Je hebt gewoon geen ATA66 kabel aan een schijf hangen die het wel wil om van de volledige snelheid gebruik te kunnen maken.
Verwijderd
Het volgende is er aan de hand.
Na vele onderzetters gebrand te hebben met me brander (plextor 12 speed) ben ik gaan kijken naar de opstelling kwa primary mas/slave en sec mas/slave.
Nu heb ik de kabels geswitched maar nu krijg ik dus het boven beschreven probleem na detectie van me schijven en spelers.
Hij boot wel gewoon door kies ik dan bij dualboot voor 98 of 2000 dan laad i deze ook gewoon op. De floppy doet het ook nog steeds.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken.
Alvast bedankt
Na vele onderzetters gebrand te hebben met me brander (plextor 12 speed) ben ik gaan kijken naar de opstelling kwa primary mas/slave en sec mas/slave.
Nu heb ik de kabels geswitched maar nu krijg ik dus het boven beschreven probleem na detectie van me schijven en spelers.
Hij boot wel gewoon door kies ik dan bij dualboot voor 98 of 2000 dan laad i deze ook gewoon op. De floppy doet het ook nog steeds.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken.
Alvast bedankt
Verwijderd
Probleem is waarschijnlijk dat een kabel 40aderig is, en de andere 80. De 80-aderige is nodig voor ATA66 en ATA100. De connectoren zijn hetzelfde, maar bij de 80-aderige kabel is elk tweede draadje geaard voor ontstoring, om zodoende hogere snelheden te kunnen garanderen. En die moet dus op de primary connector van je moederbord. Waarschijnlijk heeft de primary connector op je moederbord ook een ander kleurtje (blauw of zo) dan de secundary.