Toon posts:

[BC3] HD of voeding stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Dit had misschien ook in algemeen gekund, maar wat lastig kiezen. Ik heb namelijk 2 fan''s aangesloten op de voeding. Ik wilde oorspronkelijk degene uit me HD halen en doorlussen, maar toen ik er net aan had zitten rukken zag ik dat er nog een open plek beschikbaar was, waar ik ze ingestoken heb. Na veel geklooi deed ie het.

Beide fans deden het, maar toen rebootte de pc ineens, nog voordat windows geboot was. Het begon ook te stinken. OOPS...

Ik dus de boel uitgezet en de fans weer weggehaald, nog een keer geboot: HD werkt niet. Het gaat hier om de tweede HD, de eerste HD deed het wel, dus booten werkte. Ook in de Bios is maar 1 HD te vinden.

Ik heb het voedingstekkertje van de eerste HD verwisseld met de tweede, ook dat werkte niet. Opvallend was overigens hoe zwaar het voedingstekkertje loskwam uit de tweede HD, nog strakker als de eerste. De vellen hangen echt los aan me vinger (maar hij is er uit >:)). Ik heb de kabels voor de data omgedraaid, maar dat was het ook niet. Ik heb de HD eruitgehaald, maar ook daar zie ik niets bijzonders aan. De pinnen van de stekker waar de voeding in moet ziet er ook goed uit.

Wat kan het zijn? Please help me, ik wil graag me gegevens van de tweede HD hebben :(.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij durven jullie het slechte nieuws niet te brengen...

Maar...ik kan het hebben hoor...echt....;).

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

hmm en als je nou die 1e, werkende, HD eruit haalt en alleen deze erin hangt...herkent ie hem dan ook niet?

Ik hoop trouwens niet voor je dat je HD doorgebrand (ofzo) is...aangezien je wat rook...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 18:29 schreef Frank83 het volgende:
Volgens mij durven jullie het slechte nieuws niet te brengen...

Maar...ik kan het hebben hoor...echt....;).
LOL
Nee maar ik weer ook niet wat het kan zijn...ik denk dat je voeding kapot aan het gaan is...Leen is van een vriend een voeding en kijk of ie het dan wel helemaal doet...

Succes ermee!
En sterkte in de moeilijke tijd...:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat al me belangrijke gegevens voor school, mp3z en installatie bestanden nog net op de eerste HD staan...

dus ik ben God al heel dankbaar ;).

Maar ik kan me niet voorstellen dat het aan de voeding ligt, aangezien alle andere hardware perfect werkt...ook het wisselen van stekkertjes heeft geen effect...

Verwijderd

Topicstarter
alleen de eerste hd erin pluggen werkt ook niet, had ik ook al geprobeerd. Maar als dat ding doorgebrand zou zijn, moet je toch wel wat zwarte plekken kunnen vinden? Ik zie nix...

BTW, waarom zou dan precies die HD doorbranden?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 18:39 schreef Frank83 het volgende:
alleen de eerste hd erin pluggen werkt ook niet, had ik ook al geprobeerd. Maar als dat ding doorgebrand zou zijn, moet je toch wel wat zwarte plekken kunnen vinden? Ik zie nix...

BTW, waarom zou dan precies die HD doorbranden?
Ik heb geen idee...
In ieder geval succes verder...
Ik ga nu :Y)

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Àls het echt aan je voeding ligt, dan ben je daar heel snel achter.

Koppel dan je "kapotte disk" verwijder CD-rom en evt brander en werkende HD van de voeding. Maar ik vrees dat je schijf te weinig STROOM kreeg en daardoor wel eens naar de...

"eeuwige bitje en bytejes is gegaan"

:)

Maar toch succes ermee !

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Aan jou heb ik gelukkig veel ;). Toch bedankt voor de moeite. Ik denk dat ik hem maar ritueel ga cremeren en nog ff extra paar trappen na geef....

HD''s zuigen...als ze het begeven :'(.

Echt niemand meer tips? Ervaringen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je D-Devil?

Alstie te weinig stroom krijgt gaat ie toch niet stuk? Het verwijderen van de fans moet dan toch weer genoeg zijn om hem te laten werken?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 18:46 schreef Frank83 het volgende:
Aan jou heb ik gelukkig veel ;). Toch bedankt voor de moeite. Ik denk dat ik hem maar ritueel ga cremeren en nog ff extra paar trappen na geef....

HD''s zuigen...als ze het begeven :'(.

Echt niemand meer tips? Ervaringen?
Geen dank, maar had je nou al geprobeerd om die "kapotte" HD er alleen in te hangen?
Doet het dan zeker ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Om mezelf te quoten:
alleen de eerste hd erin pluggen werkt ook niet, had ik ook al geprobeerd
nee dus :(.

27,4 GB...helemaal naar de maan...laatste poging:

echt niemand?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 22 mei 2001 19:04 schreef Frank83 het volgende:
Om mezelf te quoten:
[..]

nee dus :(.

27,4 GB...helemaal naar de maan...laatste poging:

echt niemand?
Maak hem eens open en kijk of je iets herkenbaars ziet van verbranding ofzo...Dan weet je het snel genoeg...Trouwens ik zou je HD niet wegknikkeren...Gewoon opsturen naar je fabrikant en zeggen dat opeens je HD het niet meer deed...dus niet zeggen dat je met de kabels zat te kloten natuurlijk;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah...maar deze was van de vrachtwagen gevallen...dus ik weet niet of dat wel zo verstandig is ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat Fujitsu in Maarssen zit, 1 keer raden waar ik woon :D.

Misschien toch ff langsgaan ;).
Pagina: 1