indien de writer is geinstalleerd en goed is aangesloten, zult u bij het opstarten zien dat er een LiteOn writer in zit. Natuurlijk hebben wij ook geinformeerd bij de leverancier hoe de vork in de steel zit.
Deze heeft ons verzekerd dat het LiteOn writers zijn. Er zit alleen geen LiteOn sticker op. Zoals het gebruikelijk is in de computer branche fabriceert 1 of 2 fabrieken de onderdelen voor vele merken. Alleen de naam (lees: merk) is dan anders. De garantie die u heeft, betreft 1 jaar via ons en LiteOn geeft voglens ons 3 jaar garantie. Daarvan kunt u wel degelijk gebruik maken. Hoelang de garantie van LiteOn precies is, dient u de site van LiteOn te raadplegen.
Tot slot bevat de retail versie de brander, twee lege cd-r''s, info-boekje, geluidskabeltje en Nero brandsoftware.
Mocht hier iets van ontbreken, dan vernemen we dit graag van u om dit op te lossen.

Toch zit het me niet helemaal lekker :?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Ja zeg .. da''s dus niet hetzelfde. Ik zou teruggaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik moet HlpDsk gelijk geven je hebt niet hetgene gekregen waarna je gevraagd hebt en waar je voor betaald hebt dus ik zou ook terug gaan. En anders een mailtje naar Consumentenbond ofzo.......is maar een idee??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ik heb ook een keer bij Alternate (goede dozenschuiver trouwens!) een Philips bulk-brandertje gekocht (3810, das 24/2/2... :)) en daar stond NERGENS het merkje op, ook niet op de gebruiksaanwijzing, NERGENS.. maar het was er wel één! :?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Op m''n Aopen 52x en een Aopen 50x die ik bij informatique heb gekocht staat nergens op dat het Aopens zijn, kan je ook niet bij opstarten zien ofzo, maar het zijn wel Aopens.

Verwijderd

Niet accepteren.
Terug brengen.

Punt uit

• BC3 Victim
ARAG
Pieter Storms
Consumentenbond
Kassa
Radar

of gewoon je geld terug eisen, of een Lite-on brander.

Stel je gaat een mercedes kopen en je krijgt een opel, dan accepteer je toch ook niet dat de dealer zegt, Ja maar er zit een Mercedes motor in

Ik zou zeggen bullshit,

Het is geloof ik mogelijk een banktransactie ongedaan te maken (als je het per bank betaald hebt natuurlijk)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Welke sticker bedoel je, aan de voorkant of de boven/onder-kant ?

LITE-ON LTR-12101B staat er bij mij en er zit een stickertje op. Maar die sticker kan de winkel er zelf ook opgeplakt hebben toch.

Sticker aan de boven/onder-kant kan ik niet zien.

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 16:34
Ik heb hier ZEKER weten een LiteOn cdspelertje, 48 speed, maar zowiezo staat er op de buitenkant NIETS! Volgens mij maakt het niet uit, mits LiteOn jou zelf kan garanderen, dat zij inderdaad dat spul leveren. Hoe vaak zie je neit een TV te koop staan, of een monitor, met erbij in de reclame <kleine letters>met <GROTE LETTERS>PHILIPS</grote letters> beeldbuis</kleine letters :). Ik zou gwoeen zekerheid zoeken bij LiteOn zelf :)

Weet t soms wel beter

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Klippy

Still Game

Nou... ik zou er niet zo''n ophef over maken hoor. Het is natuurlijk niet zo erg als het verschil tussen een Mercedes en een Opel.

Vindt t een vrij net mailtje en ach als het werkt zou ik me daar niet zo druk om maken.
In dit geval dan he. Als ik een AMD bestel en ik krijg een Intel, da''s natuurlijk wat anders. Maar ik denk idd dat er weing verschil tussen zit hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:49

Yucko

One clown to rule them all !

Als jij een brander besteld van het merk Lite-On, dan moet ie een drive leveren van het Lite-On en niets anders. Dat toevallig er een andere fabriekant dezelfde drives levert met een ander klepje, wil niet zeggen dat ie dan maar zo eentje mag geven. Waarschijnlijk is die van dat rare merk ook nog goedkoper dan een drive waar wel Lite-On op de voorkant staat.

conclusie: teruggaan en zeggen dat je niet hebt gekregen wat je besteld had. Geen gezeur accepteren want zij zijn fout. (zoals HelpDsk en nog een paar mensen ook al gezien hebben)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Klippy

Still Game

Op zaterdag 26 mei 2001 00:39 schreef JaJoah het volgende:
[..]
conclusie: teruggaan en zeggen dat je niet hebt gekregen wat je besteld had. Geen gezeur accepteren want zij zijn fout. (zoals HelpDsk en nog een paar mensen ook al gezien hebben)
Ze zijn fout ja, maar dat is in dit geval dan toch niet zo erg? Tenminste als ''t klopt wat ze schrijven he :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Als ik de wet nog een beetje goed herinner heb je recht op de volgende dingen:

-of geld terug
-of vervanging voor een echte Lite-on
-of levering van een gelijkwaardig vervangend produkt (staat in hun voorwaarden). Maar dan moeten ze je wel vooraf hiervan op de hoogte brengen, zodat je een keuze kunt maken.

