[BC3] Seagate Cheetah 18.4gb en IBM ServeRaid 2

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een IBM ServeRaid 2 Ultra SCSI controller gekregen. Een 3 channel Full Length (Mn intakefan moest eraan geloven :( ) PCI controller met de mogelijkheid om 45 drives aan te sturen >:)
Afbeeldingslocatie: http://www-1.ibm.com/support/support_doc/psg/s0020/image/F0CD123CEBDEAC64852567B60043C7C7-0.gif

[url="http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rt=0&rs=0&org=psg&doc=F0CD123CEBDEAC64852567B60043C7C7#""]Klik hier nog meer pics: [/url]

Nu heb ik een oude 2gb IBM drive aan de praat gekregen maar deze is alles behalve snel. Als ik 300 mb van mn ata/100 controller met IBM 307030 naar die drive kopieer dan ben ik is ie ruim 7 minuten bezig. Maar deze hdd is een keer gevallen op een tegelvloer dus dat kan ook wel |:( Maar de grootste ergenis: ik heb hier een 10k RPM seagate cheetah (ST118202LC) liggen die ik op een enkele mogelijkheid aan de praat krijg op dit moment. Als ik de PC aanzet dan hoor je de hdd opstarten maar dan stopt ie weer en gaat ie naar 2 seconden weer proberen op te starten. Na een keer of 20 stopt ie met geluid maken en dan na een halve minuut krijg eindelijk pas mn linux-bootmenu.
Met de configdisk of de biossetup met mag het niet baten, de seagate wordt niet gedetecteerd. :( Zijn er toevallig goedkope controllers voor die schijven? Hij hoeft niet bootable te zijn of zo. Heeft er iemand een idee wat ik over t hoofd heb gezien?

Alvast Bedankt!
edit:
Typo''s

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

geeft die wel een startcommand aan die disk :?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 18:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Wat wil je nu zeggen met die raid controller, dat ie stuk is??? Zoek ff de jumper settings van je hdd op en zorg dat ie opstart zodra er spanning op komt (dus geeen spin-up of motor start delay).

Desnoods zonder hem aan een kaart te hangen. Dan weet je of die disk goed of slecht is. Als je trouwens maar 1 schijf wilt aansluiten op die controller, dan zal ie niet veel sneller zijn dan een normale scsi-controller. RAID-controllers zijn er om meerdere schijven in een RAID oplossing te plaatsen, dan komen ze pas tot hun recht.

(Uit welke IBM server komt ie. Lijkt nl. verdacht veel op een MYLEX-960D, die heb ik nl. ook).

I play my enemies like a game of chess...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Allereerst thnx voor de reply''s.

VictorB: Lijkt mij wel. De IBM hdd die ik hier heb doet t perfect. Alleen veel badsectors door zn valpartij :)

Angelfire: Ik heb geen flauw idee uit welke server dat ie komt.
Ik heb alle jumpersettings geprobeerd maar ik heb er weinig hoop op dat ie mn Cheetah t gaat doen :( Hij start niet met scsi kabel of zonder. Met de Delay Motor Start jumper dr op doet tie helemaal niets :( dan gaat t lampje erop wel knipperen. Ik zal m volgende week nog s proberen met in een andere pjuter. Ik moet die schijf echt aan de praat krijgen >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 18:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Denk dan echt dat je seagate defect is.

Rot voor je.

I play my enemies like a game of chess...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(Uit welke IBM server komt ie. Lijkt nl. verdacht veel op een MYLEX-960D, die heb ik nl. ook).
Zou heel goed kunnen. Mylex is onderdeel van IBM.
Pagina: 1