Toon posts:

[BC3] 2e HD van 213Mb piomode 2 voor swapfile?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo''n schijf is gewoon te traag. Die transfermode, en het cache (als het überhaupt al aanwezig is), is te traag/klein.

Het wordt dan de bottleneck. Zet je swap gewoon op je snelste schijf.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
is dat een beetje te doen? of gewoon te langzaam, ik heb namelijk dit hdje (seagate) van +/-200mb van me werk meegekregen, en dacht, dat ik hem wel kon gebruiken voor een swapfile, maar hij is eigenlijk piomode 0 maar door in het bios de pio mode op 2 af te dwingen draait ie daar ook gewoon op! maar is dat niet te langzaam voor een swap file? zoja, wat kan ik er anders mee doen? hij is nou een download schijf, (downloads van dap komen daarop terecht) maaar als ik +/-20 files download van een snelle server word de snelheid weer beperkt door de schijf. het gaat niet heel langzaam ofzo hoor, maar toch..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
wat jij wilt is ongeveer dit :
een 1000cc fiat pinda blok op een porsche 911 !

niet doen dus!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Mister_X
lol ok thx dat wou ik alleen even weten,
wat kan ik er dan mee doen?

ik wil heb graag gebruiken, gewoon voor de wil zeg maar :) moet er alleen iets nuttigs voor vinden, voor mp3''s is ie beetje te klein, dus dat valt af, voor de inkomende dowloads is ie ook te langzaam, als ik meerdere files tegelijk doe, dus...

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 20:12

Thorne

Forrester

Zet je email erop?

>specs<

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Tsja, mijn Mailfolder is al 270 MB. :)

Je kan er je temp folder van maken.

Set temp=x:\
set tmp=x:\

in je WinNT/2000 System > Variables of in je Win9x autoexec.bat.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

voor in de xt van je oma....:P

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:51
Mn ouders hebben een computer voor internet + word... ook op een schijf van 250 MB...

dus wat je ermee kunt doen? van reserve onderdelen een extra computer mee maken natuurlijk :Y)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In de 386 van je linux internet gateway?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 12:23

spok9

Groen...

Zet er al je tmp files op, wel zo makkelijk, hoef je maar 1 schijf te legen ipv tig dirs.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 12:03 schreef spok9 het volgende:
Zet er al je tmp files op, wel zo makkelijk, hoef je maar 1 schijf te legen ipv tig dirs.
Daar kan je gewoon een batchfile voor gebruiken.

• Mister_X
hmz, heb nog een mobo+386/sx40mhz aan de muur hangen, met 4mb ram, 3isa 16bit en 2isa 8 bit sloten, kijken of die het nog doet :)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 11:58 schreef victorvo het volgende:
Tsja, mijn Mailfolder is al 270 MB. :)

Je kan er je temp folder van maken.

Set temp=x:\
set tmp=x:\

in je WinNT/2000 System > Variables of in je Win9x autoexec.bat.
Ja, daar wordt je systeem goed traag van! |:(

Je zou die drive als backup kunnen gebruiken. Ander nut is er weinig denk ik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mooi in RAID laten draaien. Heb zelf ook nog zo''n Seagate ST3243A liggen (ligt nu op de vloer >:))

• Palomar
  • Niet online
bedenk wel dat die schijf het elk moment kan begeven.. dus opslag van mail, backup of belangrijke documenten lijkt me niet echt geschikt...
ik zou zelf zo''n schijfje niet meer gebruiken.. maar als je dr toch wat mee wilt gewoon een dump schijfje, waar je tijdelijke troep/downloads enzo op gooit..

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38

Hoicks

Techno!

Daar heb je een backup voor? als de backup het begeeft heb je de originele docs e.d. toch nog duuuh? dan kun je alsnog (snel) een andere 540mb hd erin rausen als backupdisk #2..:)

Ik zou er een webservertje op maken..:)

200mb is best veel ruimte voor wat html/flash e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
Pleur er je register backups op, backups van je word-documenten, root-files. Dat soort zooi.

Verwijderd

Ik zou ''m gewoon wegpleuren. Is het niet waard om stroom van je systeem te trekken & de airflow te verhinderen. Maar als je er echt, echt nog iets mee wilt doen... misschien als backup gebruiken. Dus 1 keertje per maand ff aansluiten en belangrijke dingen backuppen.

Of dat ding gebruiken als portable hd :P
Hebben een vriend van mij & ik ook een tijdje met een 800 MB schijffie gedaan. Gewoon lekker in je rugtas gooien en mee naar school nemen om bestanden uit te wisselen...
Hij hield het ongeveer nog een half jaar uit >:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Op dinsdag 22 mei 2001 20:01 schreef PsyFlux het volgende:
......
Of dat ding gebruiken als portable hd :P
Hebben een vriend van mij & ik ook een tijdje met een 800 MB schijffie gedaan. Gewoon lekker in je rugtas gooien en mee naar school nemen om bestanden uit te wisselen...
Hij hield het ongeveer nog een half jaar uit >:)
hehe... zo lang nog??
* DJSmiley deed dat ook.
Ging prima, alleen ik had de disk meestal binnen een maand naar de klote.. op zich niet zo gek als je je tas boogjes laat maken over 5m afstanden >:)

Maar goed, had toch een stuk of 6 schijven liggen 80 tot 420Mb ofzo..

Toen de schijven op waren, was ''t vakantie, en daarna ben ik niet meer teruggekeerd op school >:)

Jaar verneukt :( dus maar wat anders gaan doen.. uiteindelijk de laatste levende hd ook maar de kliko ingepleurd.
Pagina: 1