[BC3] cd-rom-drive als losse cd-speler: hoe te voeden?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:57
moet je aan de buitensten +12 en +5V zetten en de minpolen daarvan aan de binnenste 2? maakt het voor de --polen uit of je ze verwisselt? dan heb je toch een werkende "discman"?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:02
Move > OM

DIT IS MIJN WEBSITE

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

heb er ook wel eens over gedacht om een ouwe cdrom in de auto in te bouwen.. (12V=geen probleem dus)...maar ben te lui :D

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

aan geel en zwart aansluiten volgens mij
geel is 12volt... rood is 5volt...

das volgens mij voldoende..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Klopt, ik heb wel `ns een losse CD speler gebouwd met een oude CD-Rom speler. Gewoon effe een accublokje van 12v maken met batterijen en een rijtje batterijen die samen ong 5 volt opwekken. Aansluiten op de goede kleurtjes (evt. Terug te vinden op de nieuwere types voeding in de PC)

En TATA.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt trouwens ook wel de voedingsconnector eraf solderen, op de print staan de goeie waardes bij de soldeerpunten. Het is namelijk erg handig als je een 7805 (spanningsregelaar 5 volt) in de drive monteert, met de buitenkant als koellichaam. Dan hoef je geen batterij-oplossing te verzinnen en werkt je drive altijd :). Vraag wel even in de winkel of dat je de regelaar electrisch moet isoleren van z''n koellichaam, want dat ik zou ik van de 78xx zo even niet weten.
Die regelaar kan 1 ampere aan, dat moet genoeg zijn voor ''n CD-ROM-drive :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:57
dan heb ik straks voor nop een cd-speler! hoef ik m''n computer er niet meer voor aan te zetten. op dat ding stond bij de binnenste pennen "ground". mogen die in verbinding staan? waarom staat er trouwens geen "-" ipv ground?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

weet niet of het iets voor je is,

maar ik heb laatst zo''n extern behuizinkje gekocht voor 60 piek op markt, voedinkje zit erin, tulpstekkers zitten er ook in, ben je ook klaar en ziet er wel mooi uit ook :)

tijd voor verandering.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

zelf solderen is leuker :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1