kaasz | specs | i kick ass for the lord
Primary Master : Hardeschijf
Primary Slave : CD-Player
Secondary Master : Hardeschijf
Secondary Slave : CD-Writer
Primary Slave : CD-Player
Secondary Master : Hardeschijf
Secondary Slave : CD-Writer
stel je hdd=udma66 primary master
stel je cdrom=pio4 primary slave
als je 2 aparaten aansluit op 1 kabel dan wordt de langzaamste snelheid gebruikt op die kabel. dus pio4.
als je het zo bekijkt is die setup dus niet zo geweldig, je hdd draait dan ook in pio4. dus probeer apparaten met een zelfde pio/udma mode aan 1 kabel te krijgen voor meer prestatie...
als ik het mis heb moet je het zegge hoor
stel je cdrom=pio4 primary slave
als je 2 aparaten aansluit op 1 kabel dan wordt de langzaamste snelheid gebruikt op die kabel. dus pio4.
als je het zo bekijkt is die setup dus niet zo geweldig, je hdd draait dan ook in pio4. dus probeer apparaten met een zelfde pio/udma mode aan 1 kabel te krijgen voor meer prestatie...
als ik het mis heb moet je het zegge hoor
hmmz...ja..kan iemand dat bevestigen?
gewoon
hd1 1e master
hd2 1e slave
cdwriter 2e master
cdromdrv 2e slave
wat Dark zei is dus waar
je moet zorgen dat op 1 kabel hetzelfde protocol word gebruikt udma33/66/100
of pio4 of lager als je bager oude hd heb ofzo
geef is wat meer info over je hd + cdroms
hd1 1e master
hd2 1e slave
cdwriter 2e master
cdromdrv 2e slave
wat Dark zei is dus waar
je moet zorgen dat op 1 kabel hetzelfde protocol word gebruikt udma33/66/100
of pio4 of lager als je bager oude hd heb ofzo
geef is wat meer info over je hd + cdroms
Verwijderd
wil ik wel maar...Op vrijdag 25 mei 2001 11:50 schreef scsi-freak het volgende:
ja , alles scsi is beter
kheb een 13,6 gig maxtor en een 60 gig maxtor
liteon writer en aopen cd speler
liteon writer en aopen cd speler
Dus:
Primairy Master: Maxtor 60G
Primairy Slave: Maxtor 13.6
Secondary Master: Aopen
Secondary Slave: Liteon
Desgewenst CDROM/Writer van driveletter omwisselen.. 60G zou ik master laten, zal wel sneller zijn dan je 13.6 (tenzij die 13.6 7200 RPM is). Voordeel van Aopen op Secondary Master is dat dit de lezer is waar je van boot als je in de BIOS aangeeft dattie van CD moet booten.
Primairy Master: Maxtor 60G
Primairy Slave: Maxtor 13.6
Secondary Master: Aopen
Secondary Slave: Liteon
Desgewenst CDROM/Writer van driveletter omwisselen.. 60G zou ik master laten, zal wel sneller zijn dan je 13.6 (tenzij die 13.6 7200 RPM is). Voordeel van Aopen op Secondary Master is dat dit de lezer is waar je van boot als je in de BIOS aangeeft dattie van CD moet booten.
Concrete Loop Watercooling
yup..die 13.6 is 7200 rpm..staan al me OS''en op...die 60 gig is voor backup/FTP
Dan zou ik die 13.6 Master zeten... laden van OS en programmatuur gaat dan ook lekker snel.
Concrete Loop Watercooling
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het bijvoorbeeld ookuitmaakt voor het copieren van cdŽs ofzo. Dat er niet twee apparaten tegelijk kunnen worden aangesproken die op een kabel zitten. Bijvoorbeeld als je on the fly een cd wilt copieren ofzo. Klopt dat, of zit ik er gigantisch naast?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Primary Master : HD
Primary Slave : CD-RW
Secondary Master: DVD
Secondary Slave : CD-Rom
Primary Slave : CD-RW
Secondary Master: DVD
Secondary Slave : CD-Rom
Verwijderd
in veel handleidingen wordt juist aanbevolen om je cd op 2e master en toaster op 2e slave te doen...
Pagina: 1