"Perl 4 Life"
Ik heb nu een nieuwe en deze doet het perfect.
Verwijderd
Nog weinig problemen gehad met branden op 16 speed, alleen Imation 8 speed certified gaf flinke leesfouten, de rest deed het prima, ook Verbatim 8 speed certified.
Burn Proof heb ik nog weinig hoeven te gebruiken, mn buffer blijft altijd wel op 90% of hoger
Verwijderd
Prima bakkie!
"Perl 4 Life"
Dus in CDRWIN 4.0 doet hij het gewoon.
"Perl 4 Life"
Verwijderd
Voorgaande versies weet ik niet.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kickass fikker man! En dankzij BurnProof gewoon alles kunnen doen tijdens het fikken en toch een buffer hebben van 95%
Die werkt super, heb m nou 3 weken... CDRWin 4.0a Beta, CloneCD 2.8.5.2 en WinOnCD 3.8 supporten m
webOS all the way!
Verwijderd
Dat klopt, ziet er wel wreed uit!Op maandag 21 mei 2001 22:49 schreef MADSMILE het volgende:
Trouwens er schijnt ook een koelfannetje op de achterkant te zitten he ? IVM de temperatuur ?
Heb hem zelf net een week, en ben er tot nu toe dik tevreden mee (80 minuten CD''tje rond de 5 minuten gebrand, geen enkele toaster gehad tot nu toe...)
Ik heb wel toasters gehad maar dat was om het simpele feit dat ik te oude Intel ultra ATA drivertjes had geinstalled voor mijn intel 815 mobo onder win 2000, en bij cdrwin geen burn-proof aangeschakeld, dat zag ik pas nadat ik 10 cdr-tjes verneukt had!Op maandag 21 mei 2001 23:08 schreef MaReVin het volgende:
[..]
Dat klopt, ziet er wel wreed uit!
Heb hem zelf net een week, en ben er tot nu toe dik tevreden mee (80 minuten CD''tje rond de 5 minuten gebrand, geen enkele toaster gehad tot nu toe...)
Verwijderd
Uit de winkel komt die met een firmware die geen raw writing support, toch??
Hebben ze daar al een nieuwe firmware voor gemaakt?
je hoort ook steeds weer verhalen dat branders hetzelfde zijn..sanyo = plextor = waitec
maar niet alleen het frontje wordt door de fabrikant vervangen, er zijn ook andere dingen die van betere kwaliteit zijn. Plextor is dus gewoon beter dan bijvoorbeeld de waitec..(flame war coming up!
kortom: plextor 16 is een goeie keus
Zit ook op mijn 4/2/20Op maandag 21 mei 2001 22:49 schreef MADSMILE het volgende:
Trouwens er schijnt ook een koelfannetje op de achterkant te zitten he ? IVM de temperatuur ?
Verwijderd
maar.... je kunt anders ook nog wachten ehehehe
Ik wil geen flamewar starten, maar ik ben door Plextor Europe bevoegd om bepaalde uitspraken te doen in verband met hun writers omwille van de (al of niet opzettelijke) foutieve informatie die de laatste tijd over Plextor wordt verspreid.Op dinsdag 22 mei 2001 09:05 schreef RdB het volgende:
ook steeds weer verhalen dat branders hetzelfde zijn..sanyo = plextor = waitec
maar niet alleen het frontje wordt door de fabrikant vervangen, er zijn ook andere dingen die van betere kwaliteit zijn. Plextor is dus gewoon beter dan bijvoorbeeld de waitec..(flame war coming up!)
Dat een Plextor een Sanyo drive zou zijn is een fabeltje. Onderstaande post is een copy/paste van een bericht dat ik meermaals hebt gepost (we gaan het niet steeds opnieuw typen)
Voor de laatste keer (hoe dikwijls ga ik dat nu zeggen? )... Ik weet niet waar jullie het steeds vandaan halen of wie er met de onzin is begonnen. Een Plextor drive is geen Sanyo drive!!! Plextor maakt inderdaad gebruik van bepaalde componenten van Sanyo, maar je Sony TV is toch ook geen Philips TV omdat er chips van Philips inzitten?
Hier nogmaals het verhaal van Sanyo vs Plextor:
Sanyo is een enorm groot concern en heeft verschillende fabrieken. Ze maken dan ook alles, van stofzuigers tot HiFi en video, van basis componenten tot afgewerkte producten.
Een van hun fabrieken maakt Optical Laser Pick-ups. Plextor (en andere Japanse fabrikanten) zijn al jaren een grote afnemer van deze componenten.
Een andere Sanyo afdeling maakt LSI''s, oftewel chips, voor verschillende toepassingen. Een daarvan is de CD-ROM/CD-Recorder encoder/decoder met geïntegreerde ATAPI of SCSI interface. Dit is ook een component die aan verschillende Japanse fabrikanten, incl. Plextor, wordt verkocht.
Er is ook een kleine Sanyo afdeling die complete recorders bouwt, natuurlijk met gebruik van de eigen basis componenten. Sanyo kan natuurlijk moeilijk bij de concurrent gaan kopen, Plextor heeft hier alle vrijheid.
Plextor koopt dus enkel de pickup en een chip van Sanyo. Al de rest wordt ergens anders gekocht of zelf gebouwd (PCB, mechanisme of loopwerk). Ook de firmware wordt door Plextor zelf ontwikkeld, en dat is nu het onderdeel dat het meest belangrijke is: de kwaliteit van een drive wordt voornamelijk bepaald door de firmware: hoe sterk de routines zijn geoptimaliseerd voor een snelle respons, in hoeverre de mogelijkheden van de chips worden ondersteund, enz...
De Plextor firmware engineers zorgen ervoor dat de firmwares zo geoptimaliseerd mogelijk zijn. En de resultaten zijn er. Er zijn maar weinig reviews waar de Plextor drives niet bovenaan staan!
