[BC3] Vaag brander probleem

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Brander: Yamaha 4x4x16x
Computer: K6-2-400, 40 Gb Hd, DVD, 96Mb Ram

Probleem: Branden doet ''ie prima, mits ik onder de 300 á 400 Mb blijf -> anders geeft hij een focus/track error. Hij ''skipt'' dus ergens iets.

Opmerking: Nu is deze brander niet zo betrouwbaar (hij komt uit een reparatiestapel voor slechts 20 piek), maar als hij goed die kleine CDR''s kan branden, waarom kan hij niet groter?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
HELLUP!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Op woensdag 23 mei 2001 12:14 schreef sebastius het volgende:
HELLUP!!!
hulp komt heus wel hoor ;)

• BC3 Victim
Welke brandprogramma''s heb geprobeerd?

• BC3 Victim
Het lijkt me dat "een focus/track error" er op duidt dat de laser de track van de cd niet goed kan volgen.
De cdbrander komt van een reparatie-stapel, natuurlijk niet voor niets.

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 12:15 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

hulp komt heus wel hoor ;)
Dat kan wel, maar ik ben ontiegelijk ongeduldig >:)

• BC3 Victim
Nero 5.5 (ofzo, de nieuwste iig.)

Het gebeurt overigens ook al in de simulation.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Open je brander, veeg de geleiderails af met een niet-pluizende doek. Veeg hierna de rails in met lagervet, niet te veel.
Hou er rekening mee dat je wat extra vet gebruikt, de laserkop moet dat vet nog uitvegen want onder de laserkop zit niks.

Ik denk namelijk dat er een slecht gesmeerd stukje op je geleiderails zit waardoor je laserkop even stilstaat en dan te ver doorschiet.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BC3 Victim
Aha. Invetten. Ga ik es effe bekijken. Meteen laser schoonmaken e.d. Ben benieuwd!

Dank jullie wel!

• BC3 Victim
Okee, dat heeft dus allemaal niet geholpen. De log van nero:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16:12:42    #10 SCSI -1119 File Cdrdrv.cpp, Line 1392
    SCSI Exec, HA 0, TA 1, LUN 0, buffer 0x0365D9AC
    Status:     0x04 (0x01, SCSI_ERR)
    HA-Status   0x00 (0x00, OK)
    TA-Status   0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
    Sense Key:  0x04 (KEY_HARDWARE_ERROR)
    Sense Code: 0x09
    Sense Qual: 0x00
    CDB Data:   0xAA 0x00 0x00 0x02 0xF4 0x72 0x00 0x00 0x00 0x1E 0x00 0x00 
    Sense Data: 0x70 0x00 0x04 0xD3 0x00 0x00 0x00 0x0A 
            0x00 0x00 0x00 0x00 0x09 0x00 

16:12:42    #11 mmc -1119 File Writer.cpp, Line 311
    Track following error

• BC3 Victim
En hij is IDE, mochten jullie je dat afvragen (en op verschillende posities en kabels hetzelfde probleem).

Verwijderd

Ik vrees dat ''ie gewoon op aan het raken is.

Verwijderd

Ik heb ooit bij een helpdesk van een niet te noemen CDR brander merk gewerkt en ik kan me vaag herinneren dat dit bij dat merk toen kwam door een of ander veertje wat in het loopwerk zit.
Aangezien metalen veertjes de vervelend neiging hebben om na enige tijd lam te worden (uit te rekken)...

Kortom je voelt ''m al...

Ok, dit zat in 1 v/d eerste branders OOIT, maar je weet maar nooit natuurlijk...

Wat is het merk/model van dit ding eigenlijk? Misschien is het wel die Philips CDD2100 >:) (OEPS :P )

• BC3 Victim
Gelukkig was de brander niet duur.

Verwijderd

Dat verhaal van dat veertje van de flipsen CDD2000 is heel oud en hielp nooit. pfoeh !!

Trouwens,
Je kunt nu een LG 8x4x32 brander kopen voor F 239,= (Comptechworld maar anderen zullen um ook wel goedkoop hebben)
Tijd voor wat nieuws ;)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 08:07 schreef Hooi het volgende:
Dat verhaal van dat veertje van de flipsen CDD2000 is heel oud en hielp nooit. pfoeh !!
CDD2000 inderdaad ;) Met de 2200 was weer wat anders...
Misschien een oud verhaal, maar zeker geen fabeltje ! Dat mochten we toen niet toegeven, maar dat was bij Philips bekend en als je nog garantie had werd ook dat onderdeel vervangen.

Pim

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Voor fl 298,- heb je een lite-on ! Beter dan die LG en burnproof, ga ik straks zelf ook bestellen :)

Verwijderd

Nou,
bliekp,

ik heb het heel vaak voorbij zien komen zie je.
(Ik had er zelf ook een, zo''n CDD2000.)
Ik had met mezelf afgesproken :
"Als de branders onder de Hfl.1000,= komen koop ik er ook één !!"
En dan maar zitten wachten toen die dingen nog 16.000,= kostten .. :'(

B-)

Maar ik heb nog nooit iemand gezien of gesproken waar het hielp, omdat het alleen gebeurde denk ik als de brander nog redelijk nieuw was. Na een jaar of zo was de laser al versleten, dus dat veertje hielp dan geen bal. Dat was wanneer iedereen mat dat artikel/handleiding aankwam, en maar proberen jongens..
Dat werd dus altijd maar een nieuwe kopen...

:P M''n bovenste beste broer kwam d''r ook weer mee aan zetten toen ik dat ding al jaren op de schroothoop had liggen.. :P

Gillen dus .

:Y)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 09:51 schreef Hooi het volgende:
Maar ik heb nog nooit iemand gezien of gesproken waar het hielp, omdat het alleen gebeurde denk ik als de brander nog redelijk nieuw was. Na een jaar of zo was de laser al
Het grappige was dat ik de meeste mensen aan de telefoon kreeg bij die helpdesk als ''ie net voorbij de fabrieksgarantie was (15 maanden). Echt heel lullig voor al die mensen.

De CDD3610 daarentegen was een stuk beter (alhoewel ik hier op GoT wel eens mindere verhalen over dat ding heb gehoord, maar toen werkte ik daar niet meer >:) )

Pim

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 09:58 schreef bliekp het volgende:

[..]

Het grappige was dat ik de meeste mensen aan de telefoon kreeg bij die helpdesk als ''ie net voorbij de fabrieksgarantie was (15 maanden). Echt heel lullig voor al die mensen.
Yeehhh...
Zekers.. en dan hadden ze al zeker 20 onderzettertjes gemaakt. Ik hoop dat ze niet al te kwaad op je waren.

:+

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Heee, ik heb de Philips 460 en dat is hetzelfde apparaat als de Yamaha van de topic starter. Ik heb dus ook die track following error en probeer er al weken achter te komen waar dit aan ligt. Ik heb er ook een topic over lopen. Zoek maar eens op "track following error".
Pagina: 1