[BC3] Harde schijf problemen, HELP!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nog een oude compaq liggen met een oude harde schijf, alleen doet die het niet echt meer; Ik krijg normaal errors van non-system disk error of als ik de jumper anders zet krijg ik Disk Input/Output error, soms krijg ik daarvoor nog een Disk controler error. Ik heb van alles geprobeert maar ik krijg hem niet aan de praat :(.

En hoe kan ik in de BIOS van die stomme comp? Wou ik weten om te zien of de bios hem wel kon vinden dus ik heb hem aan een andere comp gehangen (zie sig)en daar krijg ik dezelfde errors, maar daar kan ik wel zien dat hij als master ingstelt staat.

Ik moet de gegevens op die hdd hebben en die comp aan de praat krijgen. Pls help!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Harde schijf is waarschijnlijk wijlen bij compaq kom je via F10 in de BIOS.

• BC3 Victim
Het gekke is dat deze comp altijd al raar heeft gedaan, zelf voor een compaq is dit raar. En waar is die Disk Controler Failiure voor? Is de mobo soms kapot?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
F10 werkt niet echt, en zelfs als ik in de bios kom heb ik er waarschijnlijk weinig aan... In die andere comp deed hij het ook niet dus dat geeft weinig hoop(hoewel het misschien gewoon komt omdat die hdd te oud is voor mijn kt7, de compaq heeft nog een P!)

Naja, als ik hem nooit meer aan de praat krijg kan ik die enorme heatsink zonder fan eruit halen voor koeling van mijn nieuwe comp >:)

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Bij die Compaq''s staat de BIOS op de harddisk. Als jij die harddisk een keer helemaal hebt leeg gehaald met fdisk of de hdd zat er orgineel niet in dan staat de bios er niet meer op. Deze kan je wel bij Compaq downloaden maar dan moet je harddisk wel helemaal leeg zijn (geen partities) voordat je die er weer op kan zetten vanaf floppies.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 08:13 schreef Tefflar het volgende:
Bij die Compaq''s staat de BIOS op de harddisk.
De BIOS setup staat op de harddisk, niet de BIOS zelf. De BIOS setup + diagnostics kun je bij www.compaq.com/support/files/index.html ophalen.

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 08:13 schreef Tefflar het volgende:
je die er weer op kan zetten vanaf floppies.
Um hoe zet ik de bios er met floppies op als mijn comp de hdd niet kan vinden :? Ik denk eigenlijk dat ik er zo toch niks aan heeft, zelfs als de bios hem kan vinden, net zoals op mijn andere comp, dan doet hij het toch nog niet en ik heb trouwens de hdd niet geformateerd of gefdisked...
Iemand een idee hoe ik hem wel aan de praat kan krijgen?

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 08:44 schreef Acidfire het volgende:
Um hoe zet ik de bios er met floppies op als mijn comp de hdd niet kan vinden :?
De BIOS configureer je vanaf die floppies, dus je hebt voor de config geen hd nodig. Evt. kun je die BIOS configuratie software op de hardeschijf zetten.

Check www.compaq.com/support/files/desktops/us/. Download de
Computer Setup and PC Diagnostics
en configureer met die disks je pc (BIOS), evt. met de diag. testen.

• BC3 Victim
Dus ik prop de floppie erin en dan druk ik op f10, maar waarschijnlijk heb ik er niks aan. De hdd is gewoon kapot denk ik anders zou hij het op deze comp ook wel doen. Ik ga het wel proberen met die bios ,maar dat moet wel ff wachten, want vanavond kan ik er niet bij en ik ga 4 dagen weg... Nog wel bedankt voor je hulp! :)

Pagina: 1