Toon posts:

[BC3] harde schijf kraakt??

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
waarom hoor ik me harde schijf nu kraaken als ik iets open maak of als ik iets groots open
thnx

ps dit had ik niet eerst of komt dit door
*dat ie voller ziet me harde schijf
*dat ik patities heb gemaakt
thnx

Verwijderd

Als hij echt kraakt zou ik NU een backup maken.

Verwijderd

Zeker een IBM....
Mocht ik het goed hebben moet je van de site de DRIVE FITNESS TEST halen..

Die test hem en geeft je een resultaat waar je mee naar je dealer toe kan stappen.
(met zo''n resultaat krijg je eerder een vervangende schijf, of nieuwere schijf tegen meerprijs.)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En als je geen dealer hebt?

Met dat probleem zit ik nu dus.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:22 schreef Maus het volgende:
Zeker een IBM....
Mocht ik het goed hebben moet je van de site de DRIVE FITNESS TEST halen..

Die test hem en geeft je een resultaat waar je mee naar je dealer toe kan stappen.
(met zo''n resultaat krijg je eerder een vervangende schijf, of nieuwere schijf tegen meerprijs.)
wat is dat dan dat kraaken
en waar kan ik die test doen
thnx
ps is dat kraaken ernstig??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 23 mei 2001 23:23 schreef thedolf het volgende:

Gewoon met ibm zelf contact opnemen, serienummer bij de hand hebben

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 23:18 schreef ruffryder16 het volgende:
waarom hoor ik me harde schijf nu kraaken als ik iets open maak of als ik iets groots open
thnx

thnx
Ik heb precies hetzelfde probleem maar hij blijft het voorlopig nog wel doen bij mij
IBM 45GB DTLA

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 23:28 schreef ruffryder16 het volgende:

[..]

wat is dat dan dat kraaken
en waar kan ik die test doen
thnx
ps is dat kraaken ernstig??
Ja, wat is dat dan dat kraken, dat willen wij ook wel weten. Is het gewoon hevige schijfactiviteit of klinkt het meer "mechanisch"? Geluid ff opnemen en hier posten lijkt me het handigst.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:31 schreef Dave_ het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem maar hij blijft het voorlopig nog wel doen bij mij
IBM 45GB DTLA
hoe bedol je voorlopig
maar is het ernstig voor je pc als hij kraakt
en kan je het niet oplossen zonder een nieuwe te kopen
thnx

Verwijderd

Ik had een defective drive. Voor de duidelijkheid: Hij functioneerde nog wel, maar ik ging voor de performance en die was minder.

DTLA 30 GIG.
Heb het geluid opgenomen. staat voor de liefhebber in wav formaat op
http://mausie.myweb.nl

Wat ik van de Topic starter nog niet gehoord heb, is of het nou wel degelijk een IBM is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:33 schreef edwinv het volgende:

[..]

Ja, wat is dat dan dat kraken, dat willen wij ook wel weten. Is het gewoon hevige schijfactiviteit of klinkt het meer "mechanisch"? Geluid ff opnemen en hier posten lijkt me het handigst.
ik heb het opgenomen en hoe plaatje een bestand hier dan

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Is het echt een krakend geluid of meer een soort tikkend geluid?

Als het dat laatste is, dan is ie in ieder geval stervende.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 23:23 schreef thedolf het volgende:

Laat dit een les wezen. Harde schijven koop je altijd bij een winkel (met service en voorraad)!!
Mensen onderschatten hoe onthand ze kunnen zijn als hun HD het niet goed doet.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 23:18 schreef ruffryder16 het volgende:
thnx

thnx
Zelf heb ik een Maxtor (getweaked) 30 GB. Als hij veel moet zoeken "kraakt" hij, dat zijn de koppen die je hoort. En vooral bij zeer grote bestanden wil het wel eens voor komen dat hij dan kraakt, maar dan wordt het hoog tijd om te defragmenteren. Kraakt die schijf van jouw ook als hij niet moet zoeken. Als dat het geval is dan is je schijf wel naar de klote.

Zo ver ik het kan op maken uit wat je schrijft is er niks aan de hand en moet je alleen effen defragmenteren :+

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 23:33 schreef edwinv het volgende:

[..]

hahhahhah>:) :) leuke opmerking ik moet zoals gewoonlijk weer eens lachen.
maar ff zere neus, komt dit wel vaker voor met ibm schijven? ik hoor vaak dat ze vlak naar aankoop al stuk kunnen zijn?

