Toon posts:

[BC3] IDE RAID op Abit KT7A vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing is toch gewoon:
extra single disk stripe set erbij zetten in je controller bios. (indien controller bios alleen maar arrays kan aansturen)

Verwijderd

Mensen, ik heb helaas de verkeerde volgorde toegepast: eerst een kt7a raid besteld, daarna pas de search :)

Ik ben van plan meerdere IBM 60GXP ( :* )harddisks in RAID te plaatsen (wordt striping denk ik).

Nou lees ik uit de search dat de highpoint RAID controller op de kt7 raid (dezelfde op de kt7A raid trouwens?) niet geweldig is.

Hoe ernstig is dit? Ernstig genoeg om raid uit te schakelen in de bios en een losse promise controller te kopen?

Geef aub geen verhaal over data loss bij crashes, het gaat mij om performance...

thx alvast

Verwijderd

Ik heb nu nog een abit bx133 raid, met highpoint! Schijnt iets langzamer te zijn in kleinere files, en sneller met grotere als een promise (of was het nou andersom?,Correct me is i''m wrong!). Maar ik ben er best tevreden over!

Ga ook een kt7a Raid kopen (vooral ook omdat ik dan m''n stripe kan behouden :) )
Of raad iemand mij dit af?

Edit: TYPOOOOOOOOO''SS, en nog meer typo''s

greetz

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

MaxxMark

HT is Tof!

Ik ben er ook tevreden over, zeker geen problemen. Het is een goedkope manier om raid te krijgen.

1 advies, ga NIET rommelen met de hdds die aan de RAID controller hadden, ook al zeggen ze dat et goed gaat, en dat gaat et meestal ook, maar bij mij is het 1x fout gegaan, na een extra hdd op die controler te ehbben gehangen (om ata100 te gesbruiken) en niet in de stripeset natuurlijk opgenomen, kreeg ik bizarre fouten in mn windows! Windows kon niet wegschrijven naar het device en nog meer van die ongijn |:( Gelukkig kon ik nog wel mn data recoverren! Al moest ik wel daarvoor ergens even snel 54gb vandaan toveren,en das ook geen pretje :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 10:57 schreef MaxxMark het volgende:
Ik ben er ook tevreden over, zeker geen problemen. Het is een goedkope manier om raid te krijgen.

1 advies, ga NIET rommelen met de hdds die aan de RAID controller hadden, ook al zeggen ze dat et goed gaat, en dat gaat et meestal ook, maar bij mij is het 1x fout gegaan, na een extra hdd op die controler te ehbben gehangen (om ata100 te gesbruiken) en niet in de stripeset natuurlijk opgenomen, kreeg ik bizarre fouten in mn windows! Windows kon niet wegschrijven naar het device en nog meer van die ongijn |:( Gelukkig kon ik nog wel mn data recoverren! Al moest ik wel daarvoor ergens even snel 54gb vandaan toveren,en das ook geen pretje :P
Jep, heb ik ook:
2x 30 gb imb''s had ik al, maar toen ik er disks bij wilde zetten starte win2k niet meer door. Heb het toen opgelost met een herinstall van win2k.... Maar het lijkt me niet dat dat de bedoeling si geweest. Mischien is het opgelost met een driver update (die nog moet komen dus :S )

Verwijderd

ja dat kan ook niet jongens.. een 2-disk stripe set wil zeggen dat even blokken op de 1e disk staan en oneven op de 2e.. daar kun je dus niet zomaar een 3e bij plaatsen, dan snapt hij het helemaal niet meer :7

Het kan wel, maar dan moet je backuppen en een nieuwe stripe set laten genereren

zucht, stel ik de vragen, moet ik de antwoorden ook nog geven ;)
En ik heb nog niet eens raid gehad! *D
Pagina: 1