[BC3] 1GB Jaz Drive + SCSI

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
Ik heb problemen met mijn jaz drive. Hij is denk ik stuk ofzo, maar dat is niet het punt.

In win98 geeft apparatenbeheer een conflict met mijn scsi kaart aan. IRQ-probleem. Er is geen irq meer vrij, dus werkt dat kl*te ding het niet.

Iemand een oplossing?
enne, op mijn scsi-kabel zitten 3 connectoren. 2 voor scsi apparaten. Was het niet zo dat je 7 scsi apparaten kon aansluiten?

alvast thnx

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
SCSI apparatuur lus je door van apparaat 1 naar 2 naar 3 enz. enz. het kan zijn dat je SCSI kaart dus 2x 7 apparaten kan besturen, Wat heel belangrijk is voor SCSI apparaten dat de eerste een het laatste ''Geterminated zijn'' ! (zoniet gaat er vroeg of laat iets kapot

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Don3k
ohh, dat was dat grote blok dus. Ik had hem eraf gegooid wegens ruimte gebrek.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:47
Op donderdag 24 mei 2001 09:30 schreef DonX1 het volgende:
ohh, dat was dat grote blok dus. Ik had hem eraf gegooid wegens ruimte gebrek.
|:( :)
En parity check: alles aan of uit, dan in je scsi bios, write back buffer aan/uit (aan is sneller maar wil wel es buggy doen) eventueel kan hier de snelheid ingesteld worden als iets niet mocht, etc.

if broken it is, fix it you should

• Don3k
scsi kaart heeft geen bios. vreem he?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welke en wat voor een SCSI-kaart heb je?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Non-bootable kaartje dus, da''s op zich geen probleem (Adaptec 2904, 2910, en ander simpel SCSI-spul).

Kabel met drie connectoren is ook niet vreemd, je hebt ze in alle soorten en smaken, dit kabeltje is dus geschikt voor maximaal twee devices, héél normaal hoor!

Terminator is wèl essentieel, tenzij je een ingebouwde terminator in je drive hebt die je eventueel kunt inschakelen (maar da''s volgens bij een JAZ niet het geval.

En dan nog de hamvraag: gebruik je ook externe SCSI-apparatuur in combinatie met interne SCSI-spullen? Want dán heb je al snel een probleem als je de handel op één kanaal wilt gooien!

• Don3k
probleem is inmiddels al opgelost.

Jaz drive is naar de knoppen....
Pagina: 1