BURN-Proof is een uitvinding van Sanyo, en in al hun huidige chips geintegreerd. Elke concurrent zal/kan het dus toepassen. Maar de verwerking door de firmware (en dus de snelheid en precisie) is voor elke fabrikant anders.
Verder zijn er natuurlijk de uitmuntende Plextor support, de flexible productontwikkeling en de utilities waar geen enkele fabrikant Plextor nadoet. Het gehele pakket van toegevoegde waarde moet bekeken worden, samen met de drive. En niet enkel de hardware op zich.
Als je me niet op m''n woord gelooft dan kun je eens op www.cdrinfo.com gaan rondneuzen waar de situatie ook reeds meerdere malen werd uitgelegd...
Ik heb nu geen zin om door het hele nieuwsarchief van CDRInfo.com te gaan spitten maar in de review van de Plextor 12/4/32 wordt al informatie gegeven.
http://www.cdrinfo.com/hardware/plextor124ts/index.shtml
"this small company (Plextor) was able to rise and gain a prominent position among the final product assemblers and makers. Owing its fame on the unique quality of the underlying components, their first rate rotors and the superb firmware they have been equipping their drives with.
Plextor uses major components from various manufacturers. For the recorder production, they purchase the OPU (Optical Pick-Up) and Decoder LSI from Sanyo. CPU, memory, DSP, spindle motor, etc. come from other manufacturers. Plextor develops it''s own schematics, PCB, mechanism and firmware. In comparison to other drive manufacturers, they spend more engineering time and effort to integrate and support all the features of the components (high-speed reading, DAE speed and precision) in the firmware. This makes the difference in a Plextor drive. Even they use (some) components, which also used by their competitors, performance and features are in most cases higher."
Zo, ik hoop dat dit het verhaal duidelijker maakt.
nogal benieuwd want met sommige koelers heb ik nogal slechte ervaringen qua geluid
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb zelf een CDRW-plaatje van Sony en die kan max op 10x.
Belangrijk is natuurlijk ook de snelheid waarop de CDRW is geformatteerd, een quick erase pakt natuurlijk de snelheid van de oorspronkelijke formattering.
Verwijderd
In 1 middag 15 gig gebrand, zonder een cd te verkloten. (tayo yuden spindel)
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
dat burnproof is echt een uitvinding!
in 5 min. een cd''tje gefikt
tot nu toe geen enkele (platinum) cd verkloot (heb hem ongeveer een maand)
is wat prijzig, vooral als je kijkt naar andere branders als lite-on (etc...)
maar plextor is wel kwaliteit en dat vind ik toch wel het belangrijkste
Verwijderd
Verder blijken nieuwe plextors niet meer een oude firmware aan te kunnen (is disabled).
Toeval?? Lijkt me niet; alles wordt immers uitvoerig getest. Opzettelijk dus!
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
webOS all the way!
Mijn Yamaha 8x4x24 SCSI heeft ook een fannetje erop.... is dat niet iets heel normaals ?Op maandag 21 mei 2001 22:49 schreef MADSMILE het volgende:
Dit is reeds tot meermaals behandeld. Mensen met een 12/10/32 die met een oude firmware SD2 kunnen kopiëren kunnen het met een recente firmware ook.Op donderdag 24 mei 2001 20:12 schreef tweakingdude het volgende:
Toch is het een vreemd verhaal met die sd2 copies. De 12/10/32a deed wel raw met een oude firmware, niet met een nieuwe; ra,ra ...
Jij hebt je kop de afgelopen maanden ook wel diep in de grond gestoken, niet?Verder blijken nieuwe plextors niet meer een oude firmware aan te kunnen (is disabled).
Toeval?? Lijkt me niet; alles wordt immers uitvoerig getest. Opzettelijk dus!
Download de *nieuwe* Plextor self-extracting firmware en de *oude*. Open beide met WinZip en haal de binary (firmware) eruit. Doe nu een DOS fc (file compare) en wat zie je? Inderdaad; 2 identieke files...
Dus waarom is er een verschil in filesize tussen de oude en de nieuwe?
Het verschil zit ''em in de flash tool. Plextor Europe kan geen gebruik maken va,n de software ontwikkeld door Plextor America omwille van licenties. Daarom heeft Plextor Europe zelf een nieuwe flash tool gemaakt en die vind je in de self-extracting firmware die je op de Europese site downloadt. Dus als je de self-extracting firmwares van de Amerikaanse site downloadt dan zie je dat die identiek zijn aan de zogezegd *oude* firmwares...
Conclusie: er is geen verschil in de firmware, enkel de flash tool zelf is verschillend.
Verder kunnen de recentere 12/10/32 drives niet teruggeflasht worden naar een firmware onder 1.05 omwille van hardware revisieverschillen. De oudere firmwares werken gewoon niet in de nieuwere drives, daarom kan je ze ook niet terug flashen.
jaja......maar als de 24x uitkomt daalt de prijs van de 16xOp dinsdag 22 mei 2001 13:00 schreef The Fox het volgende:
Zoek je een nieuwe brander, dan zou ik ff wachten op de 24 speed.. Die komt er zo aan, en word niet veel duurder.. En scheelt toch weer een stukje snelheid..
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Na 2 maanden/20 cdŽs pakte ie geen enkele cd meer. (Mijn oude 4220 doet het na al die tijd nog steeds prima).
Hopelijk sturen ze een nieuwe terug, want dat gerepareerde 2de hands spul van anderen heb ik het niet zo op.
De volgende keer gaat ie ook gewoon retour winkel, teveel gedoe met de onsite garantie (aanvragen, kopie factuur maken, inpakken, DHL bellen en hopen dat ie goed overkomt)