[BC3] Kan niet schrijven naar IDE Zip drive

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V133 met:
Promise IDE1 master: 30Gb IBM HD
Primary IDE3 master: 6.4Gb Maxtor
Primary IDE4 master: cd-rom
Primary IDE4 master: Atapi Zip Drive

Van een zip kopieren kan wel (niet moven, alleen kopieren), duurt ongeveer 2minuten voor 100mb. Als ik ernaar wil schrijven duurt 100mb ongeveer een uur op win2k, onder win98 loopt alles gewoon vast. Voor win2k heb ik de nieuwste via drivers geinstalleerd (4.31 ivm sblive, kan ik nu mijn pc terug zetten op ACPI pc), maar dat hielp niet.:'(

Kan iemand me helpen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
sorry, typo. Zip is natuurlijk slave |:(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12

Thorne

Forrester

Op maandag 21 mei 2001 11:06 schreef Darkvater het volgende:
Ik heb een Asus A7V133 met:
Promise IDE1 master: 30Gb IBM HD
Primary IDE3 master: 6.4Gb Maxtor
Primary IDE4 master: cd-rom
Primary IDE4 master: Atapi Zip Drive

Van een zip kopieren kan wel (niet moven, alleen kopieren), duurt ongeveer 2minuten voor 100mb. Als ik ernaar wil schrijven duurt 100mb ongeveer een uur op win2k, onder win98 loopt alles gewoon vast. Voor win2k heb ik de nieuwste via drivers geinstalleerd (4.31 ivm sblive, kan ik nu mijn pc terug zetten op ACPI pc), maar dat hielp niet.:'(

Kan iemand me helpen?
Je zip en CD-ROM staan allebei master op het zelfde IDE-poort! Dat werkt niet hé...

>specs<

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
waarom antwoordt nooit iemand op mijn vragen??? :(

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Hoicks

Techno!

zip leest sneller als dat tie schrijft? get used to it... zip is gewoon supertraag..

als ik 100mb wil schrijven ben ik ook al gauw 20 a 30 minuten verder op het werk...lezen gaat veel vlotter...

Bak op werk > PIII600/64mb/15gb hd/48x cd-rom/ide zip 100

BTW > Niet mekkeren dat je niet zo snel antwoord krijgt, geduld is een schone zaak...

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik heb gehoord dat de Iomega Zipdrive problemen heeft met VIA-chipsets.

Misschien dat het daar aan ligt?

Met problemen bedoel ik dus dat het gewoonweg niet zou werken. Zal wel een nieuwe VIA patch voor komen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 20:26 schreef Hoicks het volgende:
zip leest sneller als dat tie schrijft? get used to it... zip is gewoon supertraag..
Zoals iemand voor me zei, het zal wel een via probleem zei. Want ik had een Soyo5BT5 bordje met TX chipset, en daarmee schreef ik een zip in 2 minuten vol. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Is het een NEC zip drive ?

Die heeft problemen met VIA chipset qu 4in1 drivers..

Je moet daarvoor de Via Bus master drivers installeren, zie www.viahardware.com

Dat heb ik ergens gelezen, stond bij dat NEC dat probleem had, iomega las ik nix over..

Verwijderd

Zelf heb ik nergens last van. Mijn Iomega zip-drive werkt als een }:O. Om al het gez#@k te voorkomen heb ik hetvolgende gedaan:
(en daar gaat ie weer....)
ide 0 master: hd
ide 1 master: dvd-seler
ide 2 master: LiteOn
ide 3 master: Zip drive
Waarvan ide 2 en 3 op een Hotrod pci controller zitten.

Misschien helpt het ook om in je Bios te kiezen voor (uh, wat was ''t ook al weer precies?) ECP+Epp versie 1.7 i.p.v. 1.9

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:17

Wallie

Herr

Op dinsdag 22 mei 2001 13:43 schreef Squeek het volgende:
Zelf heb ik nergens last van. Mijn Iomega zip-drive werkt als een }:O. Om al het gez#@k te voorkomen heb ik hetvolgende gedaan:
(en daar gaat ie weer....)
ide 0 master: hd
ide 1 master: dvd-seler
ide 2 master: LiteOn
ide 3 master: Zip drive
Waarvan ide 2 en 3 op een Hotrod pci controller zitten.

Misschien helpt het ook om in je Bios te kiezen voor (uh, wat was ''t ook al weer precies?) ECP+Epp versie 1.7 i.p.v. 1.9
Weet je wel waar je het over hebt, met ECP + EPP? Da''s toch de printerpoort instelling.. of haal ik nu ff wat door de war... :?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Lees dan -BIOS- (ja is ook bij printerjes zo ;)). Dit was 1 van de bugs die bij mijn Abit een rol speelde. Bij eventuele problemen met een Atapi ZIP drive werd er dus aangeraden om de versie 1.7 te nemen. En vooralsnog heb ik geen problemen met mijn zip-drive.
Aangezien ik op dit moment niet achter m''n eigen pc zit weet ik ff niet meer waar het precies in m''n Bios stond. Maar jij hebt waarschijnlijk toch een andere Bios, maar (waarschijnlijk)wel een mogelijkheid tot een dergelijke instelling.

Dus Ja, ik weet wel waar ik het over heb :9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Heb zelf een Syquest EZ135 op sec IDE slave hangen. Na install van VIA IDE drivers doet ie nix meer (crashen op Voltrack.vxd, of gewoon zeggen dat het device niet klaar is)

Kan natuurlijk zijn omdat ik win95 gebruik en een test wou doen van alle 4in1''s (408 is nogal buggy ya know :))

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je probleem is dat brakke via 686b chipje
ik had het zelfde probleem onder nt4 de zip werkt voor geen meter.

probeer hem eens op de promise controller en kijk of ie het dan wel doet ik heb mn probleem verholpen door een mainboard te nemen die niet deze chip had was een asus intel board met dit probleem en had geen andere ide controller om hem op te zetten.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 13:43 schreef Squeek het volgende:

Dat zou alleen kunnen helpen als het een ZIP op de parallelle poort is, wat hier niet het geval is.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Mijn zip doet het eindelijk!!!
Na een stuk of tien combinaties is het zo dat de zip master is en de cdrom slave op de second promise ide kanaal.

Doet het perfect!

Pagina: 1