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er stof in je harddisk of een los schroefje, maak ''em ff open en maak ''em ff schoon met wat Cif

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:00
Op donderdag 24 mei 2001 00:01 schreef Joe_CoolKast het volgende:
Waarschijnlijk zit er stof in je harddisk of een los schroefje, maak ''em ff open en maak ''em ff schoon met wat Cif
L:DL

Verwijderd

Sterker nog. eerder!
Wanneer je hem afrekent al

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:54 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

Zelf heb ik een Maxtor (getweaked) 30 GB. Als hij veel moet zoeken "kraakt" hij, dat zijn de koppen die je hoort. En vooral bij zeer grote bestanden wil het wel eens voor komen dat hij dan kraakt, maar dan wordt het hoog tijd om te defragmenteren. Kraakt die schijf van jouw ook als hij niet moet zoeken. Als dat het geval is dan is je schijf wel naar de klote.

Zo ver ik het kan op maken uit wat je schrijft is er niks aan de hand en moet je alleen effen defragmenteren :+
allen als ik iets open dan kraakt ie.
dus als ik hem defragmenteer dan kraakt ie niet meer dat kan wel want ik heb helemaal niet defragmenteerd
thnx

Verwijderd

Ik heb het geluid effen gehoord van je schijf. Echt gezond vond ik het niet klinken, maar het schijnt dat dit de normale geluid is van een IBM schijf. Je hoort die koppen gewoon zoeken en weg schrijven. Als je niks doet op je PC maakt hij dan nog steeds van dat geluid of is de schijf dan stil.

Verwijderd

ik neem aan dat het hier om een IDE disk gaat? Ik heb een SCSI in m''n servertje zitten en die maakt meer lawaai dan een autobus zonder uitlaat (geen IBM). Dus er zijn meerdere mensen met het probleem, volgens mij kan het niet kwaad, tenzij die echt tikt. Dan wordt het volgens mij tijd voor een bezoekje aan de plaatselijk hardwareboer... :P

• BC3 Victim
dit geluid heb ik nog nooit gehoord maar het is niet constant...dus??.
scsi schijven kunnen lekker knetteren dat vind ik gewoon mooi om te horen.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:15 schreef dragak het volgende:
dit geluid heb ik nog nooit gehoord maar het is niet constant...dus??.
scsi schijven kunnen lekker knetteren dat vind ik gewoon mooi om te horen.
zou bij van het geluid een cdtje branden voor in de auto :+

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:08 schreef AMADEUZ het volgende:
Ik heb het geluid effen gehoord van je schijf. Echt gezond vond ik het niet klinken, maar het schijnt dat dit de normale geluid is van een IBM schijf. Je hoort die koppen gewoon zoeken en weg schrijven. Als je niks doet op je PC maakt hij dan nog steeds van dat geluid of is de schijf dan stil.
Je moet het wel volgen hiero.
Dat was het geluid van mijn HD. en die is allang teruggegaan naar IBM.
Heb nu nieuwe.
Voor alle duidelijkheid: Dit geluid hoort NIET!. Het ontstond alleen bij het copieren van grote bestandeen.
Voor de mensen die het liever niet beluisteren omdat het te groot is. Eerst denk je dat je schijf vastloopt en vervolgens piee ee ep. kraak.
Heb je dit. Breng hem dan weg. Maar eerst de DFT

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] :)

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 23:22 schreef edwinv het volgende:
Als hij echt kraakt zou ik NU een backup maken.
Waarom een NU een backup maken?? ik heb hier ook een HDD nou die hoor je wel als ie leest... (scsi:7)

Verwijderd

Mijn Western Digital 8 GB (ja, is een verrot ding) kraakt ook als de t*r*ng. Hij doet dat al zo lang als ik hem heb, maarja, je went eraan. :(

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 18:10
hoi... zag deze topic, en heb er ook problemen mee... tis een Maxtor 30GB (dus al te oud voor garantie)...

nu is het zo dat met het schrijven van bestanden bij elk 'nieuw' bestand dat hij schrijf je een 'tik" hoort zeg maar... is dit zeker het teken dat ik vast een begrafenis voor deze jongen moet gaan regelen? of is het gewoon de oudheid van de schijf???

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Oude schijven gaan niet zomaar tikken. Misschien blijft hij het nog jaren doen, maar voor de zekerheid zou ik toch een backup maken en er geen belangrijke data meer op bewaren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

boemboem: het is niet de bedoeling om oude topics uit de sloot te halen :)

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Dit zou al je vragen moeten beantwoorden. Voor de rest raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens aandachtig te lezen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.