De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
bij de fabricant kun je meestal een proggie downen om ook grote hd''s op oude bakkies te kunnen draaien...of dat ook op debian draait weet ik niet......
Zo''n programma gaat gewoon lukken. Het nest zich in de MBR, alwaar Debian LiLo zal neerzetten. diskmanagers zijn echter wel zo slim om nog een stukje nep-mbr te maken, waarin lilo dan kan.
Heb ik ook gedaan met een Award bios: Ik moest een Y2K fix in de MBR gooien, maar dat lukte niet omdat ik een unknown diskamanager gebruikte (logisch: BIOS zegt 73MB, terwijl er echt 4,3GB schijf was). Toen maar een diskmanager erop en daar weer die Y2K fix op.
Heb ik ook gedaan met een Award bios: Ik moest een Y2K fix in de MBR gooien, maar dat lukte niet omdat ik een unknown diskamanager gebruikte (logisch: BIOS zegt 73MB, terwijl er echt 4,3GB schijf was). Toen maar een diskmanager erop en daar weer die Y2K fix op.