[BC3] oorzaak van crc error?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Laatst heb ik met partition magic mijn raid partities een beetje anders ingedeeld. Het heeft dus een groot aantal bestanden verplaatst. Bij het uitpakken van een zip file kreeg ik een crc error. :( Deze error zat voor de operatie van partition magic er niet in. Daarna heb ik meerdere zip files uitgepakt om te kijken of meer files beschadigd waren. Dit was niet het gaval.

- Wat kunnen de oorzaken zijn van crc errors?
- Bij welke andere soorten bestanden zijn deze errors schadelijk/hinderlijk?
- Komen deze fouten ook voor bij niet-overgeklokte machines waarbij grote hoeveelheden data wordt verplaatst?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Een CRC error houdt in dat een bestand niet gelezen kan worden. Bij een Cdromspeler betekent het dat de cd of laser vies is of niet goed werkt. Bij ZIP bestanden betekent het dat de informatie in het ZIP bestand niet klopt met de uiteindelijke informatie die uitgepakt moet worden. En dan krijg je CRC errors. Het bestand is waarschijnlijk beschadigd maar misschien dat je het nog kunt repareren met een ZIP-FIXER (kweenie of die er zijn, probeer altijd in dos, werkt af en toe wel eens)

good luck

ps heeft niets te maken met de kloksnelheid van je sys

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Mijn hd''s zijn gewoon brak ben ik nu achter gekomen. Ik heb twee ibm dtla 45gb. Ik d8 ff dat het aan het overklokken lag. Maar gisteren had ik precies dezelfde problemen nadat ik hem terug geklokt had.

Ik krijg nu super vaak crc errors. Als ik een directory van 200mb inpak en daarna weer uitpak heb ik al minstens twee crc errors. Ik hoop dat de garantieverlening een beetje ok is. :(