Heeft het nut om naast een SCSI Plextor Rewriter (32x readspeed) nog een SCSI Plextor reader (40x) neer te zetten? Ik kopieer niet zo vaak, maar ik weet nog dat vroeger af werd geraden een cdrw als lezer te gebruiken, omdat de kop er niet op gebouwd is.
Het is inderdaad verstandiger er een lezer bij te nemen. Zoals je ziet is hij in jouw geval sneller, en je kunt rechtstreekse kopieën maken zonder image files.
Dat laatste is niet helemaal waar: de kop is zwaarder en daarom langzamer, maar het scheelt wél slijtage en dat is toch weer mooi meegenomen
Dat laatste is niet helemaal waar: de kop is zwaarder en daarom langzamer, maar het scheelt wél slijtage en dat is toch weer mooi meegenomen
Verwijderd
kan je doen, ik heb zelfs een dvd, 52x cd en een 21x10x32 bakker in m''n peeceetje thuis,
maar waarom een scsi 40 speed reader?
neem een ide 52x naast je scsi bakker, is sneller en goedkoper.
heb ik hier (werk) dus ook gedaan...
scsi van plextor heb ik liever dan een 52x''en
plextor leest alles, snel cpu ontlastend (vergelijking met ide) en irq minder
plextor leest alles, snel cpu ontlastend (vergelijking met ide) en irq minder
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
niet mee eens,
ik kan met die 40 scsi NIET on the fly een cd copieren, en met die 52x wel!
spec:
1ghz p3 op abit sa6r met 256 ram
hoop hdd
scsi 8x20 bakker plextor
scsi 40 x reader plextor
ide 52 x reader
on the fly van 40 x lukt niet!
on the fly 52 x lukt *wel*
ik kan met die 40 scsi NIET on the fly een cd copieren, en met die 52x wel!
spec:
1ghz p3 op abit sa6r met 256 ram
hoop hdd
scsi 8x20 bakker plextor
scsi 40 x reader plextor
ide 52 x reader
on the fly van 40 x lukt niet!
on the fly 52 x lukt *wel*
bwe, welke 52x reader heb je precies?
ik heb een celly die op 950 met een plex40 on the fly kan kopieren naar m''n plex 16..
erg brakke config heb jij dan dat je met een 1 gigaherz nog niet on the fly kan kopieren naar een 8 speed fikkertje
erg brakke config heb jij dan dat je met een 1 gigaherz nog niet on the fly kan kopieren naar een 8 speed fikkertje
Verwijderd
Haha kan je met scsi plextor niet 1 op 1 copieren? Dan doe je wat fout. Ik zelf heb scsi plexreader/plexwriter, en ik kan terwijl-ie aan''t burnen is alles doen wat ik wil op een mindere pc dan die van jou. De zwaarste games, maakt allemaal niet uit..
Wellicht dat het aanspreken van de diskdrive niet werkt, maar dat probeer ik voor de zekerheid maar niet, zo vaak gebruik ik die toch niet meer :}
Wellicht dat het aanspreken van de diskdrive niet werkt, maar dat probeer ik voor de zekerheid maar niet, zo vaak gebruik ik die toch niet meer :}
Verwijderd
tja, en terwijl ik aan het testen ben..
(het is btw een lg 52 max)
*ok, belofte maakt schuld*
maar het is raar, toen ik die server opgezet had met die scsi bakker en reader kon ik niet on the fly een copy maken. vandaar die 52 x erbij geprikt...
maar als ik nu een speed test doe schrik ik!

???
maar jullie hebben helemaal gelijk, die 40 x plextor scheurt die 52 x lg helemaal weg!
klopt niet helemaal lijkt me...
maar het is raar, toen ik die server opgezet had met die scsi bakker en reader kon ik niet on the fly een copy maken. vandaar die 52 x erbij geprikt...

???
maar jullie hebben helemaal gelijk, die 40 x plextor scheurt die 52 x lg helemaal weg!
Die UltraPlex40 maakt het inderdaad mogelijk om van bijna alle CD''s een kopie on the fly te maken. Het probleem met veel Readers is dat de DAE-snelheid niet voldoende is om gegevens aan te leveren aan de Brander. En deze UltraPlex kan met gemak op 20x audio rippen(gemiddeld!!!) ruim voldoende voor de 16x Branders.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb ook nog een 3gb SCSI-schijfje, wat thans niet aangesloten is. Heeft het nog nut die ook aan te sluiten, om ISO''s op te dumpen voordat ik ze brand, of kan ik dat net zo goed vanaf IDE-schijven doen? Ga ik het verschil merken als ik een cd aan het fikken ben?