Kortom wat jij wil. Jij hebt het laatste woord.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ruilen voor een lite-on met lite-on stikkertje, of geld terug. punt. :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 01:35 schreef thefirstikke het volgende:
ruilen voor een lite-on met lite-on stikkertje, of geld terug. punt. :)
Dan stuur je hem terug, plakken hun er een stickertje op en krijg je dezelfde drive weer terug. :)

Verwijderd

Vraag om een Plextor sticker :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:25 schreef HlpDsK het volgende:
Vraag om een Plextor sticker :)
En dan verkopen op Ibazar. >:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:25 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Dan stuur je hem terug, plakken hun er een stickertje op en krijg je dezelfde drive weer terug. :)
Die kans is natuurlijk behoorlijk groot dat dat gebeurt.

Verwijderd

Als je een VW besteld en voor betaald en een Seat
"ze komen uit dezelfde fabriek hoor"
krijgt neem je daar toch ook niet genoeg mee :?

• BC3 Victim
Lite-On... als het nou nog om een merk ging...

Gewoon kontakt opnemen met Lite-On en dit melden, vraag gelijk ook aan hun hoe je duidelijk kan herkennen dat het om een genuine Lite-On product gaat...
Als het namelijk werkelijk merkvervalsing is, kan die Olidata fabriek nog wel eens flink aangeklaagd worden voor enkele miljoenen...
Hey, dat is geen Levi''s spijkerbroek, maar een Poolse spijkerbroek met een label erop...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
dank voor alle reacties. De brander werkt prima: 12x branden zonder problemo :P , dus ik heb geen zin in omruilellende. ik zal zelf met Lite-on contact zoeken om garantie te checken.
Het blijft niet netjes van de winkel.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Ik zou dit dus echt niet pikken, die brander die je nu hebt gekregen is waarschijnlijk veel goedkoper als de Lite-On, maar je betaalt wel voor een Lite-On. Dus hun strijken nu "dikke" winst op.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 00:39 schreef JaJoah het volgende:
Als jij een brander besteld van het merk Lite-On, dan moet ie een drive leveren van het Lite-On en niets anders. Dat toevallig er een andere fabriekant dezelfde drives levert met een ander klepje, wil niet zeggen dat ie dan maar zo eentje mag geven. Waarschijnlijk is die van dat rare merk ook nog goedkoper dan een drive waar wel Lite-On op de voorkant staat.

Juist!!!

Hier ben ik het volledig mee eens. Je hebt iets besteld, maar in principe niet gekregen. Dat is toch geen sevice!?

Je moet als consument in NL toch gewoon kunnen kopen wat jij wil en waar jij voor betaald en niet iets opgedrongen krijgen wat de verkoper op dat moment beter uitkomt.

Ik heb zo links en rechts en ook uit eigen ervaring al mijn conclusies getrokken over PC-shops en online shops voor wat betreft klantvriendelijkheid en service. Het enige wat die shops doen is het inkopen van materiaal om het vervolgens door te verkopen met een (kleine) marge zonder enige toegevoegde waarde. Je wordt als tweaker gewoon als nummer behandeld en niet serieus genomen.

Online winkels die spullen niet goed opsturen of nooit reageren op mailtjes en telefoontjes. Met een kluitje het riet ingestuurd worden wanneer je dure AMD core is afgebrokkeld. Vier weken moeten wachten op een reparatie van een cd-rom speler, terwijl ie uiteindelijk toch gewoon omgeruild wordt voor een nieuwe (waar je zelf bij staat!!). Ga zo maar door.

Als je kijkt naar de uitgaven van een gemiddelde tweaker aan computerapparatuur en de daarvoor teruggekregen kwaliteit en service, dan is het behoorlijk belabberd gesteld in dit kikkerlandje.

Het wordt tijd voor een Nationale Tweakers Vakbond met een eigen webshop/winkel, gerund door en voor tweakers met eerlijke prijzen en eerlijke service (en een Noisecontrol Silverado in het assortiment :) )!!!

Dit lijkt misschien een geintje, maar een bedrijfje is zo opgericht en wanneer dit gekoppeld wordt aan Tweakers.net, dan zal het zeer goed lopen. En een winkel/online shop die goed verkoopt, is interessant voor toeleveranciers. Hoe meer toeleveranciers, des te lager de inkoopsprijzen, des te lager de verkoopsprijzen.

Grtzzz

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 10:12 schreef Gert-Jan het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor een Nationale Tweakers Vakbond met een eigen webshop/winkel, gerund door en voor tweakers met eerlijke prijzen en eerlijke service (en een Noisecontrol Silverado in het assortiment :) )!!!

Dit lijkt misschien een geintje, maar een bedrijfje is zo opgericht en wanneer dit gekoppeld wordt aan Tweakers.net, dan zal het zeer goed lopen. En een winkel/online shop die goed verkoopt, is interessant voor toeleveranciers. Hoe meer toeleveranciers, des te lager de inkoopsprijzen, des te lager de verkoopsprijzen.

Grtzzz
Nou, idd, dat lijkt me een goed ID. Dan zou ik echt wel daar aanschaffen.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 10:25 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nou, idd, dat lijkt me een goed ID. Dan zou ik echt wel daar aanschaffen.
Hehe,
dat zijn dus al twee potentiële klanten voor de enige echte Tweakshop!
:)

Grtzzz
Pagina: 1