De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je kunt het programmaatje vindin in je systeemwerkset.
Je gebruikt waarschijnlijk nu FAT16 die schijven die niet groter zijn dan 1,99Gb ondersteunt. Met FAT32 kun je veel grotere schijven ondersteunen/gebruiken.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
haal de schijf leeg en verwijder alle rommel met fdisk (partitities en troep) vervolgens windows 98 cd erin, en die doet de rest dan weer (fat 32)
Succes
Om grotere partitie''s te maken moet je FAT32 bestandsindeling gebruiken! Deze zit bij Windows 95 OSR2, OSR 2.5, Windows 98, Windows ME, Windows 2000.
De volgende zaken moet je doen:
1. Maak een win95 OSR2 of hoger bootdiskette (je kan m altijd downen van www.bootdisk.com)
2. Start op met de bootdiskette.
3. Draai FDISK (En kies voor J of Y bij ondersteuning voor grote schijven) en verwijder alle partities die er nu op staan (Let op! Hierbij gaat de data die er nu op staat verloren!)
4. Maak een nieuwe partitie aan die 17 GB is.
5. PC Rebooten met bootdisk
6. HD Formateren.
7. Windows Setup draaien.
webOS all the way!
Het is inderdaad in MSdos geformateerd.
Dus ik moet nu de C schijf formateren.
Daarna met f disk gaan werken en de instrukties volgen??
Gr.Ruwan
eerst fdisken in win98 of hoger
en dan formateren anders heeft het niet veel zin namelijk
na fdisk altijd weer opnieuwe formateren !
Sommige mensen....
Ik heb zo''n 16 gig er op staan nu.
Maar nu wil ik dan nog 2 extra patities erbij hebben.
Dus de bestaande C schijf en dan nog een D en een E schijf.
Hoe maak ik die??
En verlies ik dan geen data zoals dat ik dan weer alles opnieuw moet formateren en windows er opnieuw op moet zetten??
Gr.Ruwan
Verwijderd
Uiteraard kan je je C: partitie niet kleiner maken dan dat er aan data op staat (dus als er al voor 15 GB op staat kan je geen C: schijf van 10 GB maken maar dat lijkt me logisch)
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie