Ik weet ook wel dat een DVD-drive niet duur is, maar als student is 300 piek (voor een nieuwe Creative-drive, want ik wil perse Creative
heb zelf eens bij een aopen dvd, regiovrij proberen te maken, meteen bij opstarten tikken en dit continu, met beetje gelul weer een nieuwe kunnen krijgen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je zei dat ie al oud is. mischien is hij gewoon op, zal niet de 1e keer zijn dat ik dat meemaak. Dan heb je pech =( (hmm, geen droevige smiley behalve die met de traantjes dan. Gewoon een sippe zou er bij moeten komen)
Ik heb zelf een Creative 12x, die staat voor 180 piek in de Pricewatch.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Alleen ik heb er last van bij m`n Philips 32x4x4 writer. Hij wijgert bepaalde writables te pakken. (o.a. een versie van philips zelf!
Dan probeert ie `m ook te lezen maar dan stopt ie en maakt dat tikkende geluid.
Zover ik het heb geprobeerd is het niet te verhelpen met schoonmaken (intern zelf) of met een andere firmware versie
So another doomed soul
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
klik... even pauze... klik... even pauze... klik... even pauze... klik... etc etc
Zelf denk ik niet dat het aan de lens ligt. Het lijkt er meer op dat de lens niet meer goed uitgelijnd is en de CD dus niet meer ''pakt''...
Vae_Victis, mijn drive was bij aankoop al regiovrij dus daar kan het niet aan liggen...
BlackSun: komt me bekend voor. Ik heb ook eens een Philips CD-RW drive gehad, maar dat was ook alleen maar problemen. CD erin, en dan precies dezelfde geluiden die m''n DVD-drive nou maakt... zelfs een nieuwe vervangende Philips-drive deed hetzelfde. Toen maar op Sony overgestapt en geen problemen meer...
Kortom, ik denk dat de drive na al die tijd gewoon kaduuk is... tsja, dan toch maar een nieuwe kopen want als ik ''m zou laten repareren ben ik waarschijnlijk meer kwijt dan als ik een nieuwe zou kopen...
http://www.xs4all.nl/~nolens/mypioneer2.mp3
(193kb). Pioneer raad me aan de lens van mijn 104 (10/40) met een wattenstaafje en water (beetje...) te reinigen. geen schoonkaamspul gebruiken en ook geen cleaning cd!
Jaspov, wat dat geluid betreft: zoals bij jou klinkt het niet, maar ik neem aan dat iedere drive zo zijn eigen geluidje heeft...
Mocht ik een nieuwe drive kopen, heeft iemand nog aanraders buiten Creative-drives om?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Lees eerst eens goed:Op maandag 21 mei 2001 12:11 schreef spok9 het volgende:
Ga terrug naar de winkel en probeer een nieuwe te krijgen.
Kijk, als de garantie nog maar een korte tijd geleden vervallen was zou dat nog wel te doen zijn. Maar nu de garantie al véél langer geleden vervallen is, is dit dus geen optie. Mede omdat ik het ding op een beurs heb gekocht en de aankoopbon kwijt ben...de drive is al oud, al lang geen garantie meer
Hoe kan ik dat schoonmaken dan het beste aanpakken?
Het lijkt me verstandig om even te wachten met het gebruik van de drive om zo het resterende vocht te laten verdampen...