Moach.... het enige is dat ik naar de computerwinkel moet omdat mijn SCSI-kabel dan net 1 connector tekort komt...
Ze zeggen idd dat je writer langer meegaat als je hem niet als cdspeler gebruikt, en ach een cdspelertje kost je hooguit 100 piekies, waarom zou je hierop bezuinigen??
Maar goed ik heb ook LG 52x en het is me nog niet gelukt om op 16x on the fly te kopieren
Maar goed ik heb ook LG 52x en het is me nog niet gelukt om op 16x on the fly te kopieren
Verwijderd
Je kan dat 3Gb SCSI schijfje ook leuk gebruiken voor het virtueel gehuegen op te dumpen .
Hoe kom je aan een 21x writer??? Duur geintje zeker!Op maandag 21 mei 2001 14:04 schreef bwe het volgende:
kan je doen, ik heb zelfs een dvd, 52x cd en een 21x10x32 bakker in m''n peeceetje thuis,
Ik zie al waar jou plex last van heeft.Op maandag 21 mei 2001 15:02 schreef bwe het volgende:
tja, en terwijl ik aan het testen ben..
[afbeelding]
[afbeelding]
???
ga onmiddelijk naar je SCSI BIOS, zet daar Sync Transfer op 10 of 20MB/s
Vervolgens in Windows ook Sync transfer aanzetten.
Heb ik ook gehad, bleef ie altijd op 20X hangen.
Ik zou zeker een cd-rom speler erbij doen, ik deed het vroeger ook zonder, maar je burner slijt zo veel harder 
Plex 40x moet makkelijk on the fly kunnen burnen... Mijn Pioneer 10x40x DVD SCSI doet het namelijk ook goed op 16X fikken
Plex 40x moet makkelijk on the fly kunnen burnen... Mijn Pioneer 10x40x DVD SCSI doet het namelijk ook goed op 16X fikken
webOS all the way!
in antwoord op bwe: m''n IDE-poorten zitten redelijk vol, plus het schijnt dat je met een plextor reader+rewriter-combo extra makkelijk en probleemloos on the fly kunt kopieeren. Zit toch een tooltje daarvoor bij de rewriter, of werkt dat even goed met nero?
Verwijderd
waaaanzinnig duur, maar ik heb alleen maar 11 speed cd''s, dus gebruiken doe ik het niet!Op maandag 21 mei 2001 21:56 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een 21x writer??? Duur geintje zeker!
(=12 speed)
Verwijderd
ik gebruik nero 5.5.1.8 voor alles, gaat gewoon goed. nix anders meer nodig.Op dinsdag 22 mei 2001 13:28 schreef RefriedNoodle het volgende:
in antwoord op bwe: m''n IDE-poorten zitten redelijk vol, plus het schijnt dat je met een plextor reader+rewriter-combo extra makkelijk en probleemloos on the fly kunt kopieeren. Zit toch een tooltje daarvoor bij de rewriter, of werkt dat even goed met nero?
Verwijderd
Nog iets wat ik niet verwacht had, mijn Aopen dvd/rom 12/40 leest sneller dan mijn Plextor 16/10/40 
En iedereen zeurt zo over Aopen,ik vind het best
En iedereen zeurt zo over Aopen,ik vind het best
Oei, geldt het meeste voor windows 9x. W2K/NT weet ik het niet van, maar heeft eens iemand opgezocht bij Adaptec.Op dinsdag 22 mei 2001 13:01 schreef bwe het volgende:
ok, in de bios van 40 naar 20 gezet,
maar waar vind ik in NT Server Sync transfer?
???
Zoekt en gij zult hopelijk vinden
Ik zweer bij mijn 40x Plextor naast mijn Plexwriter die op 32x leest. Kopieeren gaat super (diegene die niet met een 40x SCSI 1op1 kon kopieren moet zijn stuff is goed nakijken, zo''n plex trekt een 52x Aopen ofzo er wel uit). Persoonlijk vind ik dat bij grote bestanden kopieren het fijner is om de CD-Rom te gebruiken dan de writer, maar goed een Plexwriter zal ook prima voor langere termijn CD''s kunnen lezen (tis geen brander van 200 piek).
Mijn plex gaat na de 65 minuten volgens nero zelf gewoon naar de 48X. Lekker snel toch voor een 40X MAX spelertje?
Pagina: 1