[BC3] Synchronisatie van gegevensoverdracht??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet iemand of ik optie "Synchronisatie van gegevensoverdracht" moet aanvinken bij de instellingen van mijn harddisk?
Ik heb een ATA 100 schijf van Maxtor op een Highpoint 370 controller op mijn moederbord geplugd.
Heeft deze instelling nog iets te maken met de doublebuffer instelling in de msdos.sys, aangezien dat ook een instelling is voor scsi drives? :?

Alvast bedankt voor de hulp

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
hmm, ik loop hier zelf ook tegenaan!:?

Misschien dat het zin heeft om Highpoint een mailtje te sturen?(ze vermelden nml nix hierover in hun FAQ)

...ben benieuwd.

PS: Ik heb synchronisatie en verbinding verbreken gewoon uit staan!(had ik ooit ergens gelezen).Werkt OK:)

P.

• BC3 Victim
Met de cursor op "Synchronisatie van gegevensoverdracht", dan rechtermuisknop en je ziet of je het aan moet vinken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
De info die je windows geeft als je de rechtermuisknop gebruikt is van toepassing op scsi schijven, maar de schijf die ik heb is dus geen scsi schijf: dat is dus het hele probleem. Evengoed bedankt voor de moeite.
Iemand nog tips?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Geen scsi niet aanvinken voor beide opties..

Heeft geen zin verder voor ide 8-)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 23:57 schreef James_Watt het volgende:
Geen scsi niet aanvinken voor beide opties..

Heeft geen zin verder voor ide 8-)
Zoals James_Watt zegt: niet aanvinken,
is alleen geldig voor SCSI

Verwijderd

Ik heb eens gelezen dat het je cd-rom speler erdoor sneller gaat als je "synchronisatie van gegevensoverdracht" aanzet...
Klopt dat? Zelf heb ik het wel al een half jaar aanstaan en hij werkt in ieder geval nog heel goed...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Bij IDE heeft het geen zin. Voor SCSI is het gewoon broodnodig. Normaal zet windows dit uit voor je CD-ROMspelers. Gevolg is dan een 40X Plextor die op 20X blijft draaien.

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Hoe bedoel je dat met die cdrom op 20x
dus als ik een 52x ide aopen heb draait hij maar op 20 keer als sync.. uitstaat of zie ik het nou verkeerd :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Voor IDE maakt het nix uit, is alleen voor SCSI. Veel mensen zeuren altijd over een UltraPlex 40 die sloom is (20X). Dat komt omdat windows standaard de gegevensstroom van SCSI cd-romspelers afknijpt.

Verwijderd

En in win2000 valt niks in te stellen?
Pagina: 1