[BC3] Hoeveel drives per ide??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wilde ff weten hoeveel drives (hdd, cdr,cdrom,cdrw,dvd etc.) je per ide controller/kabel kan gebruiken.
bvd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

DarkSide

theres no place like ::1

2
Master
Slave

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Twee per kabel, dus: een master en een slave. Meeste controllers hebben 2 aansluitingen, voor een totaal van 4 apparaten.

• BC3 Victim
Hoe kan ik dan een IDE-kabel hebben met maar liefst 4 aansluitingen :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkSide

DarkSide

Voor de Big towers.
Kan je beter bepalen waar je een device plaatst.
Maar IDE ondersteund alleen maar een master en een slave op een kabel. Dus 2 devices.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BC3 Victim
Dus ik heb dan 2 ongebruikte pluggies??
dan kan ik toch een pcikaartje gebruiken om nog 2 ide-drives aan te koppelen??

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ja, of je hebt het geluk net als mij, dat je vier aansluitingen op je mobo hebt voor max. 8 ide apparaten. Op scsi kunnen er wel veel apparaten op een kabel

• DarkSide

DarkSide

Kan. Maar niet op dezelfde kabel.
Moet je een andere kabel gebruiken.

• BC3 Victim
gaat dat via pci niet ten kostevan de snelheid dan?? en wat kostat??
en kan een ide-device ook op een scsi kabel??

• DarkSide

DarkSide

Pci is snel genoeg.
En ja je kan IDE op scsi zetten met speciale Converters. ongeveer 130 gulden per connector.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 19:09 schreef Sjaak_Bral het volgende:
gaat dat via pci niet ten kostevan de snelheid dan?? en wat kostat??
en kan een ide-device ook op een scsi kabel??
De onboard IDE-controller is in feite toch ook een pci-kaart maar dan een ingebouwde :?
Net zoals alle andere onboard-stuff, zoals video, sound, lan ed.
Pagina: 1